Матеріали конкурсу "Майбутні господарі"

Про матеріал

Школа – це осередок культури сільської громади, її зовнішній вигляд повинен бути красивим та зручним не тільки всередині, а й ззовні.

Як відомо, школа починається із подвір'я. Саме тому щороку учні, вчителі та батьки нашої школи беруть участь у акціях щодо впорядкування пришкільної території. Адже гарно облаштована, озеленена й упорядкована пришкільна ділянка сприяє естетичному, екологічному вихованню особистості.

Реалізація проєкту «Моєї школи дивосвіт» сприятиме благоустрою території школи відповідно до сучасності, а впровадження елементів ландшафтного дизайну в облаштування шкільного подвір'я надасть можливість дітям реалізувати свої творчі здібності та інтереси, навчання матиме прикладний характер

Перегляд файлу

Первомайська міська громада
Кінецьпільський ЗЗСО І – ІІІ ступенів

Первомайської міської ради

 

 

 

 

 

Матеріали

на обласний конкурс

«Майбутні господарі  »

 

Номінація «Парад квітів біля школи»

 

 

 

 

 

Підготували вихованці гуртка

 «Юні охоронці природи»

(учні 6-8 класів)

Кінецьпільського ЗЗСО І-ІІІ ступенів

під керівництвом вчителя біології

Самсевич Оксани Володимирівни

 

 

 

 

 

 

2021 рік

 

Проєкт «Моєї школи дивосвіт»

 

Актуальність

Школа – це осередок культури сільської громади, її зовнішній вигляд повинен бути красивим та зручним не тільки всередині, а й ззовні.

Як відомо, школа починається із подвір’я. Саме тому щороку учні, вчителі та батьки нашої школи беруть участь у акціях щодо впорядкування пришкільної території. Адже гарно облаштована, озеленена й упорядкована пришкільна ділянка сприяє естетичному, екологічному вихованню особистості.

 Реалізація проєкту «Моєї школи дивосвіт» сприятиме благоустрою території школи відповідно до сучасності, а впровадження елементів ландшафтного дизайну в облаштування шкільного подвір’я  надасть можливість дітям реалізувати свої творчі здібності та інтереси, навчання матиме прикладний характер.

 

Мета :

  • покращити естетичний вигляд шкільного подвір’я шляхом створення нових квітників та вдосконалення вже існуючих, з використанням елементів ландшафтного дизайну;
  • збільшити видовий та кількісний склад квіткових рослин у зовнішньому озелененні школи;
  • виховувати   особистість  з  високим  рівнем   екологічної  грамотності  та  культури, здатної  з  любов’ю  ставитися  до  природи   рідного  краю і  готової  її  охороняти;
  • формувати навички екологічно  доцільної  поведінки  в довкіллі,  властивої  сучасній  цивілізованій  людині;
  • сприяти формуванню  життєвих  компетенцій  гуртківців - саморозвитку, самоорганізації, самовдосконалення;
  • виховувати естетичні смаки, вміння цінувати прекрасне.

Ключове питання : Як із залученням мінімальних коштів озеленити пришкільну територію, зробити її ошатною, затишною та сучасною?

Завдання:

  • налагодження співпраці між різновіковими категоріями учасників проєкту;
  • розвиток комунікативних навичок;
  • об’єднання зусиль учнів, педагогів та батьків щодо благоустрою, естетичного оформлення та озеленення  території школи;
  • вивчення агрокліматичних умов нашої місцевості;
  • визначити, які квіти варто посадити на клумбі, щоб вона квітла від ранньої  весни до пізньої осені;
  • надати знання та сформувати в учнів уміння та навички мистецтва ландшафтного дизайну;
  • перетворити пришкільну територію на таку, яка б вирізнялася оригінальністю, неповторністю, цікавими формами та ідеями.

 

Очікувані результати: 

  • облаштування шкільного подвір’я з використанням сучасних технологій;
  • підвищення згуртованості учнівського, батьківського, педагогічного колективів;
  • формування в учнів ініціативності та підприємливості, здатності оцінювати ризики та приймати виважені рішення;
  • удосконалення рівня знань про навколишнє середовище, зростання екологічної культури особистості, розширення знань і досвіду по догляду за рослинами;
  • покращення практичної природоохоронної роботи;
  • розвиток пізнавальної активності учнів.

 

Заходи з реалізації проєкту:

Етап

№ з/п

Що потрібно зробити ?

Хто це зробить або допоможе зробити?

Коли це слід зробити?

Підготовчий етап

  1.  

Створення робочої групи проєкту з гуртківців, педагогів та батьків.

Вчитель, учні, батьки

Початок

вересня

2020 року

  1.  

Розподіл обов’язків між членами робочої групи.

Самсевич О.В.

Початок

вересня

2020 року

  1.  

Інформування учнівської, батьківської громадськості щодо мети, завдань проєкту.

Члени гуртка, робочої групи

Вересень-листопад

2020

  1.  

Об’єднання учнів у групи: соціологи, агрокліматологи, підприємці, садівники

Гуртківці

Вересень

2020

  1.  

Інвентаризації існуючих зелених насаджень з урахуванням складу, віку, розмірів, стану і характеру їх розміщення;

Гуртківці

Вересень-жовтень

2020

  1.  

Проведення ярмарки ідей на кращий ескіз шкільного подвір’я (генерування ідеї);

Учні школи, батьки, вчителі

Жовтень-грудень

2020

  1.  

Аналіз можливих варіантів вирішення проблеми та вибір оптимального варіанта виконання проєктного завдання.

Члени робочої групи, гуртківці

Січень

2021

  1.  

Розробка плану роботи над проєктним завданням.

Члени робочої групи, гуртківці

Лютий

2021

  1.  

Розподілити етапи роботи над проєктом в часі.

Члени робочої групи, гуртківці

Лютий

2021

Етап реалізації проєкта

  1.  

Ознайомлення з сучасними технологіями в галузі ландшафтного дизайну та зеленої архітектури.

Члени робочої групи, гуртківці

Березень

2021

  1.  

Ознайомити учасників проєкту  з критеріями оцінювання їх роботи в проекті

Члени робочої групи, гуртківці

Березень

2021

  1.  

Визначити  заходи щодо презентації  проєкту

Гуртківці

Березень

2021

  1.  

Розробка критеріїв оцінювання  проєктних робіт

Члени робочої групи

Серпень

2021

  1.  

Вести фоторепортаж роботи над проєктом

Гуртківці

вересень

2020 року-

серпень 2021

  1.  

Підготовка інвентарю, весняна обробка ґрунту

Учні школи, гуртківці, працівники

березень - квітень

2021 року

 

  1.  

Планування території, розмітка та створення нових клумб

Гуртківці

березень

- квітень

2021

 

 

  1.  

Придбання насіння та добрив

Гуртківці

березень - квітень

2021 року

 

  1.  

Придбання квіткової продукції,

квітів, декоративних насаджень,

саджанців та оформлення клумб

Гуртківці, учні, вчителі школи

березень - травень

2021 року-

 

  1.  

Робота з благоустрою6 облаштування зон відпочинку, встановлення урн для сміття

Учні школи, гуртківці, працівники

березень - травень

2021 року

 

Підсумковий етап

  1.  

Оцінювання результатів проекту, підбиття підсумків.

Члени робочої групи, гуртківці

Вересень

2021

  1.  

Створення фотозвіту про проходження проєкту

Гуртківці

Вересень

2021

  1.  

Презентація підсумків проєкту

Гуртківці

Вересень

2021

  1.  

Догляд за посадками на пришкільній території , збір насіння

Учні школи, гуртківці, працівники

Вересень-жовтень

2021 року

 

  1.  

Осіння обробка ґрунту

Учні школи, гуртківці, працівники

Вересень-жовтень

2021 року

 

 

І. Робота гуртківців у групах.

Завдання групі соціологів:

  •  залучити до співпраці учнів школи, їх батьків;
  • вивчити озеленення шкільних клумб і скласти перелік квітів, які на них ростуть;
  • провести соціологічне опитування серед педагогів, учнів і їхніх батьків за такими питаннями:

1.  Які квіти вам найбільше подобаються з тих, які щорічно квітнуть на шкільній клумбі?

2.  Які ще квіти ви хотіли б бачити на ній?

- за підсумками  опитування визначити перелік бажаних квітів для шкільної клумби;

- провести конкурс малюнка «Шкільне подвір’я в моїй уяві», стіннівок «Квітник моєї мрії».

Завдання групі агрокліматологів:

  • залучити до співпраці учнів школи, їх батьків;
  • вивчити агрокліматичні умови місцевості, де розташована школа, і розробити відповідні рекомендації для садівників;
  • вивчити біологічні особливості квітів, які зростатимуть на шкільній клумбі.

 Завдання групі підприємців:

  • залучити до співпраці учнів школи, їх батьків;
  • обчислити витрати на озеленення шкільної клумби;
  •  знайти джерела фінансування проекту;
  • придбати розсаду квітів, матеріали для облаштування зон відпочинку;

Завдання групі садівників:

  • залучити до співпраці учнів школи, їх батьків;
  • підготувати інвентар;
  • зробити розмітку нових клумб;
  • підготувати насіння квітів до висівання;
  • висаджувати розсаду та насіння квітів у відкритий ґрунт, доглядати за шкільною клумбою.

II. Результати роботи.

Група соціологів

- провела опитування з метою з’ясування думки учнів про те, якими квітами можна прикрасити шкільне подвір’я, упорядкувавши клумби.

1. Чи потрібне естетичне оформлення шкільному подвір’ю?

□ Так; □ ні.

2.  Хто має брати участь у створенні квітника біля школи?

  Учні;  учителі;

  батьки;  працівники .

3.  Хто має доглядати за квітами на шкільній ділянці?

  Учні;  учителі;

  батьки;  працівники школи.

Проаналізувавши відповіді, учні виявили, що шкільному подвір’ю необхідне озеленення: 92% опитуваних відповіли «так».

Опитування показало, що, на думку учнів, у створенні квітника повинні брати участь учителі, батьки та учні, а доглядати за клумбами мусять учні (81 %), хоча дехто вважає, що до цього мають долучатися й працівники школи та учителі (19 %).

Проведення конкурсів малюнка «Шкільне подвір’я в моїй уяві», стіннівок «Квітник моєї мрії» підтвердило потреби учнів у естетичному облаштуванні простору навколо школи – створення зон відпочинку, встановлення урн для сміття, збільшення видового складу квітів на квітниках.

 Відповідно до інвентаризації зелених насаджень на території школи: дерев всього 47 (з них : каштанів – 17, горіхів - 4, яблунь – 16, черешень – 4, абрикоси -2, тополі- 4), кущів  декоративних – 54, на клумбах висаджено багаторічні квіти - півонії, троянди, іриси, хризантеми, лілейні, тюльпани, нарциси.

Група агрокліматологів

  • дослідила агрокліматичні умови місцевості, де розташована школа:

Клімат у нашій місцевості помірно континентальний. Літо спекотне, вітряне, з частими суховіями; середня температура найтеплішого місяця (липня) +21–23 °C. Зима малосніжна, порівняно нехолодна, але мінлива; середня температура найхолоднішого місяця (січня) –3–5 °C. Спостерігаються часті зміни погоди: від сильних морозів до відлиг. Зима починається у двадцятих числах листопада і триває приблизно 120 днів. Річна кількість опадів коливається від 300–350 мм. Максимум опадів улітку (переважно у вигляді злив). Вегетаційний період близько 210 діб. Навесні випадає приблизно 180 мм опадів. Весна коротка, і після кількох теплих днів настає досить жарка погода з суховіями. Коли наприкінці квітня початку травня припиняються нічні заморозки, встановлюється спекотне літо. Максимум опадів, близько 40% річної суми, припадає на літо. Закінчується літній період зниженням середньодобової температури. На початку жовтня уже можливі ранні заморозки.     

           Отже, враховуючи ці особливості клімату, пропонуємо такі рекомендації групі садівників:

  • обробити ґрунт для посіву однорічних квітів та висадки розсади - кінець березня-перша половина квітня;
  • розсаду квітів у відкритий ґрунт садять у  другій половині квітня - травні, досаджують у першій половині червня.

Група підприємців

  • благодійна допомога матусь: насіння квітів, яке збиралося на домашніх квітниках (безкоштовно);
  • статті доходу: проведення акції по збору макулатури (630 грн), металолому 798 грн) – всього 1428 грн;
  • статті витрат:

Назва

Кількість

Ціна

Сума

Чорнобривці (насіння)

5 упаковок

10 грн

50 грн

Айстри (насіння)

3 упаковки

11 грн

33 грн

Петунія (насіння)

5 упаковок

14 грн

70 грн

Петунія (розсада)

30 кущів

10 грн

300 грн

Айстри (розсада)

20 кущів

15 грн

300 грн

Хризантеми

15 кущів

20 грн

300

Добриво « Ярос »

1 л

250 грн

250

Цемент

1 мішок

125 грн

125 грн

Всього

-

-

1428 грн

 

  • благодійна допомога сільської ради – дошки та метал на лавки;
  • благодійна допомога небайдужих татусів – зварювальні роботи (безкоштовно);
  • установка лавок, урн для сміття – робота старшокласників, працівників школи (безкоштовно).

 

Група садівників

  • підготовчі роботи: ознайомилися з правилами безпечної праці та особистої гігієни; підготували інвентар (лютий - березень);
  • весняна обробка ґрунту
  • вивчили правила підготовки насіння до висівання у відкритий грунт: насінини відбирали непошкоджені; щоб запобігти хворобам, за місяць до висівання насіння прогрівали до температури 25 °С впродовж 10 хвилин та промивали водою; щоб насіння швидко проросло, його зволожили, потім розклали тонким шаром на мішковину в приміщенні з температурою 22 °С і витримали 3 доби; після цього насінини висівали у відкритий ґрунт;
  • висівання насіння у відкритий ґрунт - після підготовки відкритого ґрунту і нанесення розмітки для висадження запланованих різновидів квітів ми залишили місце для розсади і висіяли насіння тих квітів, яке підготували для висаджування у відкритий ґрунт на постійне місце. Висівали у відкритий ґрунт насіння чорнобривців, айстри, петунії та інші (перша половина травня);
  •  догляд за рослинами на клумбі: висаджена розсада потребує особливого догляду, що передбачає і розпушення ґрунту, розрідження рослин, знищення бур’янів та ретельний полив саджанців. На клумбах також були висаджені багаторічні рослини: нарциси, тюльпани, царська корона, іриси, півонії, лілейні, мальви та хризантеми. Ці квіти теж потребують догляду;
  • провели акцію «Весняна толока».

 

Підсумок

Робота  над  проєктом  «Моєї школи дивосвіт»  підтвердила, що  завдяки  творчому  підходу  та  наполегливій  праці  можна  створити  біля  навчального  закладу  справжнє  диво.  На практиці переконалися, що передумовами успішної діяльності є знання і співпраця.

Результатом роботи над проектом є облаштоване, естетично оформлене шкільне подвір’я, доглянуті квітучі клумби. Під час роботи над проєктом гуртківці збагатили свої знання про агрокліматичні умови нашої місцевості, види квітково – декоративних рослин, походження їхніх назв, умови зростання.

Проєкт мети досяг.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Позакласні заходи
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку