Конкурс-гра "Щасливий випадок". "Птахи".

Про матеріал
Матеріал для уроку закріплення знань з теми "Птахи" у 7 класі. Цей матеріал дозволить в ігровій формі узагальнити знання з теми, зацікавити дітей у вивченні птахів своєї місцевості.
Перегляд файлу

Вугледарська  загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   БІОЛОГІЧНА ГРА

«ЩАСЛИВИЙ ВИПАДОК»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     Учитель біології

                                                                                     Пономаренко С.А.

 

 

 

 

 

 

 

Вугледар 2013

 

Тема. Що ми знаємо про птахів?

Мета: в ігровій формі перевірити знання учнів про птахів; формувати вміння командної гри; розвивати швидкість мислення, вміння працювати злагоджено і швидко знаходити правильну відповідь.

 

У грі беруть участь дві команди – збірні учнів 7 класів, по 5 осіб. Команди представляють свої емблеми. Учитель оголошує склад журі та його голову.

 

Ведучий. Перший конкурс «Коло знань». У цьому турі кожному гравцю я поставлю запитання, на яке тільки він відповідає. Кожна відповідь – 1 бал.

Запитання І команді

1.Які особливості має травлення птахів?

2.Чому птахи навіть під час тривалих польотів не задихаються?

3.Чим розрізняється кровоносна система птахів і плазунів?

4.Які умови необхідні для розвитку зародка в птахів?

5.Чим відрізняються виводкові птахи від нагніздних?

Запитання ІІ команді

1.Які особливості має будова кінцівок у птахів?

2.Яку роль відіграють форма тіла і покриви птахів під час польоту?

3.Які особливості має будова грудної клітки птахів?

4.У чому різниця між осілими, кочовими та перелітними птахами?

5.Які особливості будови водоплавних птахів дозволяють їм добре триматися на воді?

 

Журі підводе під сумки першого конкурсу.

 

Ведучий. Другий конкурс « Ти – мені, я – тобі». Команди задають суперникам по два раніше підготованих  запитання.

 

Журі підбиває підсумок конкурсу.

 

В. Третій конкурс – «Далі, далі…» У кожної команди є аркуші з тестами. Ваше завдання – якнайшвидше знайти і підкреслити правильні відповіді, передати аркуші в журі для підбиття підсумків гейму.

 

В. Четвертий конкурс «Вірю – не вірю». З десяти запитань виділити правильні відповіді червоним папірцем, а не правильні синіми, причому на прапорцях записувати цифри відповідей.

Твердження

1.Тіло птахів вкрите довгою вовною.

2.Птахи мають обтічну форму тіла.

3.Птахи мають дзьоб, у якому розташовані кілька рядів зубів.

4.У птахів трикамерне серце.

5.У птахів низький обмін речовин, і тому перетравлювання їжі відбувається повільно.

6.Птахи мають добре розвинений зір.

7.Птахи не мають сечового міхура.

8.Кістки в птахів дуже важкі.

9.Яйце птахів укрите вапняною шкаралупою.

10.Птахи піклуються про своє потомство.

 

Журі перевіряє правильність відповідей, а також підбиває підсумки конкурсу.

 

В. П’ятий конкурс «Портрет за описом»

«Портрет №1»

    Цей птах належить до водоплавних. Він має довгу шию й укорочені ноги. На ногах по три пальці, з’єднані плавальними перетинками. Дзьоб має широкий і сплюснений. Цей птах – найбільший серед представників ряду Гусеподібні. Маса тіла сягає 10 кг, а розмах крил – 2,5м. Свої гнізда будують у глухих місцинах. Харчуються підводними частинами рослин. Пари утворюють на все життя. Про їхню відданість складають пісні, легенди. Промисел цих птахів в Україні заборонений.

«Портрет №2»

    Ці птахи чудово плавають і пірнають. У воді вони можуть розвивати швидкість до 40 км за годину, а під водою перебувають до 2,5 хвилин і більше. Пірнають на глибину 130м.

Розміри птахів великі: від 27см  до 120см у довжину з масою тіла 15 – 40 кг. Зустрічаються в Австралії, на півдні Африки, на островах Південної Америки, в Антарктиді. На суші пересуваються повільно на задніх кінцівках. До польоту не здатні, але кіль добре розвинений. Харчуються рибою. Відкладають одне – два яйця і висиджують, тримаючи їх на ногах прикриваючи складкою шкіри.

 

Відповіді команд, підбиття підсумків.

 

В. А тепер настала «Зоряна година орнітолога» - так називається  останній конкурс. На дошці ви бачите назви восьми птахів:

1) африканський страус;

2) альбатрос;

3) курка;

4) дрохва;

5) колібрі;

6) лелека;

7) дятел;

8) зозуля.

    Я ставлю запитання, а ви вибираєте номер птаха, на вашу думку, воно стосується, і записуєте до оцінного аркуша.

Питання

1. Який птах має найбільший розмах крил?

2. Його називають дурним і жалюгідним, часто з нього насміхаються. Розум цього птаха давно позначений найнижчою поділкою на шкалі.

3. Найбільший птах у світі.

4. Великий степовий птах, занесений до Червоної книги.

5. Найменший птах на землі, запилює рослини.

6. Цей птах не в'є гнізд і не висиджує пташенят.

7. Цих птахів називають «лісовими лікарями»

8. Гнізда цих птахів можна зустріти на даху української хати.

Відповіді записані. Команди, здайте оцінні аркуші журі.

 

 

 

Ведучий. Наша гра завершена. Попросимо журі підбити підсумки конкурсу і гри.

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
4 січня
Переглядів
94
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку