Дана розробка допоможе провести позакласний захід з математики для учнів 7 класу, створить умови для мотивації навчальної діяльності, розвитку логічного, критичного мислення, вміння швидко знаходити шлях і отримати успіх від перемоги!
Позакласний захід
Конкурс «Найрозумніший математик»
для учнів 7-х класів
Мета: розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, винахідливість,
кмітливість учнів; виховувати цілеспрямованість, упевненість в собі,
волю до перемоги, досягнення успіху у житті.
Обладнання: мультимедійна система, презентація, картки для відповідей до І
туру і дешифраторів
Передмова
Гра – шлях дітей до пізнання світу, в якому
вони живуть і який вони покликані змінити.
О. М. Горький
Всі зміни, що відбуваються в нашому суспільстві, перебудови, реформи, незмінним залишають одне: кожна дитина – особистість, і наше з Вами завдання допомогти розкрити всі грані цієї особистості. Кожен з нас шукає свої шляхи, підходи в реалізації даного завдання. Кожен з нас задає питання: «Як запалити іскру пізнавального інтересу в дітей? Як спонукати до творчого пошуку?»
Одним з таких шляхів є організація і проведення інтелектуальних ігор для дітей. Саме через гру дитина може себе реалізувати, відкрити в собі нове. Під час гри виховується багато вольових якостей: самостійність, наполегливість, самовладання, витримка, воля до перемоги ˗ усе те, без чого не може бути успіху. Адже наявність усіх цих умов становить основу всякої плідної праці. Гра ˗ це не лише розвага, що заповнює дозвілля школярів, але й один з найсерйозніших засобів педагогічного впливу на них. Участь у конкурсі «Найрозумніший» сприяє розвитку пізнавального інтересу учнів, спонукає їх до творчого пошуку, самовдосконалення.
Конкурс «Найрозумніший» розроблений по принципу однойменної телепередачі. У першому турі приймають участь 12 учнів, які дають відповідь на 18 обов’язкових питань. Кожне питання читається двічі, після цього учасники дають відповідь на заготовлених картках, які віддають журі (додаток 1). Ведучий після кожного питання відкриває правильну відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Визначаються шість учасників, які отримали найбільшу кількість балів і вони переходять до другого туру. Результати І і ІІ турів чітко фіксуються (додаток 2). У другому турі шість учасників, яким пропонується шість категорій різної тематики. На початку другого туру проводимо дешифратор. Кожній цифрі у відповідність поставлений певний набір букв. Учасники розшифровують вказане слово. Хто перший розшифрує, той першим починає гру, і в нього можливість вибрати ту тему, яка йому найкраща. Завдання для кожного – за 1 хвилину дати якнайбільше правильних відповідей. По кількості балів троє учасників проходять до фіналу. На початку фіналу знову проводимо дешифратор, щоб визначитися з черговістю гравців. Якщо учасник відкриває питання і дає правильну відповідь, то отримує 2 бали, якщо відповідь неправильна – то 0 балів. По підсумках фіналу визначається переможець, який отримує титул «Найрозумніший математик».
Презентацію до конкурсу Ви можете знайти за посиланням https://drive.google.com/file/d/0B3X4i5uY0ToURUJtLXlLWVJ0LXc/view?usp=sharing.
Бажаю всім чудового інтелектуального дозвілля, а дітям отримати перемогу і здобути титул «Найрозумніший математик»!
Хід проведення
1. Вступне слово вчителя.
2. І тур.
3. ІІ тур.
4. Фінал.
5. Підведення підсумків конкурсу.
1. Доброго дня діти! Вітаю Вас на конкурсі найсміливіших, найкмітливіших юних математиків 7 класів! Попереду Вас чекають непрості випробування, тому будьте уважні, долайте труднощі і здобувайте перемогу у нашому конкурсі «Найрозумніший математик». З правилами гри Ви всі добре ознайомлені і можемо розпочинати наші змагання! Бажаю Вам успіхів і хай переможе найкращий!
2. І тур
А 2; Б 3; В 4; Г 5.
А 5 + х; Б 3х2 – у; В Г
А 20; Б 25; В 30; Г 35.
А 16х2 – 9; Б 16х2 – 12х + 9; В 16х2 + 9; Г 16х2 – 24х + 9.
А 430; Б 1230; В 1330; Г 1430.
А 7; Б 3; В -3; Г -7.
А 4; Б 3; В 2; Г 1.
А -9; Б 1; В 0; Г 10.
А Німеччині; Б Франції; В Італії; Г Китаї.
А їхня сума дорівнює 1; Б їхня частка дорівнює 1;
В їхній добуток дорівнює 0; Г їхній добуток дорівнює 1.
А 80 сторінок; Б 120 сторінок; В 180 сторінок; Г 210 сторінок.
А від’ємне число; Б протилежне йому число;
В число 0; Г саме число.
А 7; Б 8; В 9; Г 11.
А 1200; Б 1000; В 900; Г 800.
А ; Б ; В 2; Г 3.
А 48; Б 50; В 51; Г 52.
А Лейбніц; Б Декарт; В Ейлер; Г Лагранж.
А Евклід; Б Кеплер; В Вейєрштрасс; Г Герон.
3. ІІ тур
Завдання: так перекладається з латині слово «радіус»
5 |
6 |
5 |
4 |
9 |
5 |
9 |
п |
р |
о |
м |
і |
н |
ь |
Розшифровка:
Категорії
Подільність чисел
щоб отримане число ділилося на 3? (1; 4; 7)
щоб отримати ціле число? (0; 1)
Цілі числа
Дроби
Многочлени
?
Трикутники
протилежної сторони. (Медіана)
(Середина гіпотенузи)
трикутника. (400)
(12 см)
не суміжних з ним. (1300)
18 см. Знайдіть гіпотенузу. (36 см)
трикутника, проведена до гіпотенузи. (12 см)
Геометричний аукціон
(Суміжні)
(Не зміниться)
(Кут квадрата)
4. Фінал
Дешифратор
Завдання: термін «хорда» походить від грецького слова …
6 |
6 |
6 |
7 |
5 |
1 |
с |
т |
р |
у |
н |
а |
Розшифровка:
Перед дітьми ігрове поле із завданнями по темі «Математичні прислів’я»
Завдання
5. Підведення підсумків конкурсу.
Нагородження переможця титулом «Найрозумніший»
Додаток 1
1. |
10. |
А Б В Г |
А Б В Г |
2. |
11. |
А Б В Г |
А Б В Г |
3. |
12. |
А Б В Г |
А Б В Г |
4. |
13. |
А Б В Г |
А Б В Г |
5. |
14. |
А Б В Г |
А Б В Г |
6. |
15. |
А Б В Г |
А Б В Г |
7. |
16. |
А Б В Г |
А Б В Г |
8. |
17. |
А Б В Г |
А Б В Г |
9. |
18. |
А Б В Г |
А Б В Г |
Додаток 2
|
І тур |
ІІ тур |
Фінал |
1. |
|
|
|
2. |
|
|
|
3. |
|
|
|
4. |
|
|
|
5. |
|
|
|
6. |
|
|
|
7. |
|
|
|
8. |
|
|
|
9. |
|
|
|
10. |
|
|
|
11. |
|
|
|
12. |
|
|
|
Список використаних джерел