Останній герой
(Географічний конкурс для учнів
7 - 8 класів)
Гей, нові Колумби й Магеллани,
Напнемо вітрила наших мрій.
Кличуть нас у мандри океани.
Бухту спокою облизує прибій.
Хто сказав, що все уже відкрито?
Нащо ж ви народжені тоді?
Як нам помістити у корито
Наші сподівання молоді?
Жага пізнання навколишнього середовища – одна з могутніх рушійних сил, закладених у людині. Це вона змушує людину, незважаючи на неймовірні труднощі, прагнути до полюсів планети, підніматися, ризикуючи життям, на найвищі гірські вершини, опускатися в океанічні безодні й кратери вулканів, штурмувати космічний простір.
Здавалося б, у наше століття технічної революції, коли створені численні й різноманітні засоби захисту від несприятливого впливу великих висот і низьких температур, коли технічна досконалість повітряного і морського транспорту гарантує безпеку людині, а засоби зв’язку дозволяють подати сигнал про допомогу з будь – якої точки планети, мандрівникам, мореплавцям, землепрохідцям не може загрожувати трагічна доля Георгія Брусилова та Роберта Скотта. Але як би далеко не зайшов технічний прогрес, не стали теплішими арктичні заметілі, усе так само приголомшують своєю міццю урагани, не подобрішали океанські шторми й тайфуни, усе така ж безжалісна спека пустель, що висушує усе живе.
І трапляється часом, що волею обставин людина опиняється в критичному становищі – один на один з природою.
Основа успіху в боротьбі із силами природи – уміння людини виживати.
От і сьогодні наших героїв чекають випробування виживати в місцях, куди не дійшов ще технічний прогрес. Ви повинні продемонструвати знання природи, готовність подолати труднощі, сміливість і впевненість у своїх силах.
Хто з вас переможе – це визначатиме наше шановне журі.
( представлення членів журі )
Лотерея для глядачів
(Глядачам роздаються аркуші, на яких вони повинні написати своє прізвище та прізвище того гравця, який стане «останнім героєм»
Глядач, який вірно назвав переможця, в кінці гри отримає приз)
Конкурс 1
«Ми вирушаємо...»
Насамперед ми повинні обрати острів, на який вирушать члени нашої експедиції.
( Учасники витягують аркуш з назвою острова. Вони повинні показати його на карті. Хто останній це зробить, вибуває з гри)
(Пропонуються такі острови: Вогняна Земля, Ісландія, Шрі – Ланка, Японські о-ви, Мадагаскар, Гренландія, Ямайка, Тасманія, Калімантан, Нова Зеландія, Нова Гвінея)
Конкурс 2
«Орієнтування на місцевості»
( Учасник, який набрав найменшу кількість балів, вибуває з гри )
Конкурс 3
«Увага! Небезпека!»
Подорож по незнайомим місцям дуже небезпечна. Назвіть якомога більше видів небезпеки, що очікують вас на нашому острові.
( Учасник, який набрав найменшу кількість балів, вибуває з гри )
Конкурс 4
«Що? Де? Коли?»
Дати відповіді на запитання.
(Учасник, який набрав найменшу кількість балів, вибуває з гри)
Конкурс 5
«Чарівна літера»
Кожен учасник отримує аркуш паперу, на якому в стовпчик записані наступні слова:
Треба за 2 хвилини написати географічні назви, які починаються на літеру
«К»
(Учасник, який набрав найменшу кількість балів, вибуває з гри)
Конкурс 6
«Географічна пошта»
Називається географічний об’єкт, а учасник повинен назвати материк, на території якого він знаходиться.
(Учасник, який набрав найменшу кількість балів, вибуває з гри)
Конкурс 7
«Маскування»
Ви на острові де живуть не дуже привітні племена. Щоб пройти не поміченим, вам слід нанести на обличчя ритуальну маску. Цю маску ви намалюєте на папері. Необхідно також пояснити особливості своєї маски.
(Учасник, який набрав найменшу кількість балів, вибуває з гри)
Конкурс 8
«Піймай рибку»
Дослідник Африки Генрі Стенлі відзначав: «Звірі й великі пташки в нашій уяві – це щось їстівне, але, незважаючи на усі наші старання, нам дуже рідко вдавалось щось зловити»
Учасники гри за допомогою вудок з магнітами ловлять «рибу» – металеві скріпки з паперовими рибками.
(Учасник, який набрав найменшу кількість балів, вибуває з гри)
Конкурс 9
«Доктор Айболить»
Уникнути захворювання в мандрівці майже неможливо. Ви повинні надати першу медичну допомогу, коли...
(Учасник, який набрав найменшу кількість балів, вибуває з гри)
Конкурс 10
«Останній герой»
Нарешті вас двоє. Хто ж переможе. Герой повинен зробити все, щоб досягти мети. Ви це доведете. А перемога – це не тільки солодка мить...
(Учасники повинні з’їсти скибочку лимона. Хто швидше з’їсть – той переможець)
Журі визначає переможця лотереї серед глядачів.
Нагородження переможця – «останнього героя»