Конкурс "Математичний турнір"

Про матеріал
Розробка конкурсу "Математичний турнір" , метою якого є активізація пізнавальної діяльності учнів, підвищення інтересу до вивчення математики; розвиток уваги та пам’яті учнів; підвищення логічної та загально математичної культури учнів.
Перегляд файлу

Математичний турнір

 

Мета: активізація пізнавальної діяльності учнів, підвищення інтересу до

          вивчення математики; вироблення звички зосереджуватися та мислити

          самостійно; розвиток уваги та пам’яті учнів; підвищення логічної та

          загально математичної культури учнів.

Матеріали та обладнання: комп’ютер, картки з завданням, матеріли для проведення конкурсу «Танграм», плакат з висловами про математику.

Епіграф: «Предмет математики настільки серйозний, що не треба нехтувати можливістю зробити його цікавим» Блез Паскаль.

Умови проведення турніру: учні діляться на дві команди, один з учнів слідкує за часом при проведенні конкурсів, обирається журі. Змагання складається з 5 конкурсів, кожен з яких оцінюється певною кількістю балів. При проведенні конкурсу бал виставляється з урахуванням і кількості правильних відповідей і витраченим для цього часом. Для визначення команди яка першою розпочне змагання проводиться відбірковий тур.

 

План проведення

  1. Вступне слово ведучого.
  2. Відбірковий тур..

Кожна з команд повинна якнайшвидше правильно розташувати в порядку зростання наступні одиниці вимірювання довжини: кілометр, сантиметр, дециметр, міліметр, дюйм. Команда, яка першою виконала завдання правильно розпочинає змагання.

  1. Знайомство з командами

Максимальна оцінка 5 балів

  1. Конкурс «Розминка»

Кожній команді пропонується  10 слів які є математичними назвами, термінами чи поняттями. Один з учасників повинен описати чи пояснити членам своєї команди це слово, не називаючи при цьому його. За кожну правильну відповідь нараховується один бал.

Завдання для першої команди: квадрат, лінійка, рівняння, коло, точка, куб, п’ятикутник, сантиметр, площа, ромб.

Завдання для другої команди: трикутник, циркуль, прямокутник, діагональ, нерівність, об’єм, многокутник, пряма, дуга, кут.

  1. Конкурс «Далі, далі…»

Кожній команді пропонується 20 запитань. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал. Якщо, якесь із запитань викликає труднощі, гравці мають право його пропустити.

Запитання для першої команди:

1. Прямі через які можна провести площину, що не перетинаються
називаються:

     А) перпендикулярні

     Б) паралельні

     В) мимобіжні

   

 2. Чотирикутник у якого всі сторони і всі кути рівні

     А) прямокутник

     Б) ромб

     В) квадрат

3. Який знак потрібно поставити між числами 2,5 і 0,25 ?

     А) <

     Б) ≤

     В) >

4. Скільки прямих можна провести через 2 точки?

     А) одну

     Б) дві

     В) безліч

5. Кут, який дорівнює 900 називається:

     А) тупим

     Б) прямим

     В) гострим

6. Скільки рівних сторін в рівносторонньому трикутнику?

     А) дві

     Б) три

     В) визначити не можливо

7. Скільки сантиметрів в одному метрі?

     А) 1000

     Б) 100

     В)  10

8. Скільки граней має тетраедр?

А) 3

Б) 4

В) 5

9. Скільки років минало Шевченку коли він пас телят?

     А) 11

     Б) 13

     В) 15

10. Розв'язок рівняння називають його:

     А) коренем

     Б) невідомим

     В) відомим

11. Пара коней пробігла 20 км, скільки кілометрів пробіг кожен кінь?

     А) 40

     Б) 20

     В) 10

12. Скільки існує трицифрових чисел?

А) 999

Б) 900

В) 990

13. Відрізок, що сполучає основи прямого циліндра паралельно осі, називається…

     А) твірна

     Б)апофема    

     В) хорда

14. Як називається розділ геометрії, що вивчає просторові тіла?

А) планіметрія

Б) стереометрія

В) просторометрія

15. Відрізок, що сполучає центр кола з будь-якою точкою кола називається:

     А) радіусом

     Б) діаметром

     В) хордою

16. Рівність, що містить невідому змінну Х називається:

     А) тотожністю

     Б) нерівністю

     В) рівнянням

17. Сума кутів двох  трикутників дорівнює:

     А) 900

     Б) 1800

     В) 3600

18. Як називається трикутник у якого дві сторони рівні?

     А) рівносторонній

     Б) рівнобедрений

     В) прямокутний

19. Як називається сота частина числа?

     А) відсоток

     Б) дециметр

     В) дріб

20. Відрізок, що сполучає дві протилежні вершини прямокутника називається:

     А) висота

     Б) периметр

     В) діагональ

 

 

Запитання для другої команди:

1. Прямі, що перетинаються під прямим кутом, називаються:

     А) паралельні

     Б) перпендикулярні

     В) мимобіжні

2. Одиниця вимірювання об'єму:

     А) дециметр

     Б) літр

     В) фут

3. Який знак потрібно поставити між числами 7,22 і 7,21?

     А) <

     Б) ≤

     В) >

4. Скільки прямих можна провести через 1 точку?

     А) одну

     Б) дві

     В) безліч

5. Кут, градусна міра якого більше 900 називається:

     А) тупим

     Б) прямим

     В) гострим

6. Скільки рівних сторін у ромба?

     А) дві

     Б) три

          В) чотири

7. Скільки грамів в кілограмі?

     А) 100

     Б) 1000

     В) 10000

8. Скільки годин мають дві пари доби?

     А) 96

     Б) 48

     В) 72

9. Скільки граней має похила чотирикутна піраміда?

     А) 3

     Б) 4

     В) 5

10. Чи можна стверджувати,що число π є раціональним?

     А) так

     Б) ні

     В) визначити неможливо 

11. Результат множення називається:

     А) сума

     Б) частка

      В) добуток

12. Найбільша сторона прямокутного трикутника називається:

     А) катет

     Б) гіпотенуза

     В) основа

13. Числа, що діляться на 2, називаються:

     А) цілі

     Б) парні

     В) непарні

14. Твердження, які вимагають доведення називаються:

     А) аксіоми

     Б) означення

     В) теореми

15. Сума всіх кутів чотирикутника дорівнює:

     А) 900

     Б) 1800

     В) 3600

16. Кут, градусна міра якого дорівнює  1800 називається:

     А) тупим

     Б) прямим

     В) розгорнутим

17. Сума всіх сторін многокутника називається:

     А) периметр

     Б) площа

     В) об'єм

18. Середня лінія трапеції дорівнює:

     А) половині більшої основи

     Б) півсумі основ

     В) півсумі бічних сторін

19. Як називається фігура, що має 10 кутів?

     А) трапеція

     Б) многокутник

     В) десятикутник

20. Хлопчику 5 і дівчинці 10 років. Скільки років разом їм буде через 10 років?

     А) 25

     Б) 35

     В) 45

 

  1. Конкурс «Капітанів»

Капітан команди отримує завдання, яке виконує біля дошки. Максимальна оцінка 5 балів.

Задача 1. Скільки парних чотирицифрових чисел можна скласти з цифр 2, 1, 0, 5, 7, 3, знаючи, що цифри можуть повторюватися.

 

Задача 2. Скільки парних п’ятицифрових  чисел можна скласти з цифр 2, 1, 9, 5, 7, 3, за умови, що цифри не можуть повторюватися.

 

6.Конкурс «Софізм»

     Кожна з команд отримує завдання з математичним софізмом, знайти  

     помилку. Оцінка – 5 балів

     1 команда 2=3          2 команда  2∙2=5

   

  1. Конкурс «Танграм»

Кожна з команд отримує квадрат поділений на сім  частин, кожна з частинок має свій колір. Завдання: скласти з цих частин квадрат. Частинки можна  розташовувати лише кольоровою стороною вверх. За успішне виконання нараховується 7 балів. Гравці мають право на підказку, за використання якої знімається 1 бал (за розташування кожної частинки).

  1. Визначення та нагородження переможців.

 

Команда №1

 

 

Команда №2

Знайомство (5б)

 

Знайомство (5б)

 

Конкурс №1

(1 бал за кожну правильну відповідь)

Конкурс №1

(1 бал за кожну правильну відповідь)

 

 

 

Всього:

 

Всього:

 

Конкурс №2

(1 бал за кожну правильну відповідь)

Конкурс №2

(1 бал за кожну правильну відповідь)

 

 

Всього:

 

Всього:

 

Конкурс №3

(максимальна кількість балів 5)

Конкурс №3

(максимальна кількість балів 5)

 

 

Конкурс № 4

(максимальна кількість балів 5)

Конкурс № 4

(максимальна кількість балів 5)

 

 

Конкурс № 5

(максимальна кількість балів 7)

Конкурс №5

(максимальна кількість балів 7)

 

 

Всього:

 

Всього:

 

Загальна кількість балів за турнір:

 

Загальна кількість балів за турнір:

 

 

 

 

 

 

Квадрат

Лінійка

Рівняння

Коло

Точка

Куб

П’ятикутник

Сантиметр

Площа

Ромб

 

 

 

 

 

Трикутник

Циркуль

Прямокутник

Діагональ

Нерівність

Об’єм

Многокутник

Пряма

Дуга

Кут

 

 

 

Задача 1. Скільки парних чотирицифрових чисел можна скласти з цифр 2, 1, 0, 5, 7, 3, знаючи, що цифри можуть повторюватися.

 

 

 

 

Задача 2. Скільки парних п’ятицифрових  чисел можна скласти з цифр 2, 1, 9, 5, 7, 3, за умови, що цифри не можуть повторюватися.

 

 

 

 

 

 

Задача 1. Скільки парних чотирицифрових чисел можна скласти з цифр 2, 1, 0, 5, 7, 3, знаючи, що цифри можуть повторюватися.

 

 

 

 

Задача 2. Скільки парних п’ятицифрових  чисел можна скласти з цифр 2, 1, 9, 5, 7, 3, за умови, що цифри не можуть повторюватися.

 

 

 

 

0=0

10-10=15-15

10-6-4=15-9-6

Виносимо 2 в лівій частині рівності, а 3 в правій  за дужки        2(5-3-2)=3(5-3-2)

Отримали в обох частинах рівні вирази, скоротимо на вираз в дужках. Отже:  2=3

 

 

 

 

1=1

4:4=5:5

Винесемо спільний множник за дужки:

4(1:1)=5(1:1)

Так як 1:1=1, то отримаємо 4 ∙1= 5∙ 1, тобто 4=5.

4=2∙2. Отже: 2∙2=5

 

 

doc
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
455
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку