"Фарбований шакал" (індійська народна казка)
Конкурс на кращого знавця змісту казки
І. Літературний диктант
Вид роботи, який дає можливість швидко і різнобічно перевірити знання учнів з теми або тексту літературного твору шляхом постановки різних питань, які вимагають короткої відповіді, або завдання закінчити речення чи вставити пропущене слово. Це одна з форм мотивації та контролю на уроках літератури. Систематична перевірка знання тексту часто стає саме мотивацією.
-
Кого звали ім'ям Чандарава?
-
Що змусило Чандараву відправитися до міста?
-
Хто у місті причинив йому страждання?
-
Де опинився шакал, рятуючи собі життя?
-
Чому пси не впізнали шакала?
-
Як стали тепер ставитися до Чандарави лісові мешканці?
-
Що, за словами шакала, зробив Брахман?
-
Яке "призначення" отримав шакал від Брахмана?
-
Що входило в обов'язки хижаків?
-
Які посади Чандарава роздав своїм братам-шакалам?
-
Що видало в шакалові шакала?
-
Яке рішення щодо нього було прийнято у кінці казки?
Матеріал для вчителя
-
Шакала.
-
Лютий голод.
-
Голодні пси.
-
У домі маляра.
-
Він став синій.
-
Боялися, втікали.
-
Створив його.
-
Бути володарем над усіма звірами.
-
Приносити здобич.
-
Ніяких, вигнав.
-
Виття.
-
Розірвати.
ІІ. Гра "Так чи ні"
Визначте, прослухане вами твердження є правильним чи хибним. Якщо правильним – напишіть "так". Якщо хибним – "ні", та виправте помилку.
-
У лісовому краю жив шакал, на ймення Микита.
-
Одного разу шакал від надмірної цікавості потрапив у місто.
-
З усіх усюд збіглися голодні пси й, голосно гавкаючи, кинулися на шакала.
-
Рятуючи життя, шакал побачив велику порожню бочку. Туди й вскочив.
-
Із бочки він виліз геть синій. Навіть пси, що його чекали, не впізнали його.
-
Пофарбований шакал спокійно став гуляти містом.
-
Побачивши дивовижного звіра, лісові мешканці із жахом кинулися тікати.
-
Чандарава запевняв звірів, що їм не варто його боятися, бо його створив сам Брахман і наказав бути володарем над усіма ними.
-
Найкращі посади, звичайно ж, Чандарава роздав своїй рідні, шакалам.
-
З левом, тигром, пантерою, вовком шакал навіть не захотів говорити: наказав вигнати геть усіх до одного.
-
Шакал сам, своєю царською владою, розподіляв здобич між своїми підданими.
-
Одного разу Чандарава, почувши віддалене виття шакалів, і собі голосно завив у відповідь.
-
Ставши свідками виття Чандарави, звірі не могли збагнути, що відбувається, хто перед ними.
-
– Як же обдурив нас цей вельмишановний пан?! – у гніві вигукували вони.
-
Було прийняте одностайне рішення: за обман – вигнати із лісу!
-
Шакал намагався, було, утекти, але його наздогнали й роздерли на дрібні шматки.
Матеріал для вчителя:
-
Ні. Чандарава.
-
Ні. Від лютого голоду.
-
Так.
-
Ні. Ускочив у велику бочку із синьою фарбою.
-
Так.
-
Ні. Спокійно побіг до рідного лісу.
-
Так.
-
Так.
-
Ні. Зі своєю ріднею, шакалами, він навіть не захотів говорити.
-
Ні. Він подарував їм найкращі посади (лев – головний радник; тигр – керуючий палацом; пантера – охорона царської скарбниці; вовк – палацовий сторож).
-
Так.
-
Так.
-
Ні. Звірі відразу збагнули, хто перед ними.
-
Ні. Цей пройдисвіт.
-
Ні. Розірвати негідника.
-
Так.