Школа – це осередок культури сільської громади, її зовнішній вигляд повинен бути красивим та зручним не тільки всередині, а й ззовні.
Як відомо, школа починається із подвір'я. Саме тому щороку учні, вчителі та батьки нашої школи беруть участь у акціях щодо впорядкування пришкільної території. Адже гарно облаштована, озеленена й упорядкована пришкільна ділянка сприяє естетичному, екологічному вихованню особистості.
Реалізація проєкту «Моєї школи дивосвіт» сприятиме благоустрою території школи відповідно до сучасності, а впровадження елементів ландшафтного дизайну в облаштування шкільного подвір'я надасть можливість дітям реалізувати свої творчі здібності та інтереси, навчання матиме прикладний характер
Первомайська міська громада
Кінецьпільський ЗЗСО І – ІІІ ступенів
Первомайської міської ради
Матеріали
на обласний конкурс
«Майбутні господарі »
Номінація «Парад квітів біля школи»
(учні 6-8 класів)
Кінецьпільського ЗЗСО І-ІІІ ступенів
під керівництвом вчителя біології
2021 рік
Актуальність
Школа – це осередок культури сільської громади, її зовнішній вигляд повинен бути красивим та зручним не тільки всередині, а й ззовні.
Як відомо, школа починається із подвір’я. Саме тому щороку учні, вчителі та батьки нашої школи беруть участь у акціях щодо впорядкування пришкільної території. Адже гарно облаштована, озеленена й упорядкована пришкільна ділянка сприяє естетичному, екологічному вихованню особистості.
Реалізація проєкту «Моєї школи дивосвіт» сприятиме благоустрою території школи відповідно до сучасності, а впровадження елементів ландшафтного дизайну в облаштування шкільного подвір’я надасть можливість дітям реалізувати свої творчі здібності та інтереси, навчання матиме прикладний характер.
Мета :
Ключове питання : Як із залученням мінімальних коштів озеленити пришкільну територію, зробити її ошатною, затишною та сучасною?
Завдання:
Очікувані результати:
Заходи з реалізації проєкту:
Етап |
№ з/п |
Що потрібно зробити ? |
Хто це зробить або допоможе зробити? |
Коли це слід зробити? |
|
Створення робочої групи проєкту з гуртківців, педагогів та батьків. |
Вчитель, учні, батьки |
Початок вересня 2020 року |
|
|
Розподіл обов’язків між членами робочої групи. |
Самсевич О.В. |
Початок вересня 2020 року |
|
|
Інформування учнівської, батьківської громадськості щодо мети, завдань проєкту. |
Члени гуртка, робочої групи |
Вересень-листопад 2020 |
|
|
Об’єднання учнів у групи: соціологи, агрокліматологи, підприємці, садівники |
Гуртківці |
Вересень 2020 |
|
|
Інвентаризації існуючих зелених насаджень з урахуванням складу, віку, розмірів, стану і характеру їх розміщення; |
Гуртківці |
Вересень-жовтень 2020 |
|
|
Проведення ярмарки ідей на кращий ескіз шкільного подвір’я (генерування ідеї); |
Учні школи, батьки, вчителі |
Жовтень-грудень 2020 |
|
|
Аналіз можливих варіантів вирішення проблеми та вибір оптимального варіанта виконання проєктного завдання. |
Члени робочої групи, гуртківці |
Січень 2021 |
|
|
Розробка плану роботи над проєктним завданням. |
Члени робочої групи, гуртківці |
Лютий 2021 |
|
|
Розподілити етапи роботи над проєктом в часі. |
Члени робочої групи, гуртківці |
Лютий 2021 |
|
|
Ознайомлення з сучасними технологіями в галузі ландшафтного дизайну та зеленої архітектури. |
Члени робочої групи, гуртківці |
Березень 2021 |
|
|
Ознайомити учасників проєкту з критеріями оцінювання їх роботи в проекті |
Члени робочої групи, гуртківці |
Березень 2021 |
|
|
Визначити заходи щодо презентації проєкту |
Гуртківці |
Березень 2021 |
|
|
Розробка критеріїв оцінювання проєктних робіт |
Члени робочої групи |
Серпень 2021 |
|
|
Вести фоторепортаж роботи над проєктом |
Гуртківці |
вересень 2020 року- серпень 2021 |
|
|
Підготовка інвентарю, весняна обробка ґрунту |
Учні школи, гуртківці, працівники |
березень - квітень 2021 року
|
|
|
Планування території, розмітка та створення нових клумб |
Гуртківці |
березень - квітень 2021
|
|
|
Придбання насіння та добрив |
Гуртківці |
березень - квітень 2021 року
|
|
|
Придбання квіткової продукції, квітів, декоративних насаджень, саджанців та оформлення клумб |
Гуртківці, учні, вчителі школи |
березень - травень 2021 року-
|
|
|
Робота з благоустрою6 облаштування зон відпочинку, встановлення урн для сміття |
Учні школи, гуртківці, працівники |
березень - травень 2021 року
|
|
|
Оцінювання результатів проекту, підбиття підсумків. |
Члени робочої групи, гуртківці |
Вересень 2021 |
|
|
Створення фотозвіту про проходження проєкту |
Гуртківці |
Вересень 2021 |
|
|
Презентація підсумків проєкту |
Гуртківці |
Вересень 2021 |
|
|
Догляд за посадками на пришкільній території , збір насіння |
Учні школи, гуртківці, працівники |
Вересень-жовтень 2021 року
|
|
|
Осіння обробка ґрунту |
Учні школи, гуртківці, працівники |
Вересень-жовтень 2021 року
|
І. Робота гуртківців у групах.
Завдання групі соціологів:
1. Які квіти вам найбільше подобаються з тих, які щорічно квітнуть на шкільній клумбі?
2. Які ще квіти ви хотіли б бачити на ній?
- за підсумками опитування визначити перелік бажаних квітів для шкільної клумби;
- провести конкурс малюнка «Шкільне подвір’я в моїй уяві», стіннівок «Квітник моєї мрії».
Завдання групі агрокліматологів:
Завдання групі підприємців:
Завдання групі садівників:
II. Результати роботи.
Група соціологів
- провела опитування з метою з’ясування думки учнів про те, якими квітами можна прикрасити шкільне подвір’я, упорядкувавши клумби.
1. Чи потрібне естетичне оформлення шкільному подвір’ю?
□ Так; □ ні.
2. Хто має брати участь у створенні квітника біля школи?
□ Учні; □ учителі;
□ батьки; □ працівники .
3. Хто має доглядати за квітами на шкільній ділянці?
□ Учні; □ учителі;
□ батьки; □ працівники школи.
Проаналізувавши відповіді, учні виявили, що шкільному подвір’ю необхідне озеленення: 92% опитуваних відповіли «так».
Опитування показало, що, на думку учнів, у створенні квітника повинні брати участь учителі, батьки та учні, а доглядати за клумбами мусять учні (81 %), хоча дехто вважає, що до цього мають долучатися й працівники школи та учителі (19 %).
Проведення конкурсів малюнка «Шкільне подвір’я в моїй уяві», стіннівок «Квітник моєї мрії» підтвердило потреби учнів у естетичному облаштуванні простору навколо школи – створення зон відпочинку, встановлення урн для сміття, збільшення видового складу квітів на квітниках.
Відповідно до інвентаризації зелених насаджень на території школи: дерев всього 47 (з них : каштанів – 17, горіхів - 4, яблунь – 16, черешень – 4, абрикоси -2, тополі- 4), кущів декоративних – 54, на клумбах висаджено багаторічні квіти - півонії, троянди, іриси, хризантеми, лілейні, тюльпани, нарциси.
Група агрокліматологів
Клімат у нашій місцевості помірно континентальний. Літо спекотне, вітряне, з частими суховіями; середня температура найтеплішого місяця (липня) +21–23 °C. Зима малосніжна, порівняно нехолодна, але мінлива; середня температура найхолоднішого місяця (січня) –3–5 °C. Спостерігаються часті зміни погоди: від сильних морозів до відлиг. Зима починається у двадцятих числах листопада і триває приблизно 120 днів. Річна кількість опадів коливається від 300–350 мм. Максимум опадів улітку (переважно у вигляді злив). Вегетаційний період близько 210 діб. Навесні випадає приблизно 180 мм опадів. Весна коротка, і після кількох теплих днів настає досить жарка погода з суховіями. Коли наприкінці квітня початку травня припиняються нічні заморозки, встановлюється спекотне літо. Максимум опадів, близько 40% річної суми, припадає на літо. Закінчується літній період зниженням середньодобової температури. На початку жовтня уже можливі ранні заморозки.
Отже, враховуючи ці особливості клімату, пропонуємо такі рекомендації групі садівників:
Група підприємців
Назва |
Кількість |
Ціна |
Сума |
Чорнобривці (насіння) |
5 упаковок |
10 грн |
50 грн |
Айстри (насіння) |
3 упаковки |
11 грн |
33 грн |
Петунія (насіння) |
5 упаковок |
14 грн |
70 грн |
Петунія (розсада) |
30 кущів |
10 грн |
300 грн |
Айстри (розсада) |
20 кущів |
15 грн |
300 грн |
Хризантеми |
15 кущів |
20 грн |
300 |
Добриво « Ярос » |
1 л |
250 грн |
250 |
Цемент |
1 мішок |
125 грн |
125 грн |
Всього |
- |
- |
1428 грн |
Група садівників
Підсумок
Робота над проєктом «Моєї школи дивосвіт» підтвердила, що завдяки творчому підходу та наполегливій праці можна створити біля навчального закладу справжнє диво. На практиці переконалися, що передумовами успішної діяльності є знання і співпраця.
Результатом роботи над проектом є облаштоване, естетично оформлене шкільне подвір’я, доглянуті квітучі клумби. Під час роботи над проєктом гуртківці збагатили свої знання про агрокліматичні умови нашої місцевості, види квітково – декоративних рослин, походження їхніх назв, умови зростання.
Проєкт мети досяг.