Розробка позакласного заходу для учнів 7 класу. Математична гра «Найрозумніший».

Про матеріал

Розробка позакласного заходу для учнів 7 класу.

Математична гра «Найрозумніший».

Мета: розвивати в учнів інтерес до вивчення математики; розвивати логічне

мислення, наполегливість;формувати вміння застосовувати свої знання

у нестандартних ситуаціях, виховувати активність, культуру поведінки.

Перегляд файлу

Розробка позакласного заходу для учнів 7 класу.

Математична гра «Найрозумніший».

Мета: розвивати в учнів інтерес до вивчення математики; розвивати логічне

          мислення, наполегливість;формувати вміння застосовувати свої знання

          у нестандартних ситуаціях, виховувати активність, культуру поведінки.

 

Обладнання: дошка, малюнки, дешифровщик, бумага.

 

Епіграф: Серед рівних розумом – за однакових умов – переважає той, хто знає

                математику.

                                                                                            Б. Паскаль.

 

Хід гри.

  1. Вступне слово вчителя.

Доброго дня, шановні гості, дорогі діти! Сьогодні ми проводимо математичну гру «Найрозумніший» серед учнів 7-х класів. У грі беруть участь дві команди: команда 7-А класу «Всезнайки», і команда 7-Б класу «Чорні зірки математики».

 Оцінювати змагання команд буде наше шановане журі у такому складі:

 Отже конкурс розпочинається. Команди зайняли свої місця   і приготувалися бути уважними.

 Вам потрібно пройти п’ять цікавих, загадкових і веселих випробувань!

 Успіху всім!  

  1. Конкурсна програма.
  1. Конкурс: Розминка – кожній команді по черзі будуть задані математичні, і не дуже, питання, правильна відповідь 1 бал, не правильна відповідь дає можливість відповісти на це запитання команду суперників і отримати їм бали. Час на роздуми 5 секунд.

  1 команда – як називаються числа, що використовуються для лічби предметів?

                       (натуральні)

  2 команда – скільки нулів у числі мільйон?

                       (шість)

  1 команда – яким приладом вимірюють кути?

                        (транспортир)

  2 команда – яким приладом вимірюють довжини відрізків?

                         (лінійка)

  1 команда – обчисліть 16·5=?

                         (80)

  2 команда – обчисліть 15 ·6=?

                          (90)

  1 команда – яке число називають «чортовою дюжиною»?

                         (13)

  2 команда – назвіть найпростіші «прилади», які учні використовують для лічби

                       у 1 класі?

                        (пальці рук)

 

 

  1 команда – кришка столу має 4 кути, один кут відпиляли. Скільки кутів стало?

                       (5)

  2 команда – скільки кінці у п’яти з половиною палиць?

                      (12)

  1 команда – скільки кольорів у веселки?

                        (7)

  2 команда – скільки аркушів у звичайному зошиті?

                        (12 або 18)

  1 команда – який знак треба поставити між 2 і 3, щоб отриманий результат був

                       більший за 2, але менший за три?

                       (кому 2,3)

  2 команда – яке число ділиться без остачі на 9, - 1008 або 1009?

                        (1008)

  1 команда – найменша геометрична фігура це…

                        (точка)

  2 команда – як називається фігура, що має початок і не має кінця?

                        (промінь).

По закінченні конкурсу в таблицю на дошці виставляються отримані командою бали.

 

  1. Конкурс: Дешифровщик – на дошці закріплена таблиця з числами і буквами, командам пропонується слово приклад з набором відповідних йому цифр

            р о м б     6 6 5 1

 

               1                     2                    3

        А   Б   В                  Г  Д   Е             Є  Ж  З

            4                     5                    6

      І   Ї   Й   И                К  Л  М  Н          О  П  Р

                7                    8                    9

       С  Т   У  Ф                 Х  Ц  Ч         Ш Щ  Ю  Я

Завдання полягає в тому, щоб за даними наборами чисел розшифрувати слова математичного змісту: 1) найпростіші геометричні фігури; 2) математичні дії; 3)геометричні фігури. За кожне відгадане слово команди отримують по 5 балів, команда відгадавшая слово першою отримує 6 балів.

 

    6 6 9 5 1       7 6 8 5 1           2 6 1 7 7 6 5       6 4 3 5 4 8 9

    П Р Я МА      Т О Ч К А          Д О Б У ТО К       Р І З Н ИЦ Я

   5 6 5 6            5 8 5 9

  К О Л О             К У Л Я.

 

 По закінченню конкурсу результати заносяться до таблиці.

 

 

  1. Конкурс: Математичне доміно – складається з трьох завдань:

1завдання, пропонуються формули скороченого множення з помилками, необхідно знайти її:

( 3а – 1) = 9а – 6а + 1                                  (х- 2у)( х+2у)= х- 2у

9 х- 25= (9х -5 )( 9х +5)                             (7 + а) = 7 – 14а + а

(8+ х)(8 – х)= 8 - х                                      ( х + 5) = х+5х + 25

х - 49 = (х + 7)(х + 7)                                    - 1) = х - 2х + 1.

 

2 завдання, необхідно замість зірочки поставити вірний одночлен :

( * - х) = 36 – 12х + х                                 ( х + 1 ) = х +  *  +1

- * ) = (х – 7 )( х + 7)                               а - 81 = ( а - * )( а + * ).  

 

         3 завдання,  учасникам пропонується картки, які складаються з двох частин                                                                    

          кожна з яких є частиною формули скороченого множення, необхідно знайти 

          пару до кожної частини:

     81 – 4 х        ( х – 1 )( х + 1)                            49 х - 9        100 – 20р + р

     9  -  у            (9 – 2х )(9 + 2х)                         ( 8 + m )        (7х – 3 )(7х + 3)

    1 - х               ( 3 – у )( 3 + у )                           х - 16           х + 10х+ 25

    25 - а             ( 1 – х)( 1 + х )                            ( 10 – р )       х - 6х + 9

    + 1 )       ( 5 – а )( 5 + а )                           ( х – 3 )         ( х – 4 )( х + 4 )

    х- 1                ( х – у )( х + у )                           ( z - 6 )         ( 9 – a )( 9 + a )

   ( 5х – 2 )          х + 2х+ 1                             4 – t               z-  12z + 36  

   ( 7а – 1 )          25 х - 20 х + 4                       (  х + 5 )     ( 2х – 1 )( 2х + 1 )

   ( а + 5 )           4 а+ 12а + 9                           81 - а             9 + 6m + m

   ( 2а + 3 )         49 а - 14а + 1                         - 1              х- 8х + 16

    х -  у           а + 10а + 25                           ( х – 4)          (2 – t )( 2 + t ).

За кожне правильно виконане завдання команда отримує по 5 балів, команда яка зробила завдання першою отримує 6 балів.

 

 

  1.          Конкурс: Математичний калейдоскоп – команди отримують по п’ять прикладів, розв’язавши який кожен учасник отримає одне число, всі п’ять чисел є зашифрованим словом, відгадавши яке команда отримує 5 балів, команда яка першою відгадає слово отримує 6 балів.

·1000=    ( 6 )                        2- ( )=        ( 7)

 

( - ) · 2 =   ( 1 )                 7 + =      ( 7 )

 

( 1,84  - 1,24 ) · 10 =    ( 6 )         0, 05 : 0,001 – 42 =     ( 8 )

 

+ 0 · ( - ) =     ( 7 )       · 0,1 =            ( 5 )

 ( + ) · =        ( 1 )         ( 0,12 – 9,65 · - 14 ) =      ( 1 ).

 

   6  1  6  7  1                                       7  7  8  5  1

  П А Р Т А                                        Р У Ч К А

 

 Під час розв’язування командами завдань до уваги болільників пропонуються цікаві історії з життя відомих математиків.

  • Давида Гілберта якось запитали про одного його колишнього учня.
    • Ой, цей ось? Згадав Гілберт. – Він став поетом.
    • Для математики в нього було мало уяви.

 

  • Карл Гаусс ще зі шкільної лави вирізнявся гостри розумом.

Одного разу вчитель сказав йому:

  • Карле, я хочу поставити тобі два запитання. Якщо на перше запитання ти правильно відповіси, то на друге можеш не відповідати. Отже, скільки голок на шкільній ялинці, прикрашеній до Нового Року?
  • 65786 голок, пане вчителю, - негайно відповів Гаусс.
  • Добре, але як ти дізнався? – запитав вчитель.
  • А це вже друге запитання, - швидко відповів учень.
  • Якийсь професор під час лекції, сформулювавши теорему, сказав: «Доведення очевидне». Студент підвів руку й запитав: «А чому воно очевидне!» Професор трохи подумав, потім вийшов з аудиторії і повернувшись хвилин через двадцять заявив: «Так, все правильно, теорема очевидна», - і, наче нічого й не було продовжив лекцію.
  •  
  1. Конкурс: Малюнок – для участі до дошки викликаються по одному представнику від команди яким пропонується на протязі 3 хвилин виконати малюнок істоти або рослини, використавши при цьому тільки цифри від 0 до 9. Команди отримують за виконання по 5 балів, у команди з найбільшою кількістю цифр в малюнку 7 балів.

 

3. Підведення підсумків змагань. Журі підраховує кількість отриманих командами балів, і оголошує переможців.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Позакласні заходи
Інкл
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
Додано
4 липня 2018
Переглядів
1104
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку