Розробка позакласного заходу для учнів 7 класу.
Математична гра «Найрозумніший».
Мета: розвивати в учнів інтерес до вивчення математики; розвивати логічне
мислення, наполегливість;формувати вміння застосовувати свої знання
у нестандартних ситуаціях, виховувати активність, культуру поведінки.
Розробка позакласного заходу для учнів 7 класу.
Математична гра «Найрозумніший».
Мета: розвивати в учнів інтерес до вивчення математики; розвивати логічне
мислення, наполегливість;формувати вміння застосовувати свої знання
у нестандартних ситуаціях, виховувати активність, культуру поведінки.
Обладнання: дошка, малюнки, дешифровщик, бумага.
Епіграф: Серед рівних розумом – за однакових умов – переважає той, хто знає
математику.
Б. Паскаль.
Хід гри.
Доброго дня, шановні гості, дорогі діти! Сьогодні ми проводимо математичну гру «Найрозумніший» серед учнів 7-х класів. У грі беруть участь дві команди: команда 7-А класу «Всезнайки», і команда 7-Б класу «Чорні зірки математики».
Оцінювати змагання команд буде наше шановане журі у такому складі:
Отже конкурс розпочинається. Команди зайняли свої місця і приготувалися бути уважними.
Вам потрібно пройти п’ять цікавих, загадкових і веселих випробувань!
Успіху всім!
1 команда – як називаються числа, що використовуються для лічби предметів?
(натуральні)
2 команда – скільки нулів у числі мільйон?
(шість)
1 команда – яким приладом вимірюють кути?
(транспортир)
2 команда – яким приладом вимірюють довжини відрізків?
(лінійка)
1 команда – обчисліть 16·5=?
(80)
2 команда – обчисліть 15 ·6=?
(90)
1 команда – яке число називають «чортовою дюжиною»?
(13)
2 команда – назвіть найпростіші «прилади», які учні використовують для лічби
у 1 класі?
(пальці рук)
1 команда – кришка столу має 4 кути, один кут відпиляли. Скільки кутів стало?
(5)
2 команда – скільки кінці у п’яти з половиною палиць?
(12)
1 команда – скільки кольорів у веселки?
(7)
2 команда – скільки аркушів у звичайному зошиті?
(12 або 18)
1 команда – який знак треба поставити між 2 і 3, щоб отриманий результат був
більший за 2, але менший за три?
(кому 2,3)
2 команда – яке число ділиться без остачі на 9, - 1008 або 1009?
(1008)
1 команда – найменша геометрична фігура це…
(точка)
2 команда – як називається фігура, що має початок і не має кінця?
(промінь).
По закінченні конкурсу в таблицю на дошці виставляються отримані командою бали.
р о м б 6 6 5 1
1 2 3
А Б В Г Д Е Є Ж З
4 5 6
І Ї Й И К Л М Н О П Р
7 8 9
С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Ю Я
Завдання полягає в тому, щоб за даними наборами чисел розшифрувати слова математичного змісту: 1) найпростіші геометричні фігури; 2) математичні дії; 3)геометричні фігури. За кожне відгадане слово команди отримують по 5 балів, команда відгадавшая слово першою отримує 6 балів.
6 6 9 5 1 7 6 8 5 1 2 6 1 7 7 6 5 6 4 3 5 4 8 9
П Р Я МА Т О Ч К А Д О Б У ТО К Р І З Н ИЦ Я
5 6 5 6 5 8 5 9
К О Л О К У Л Я.
По закінченню конкурсу результати заносяться до таблиці.
1завдання, пропонуються формули скороченого множення з помилками, необхідно знайти її:
( 3а – 1) = 9а – 6а + 1 (х- 2у)( х+2у)= х- 2у
9 х- 25= (9х -5 )( 9х +5) (7 + а) = 7 – 14а + а
(8+ х)(8 – х)= 8 - х ( х + 5) = х+5х + 25
х - 49 = (х + 7)(х + 7) (х - 1) = х - 2х + 1.
2 завдання, необхідно замість зірочки поставити вірний одночлен :
( * - х) = 36 – 12х + х ( х + 1 ) = х + * +1
(х- * ) = (х – 7 )( х + 7) а - 81 = ( а - * )( а + * ).
3 завдання, учасникам пропонується картки, які складаються з двох частин
кожна з яких є частиною формули скороченого множення, необхідно знайти
пару до кожної частини:
81 – 4 х ( х – 1 )( х + 1) 49 х - 9 100 – 20р + р
9 - у (9 – 2х )(9 + 2х) ( 8 + m ) (7х – 3 )(7х + 3)
1 - х ( 3 – у )( 3 + у ) х - 16 х + 10х+ 25
25 - а ( 1 – х)( 1 + х ) ( 10 – р ) х - 6х + 9
(х+ 1 ) ( 5 – а )( 5 + а ) ( х – 3 ) ( х – 4 )( х + 4 )
х- 1 ( х – у )( х + у ) ( z - 6 ) ( 9 – a )( 9 + a )
( 5х – 2 ) х + 2х+ 1 4 – t z- 12z + 36
( 7а – 1 ) 25 х - 20 х + 4 ( х + 5 ) ( 2х – 1 )( 2х + 1 )
( а + 5 ) 4 а+ 12а + 9 81 - а 9 + 6m + m
( 2а + 3 ) 49 а - 14а + 1 4х - 1 х- 8х + 16
х - у а + 10а + 25 ( х – 4) (2 – t )( 2 + t ).
За кожне правильно виконане завдання команда отримує по 5 балів, команда яка зробила завдання першою отримує 6 балів.
·1000= ( 6 ) 2- ( )= ( 7)
( - ) · 2 = ( 1 ) 7 + = ( 7 )
( 1,84 - 1,24 ) · 10 = ( 6 ) 0, 05 : 0,001 – 42 = ( 8 )
+ 0 · ( - ) = ( 7 ) · 0,1 = ( 5 )
( + ) · = ( 1 ) ( 0,12 – 9,65 · - 14 ) = ( 1 ).
6 1 6 7 1 7 7 8 5 1
П А Р Т А Р У Ч К А
Під час розв’язування командами завдань до уваги болільників пропонуються цікаві історії з життя відомих математиків.
Одного разу вчитель сказав йому:
3. Підведення підсумків змагань. Журі підраховує кількість отриманих командами балів, і оголошує переможців.