Конкурс знавців фізики "Найрозумніший"

Про матеріал

Позакласний захід з фізики "Конкурс знавців фізики Найрозумніший" сприяє виховуванню інтересу до вивчення фізики та формує відповідальне ставлення до дорученої справи, прищеплює почуття любові і гордості, поваги й пошани до видатних фізиків, розвиває логічне мислення, комунікативні здібності учнів, активізувати пізнавальні інтереси, розширює політехнічний кругозір учнів.

Перегляд файлу

Тема: Конкурс знавців фізики «Найрозумніший»

Мета:

дидактична: повторити, узагальнити та поглибити знання учнів з шкільного курсу фізики;

розвивальна:розвивати логічне мислення, комунікативні здібності учнів, активізувати пізнавальні інтереси, розширювати політехнічний кругозір учнів;

виховна: виховувати інтерес до вивчення фізики та відповідальне ставлення до дорученої справи, прищеплювати почуття любові і гордості, поваги й пошани до видатних фізиків.

Обладнання: портрети вчених, сигнальні картки, презентація конкурс знавців фізики «Найрозумніший», конверти із завданнями, ноутбук, проектор, екран, 3 склянки, папір, фізичні газети, плакати із зображенням різних фізичних приладів.

Форма проведення: інтелектуальна гра.

 

Хід заходу

Учень

Фізика — слово дзвінке і разюче:

В ньому хмаринка і сонце палюче,

Все, що літає, дзвенить і блищить,

Плаває в водах, холоне, кипить.

На всі боки озирнись

І уважно подивись,

Ти побачиш тоді враз

Фізику навколо нас!

Вступне слово вчителя

Сьогодні у нас зустріч любителів фізики. Комусь фізика здається важкою, комусь – нудною, комусь – непотрібною. Сподіваюсь, що сьогоднішня зустріч переконає присутніх у протилежному: Фізика – це цікаво, весело і потрібно.

Людині притаманна невгасима жадоба знань, постійне прагнення дійти до розуміння природи речей. Саме на сьогоднішній зустрічі ми визначимо, чиї прагнення до знань заслуговують на відзнаку у конкурсі юних знавців фізики.

Учень

Незалежно від настрою, а тим більше моди

Фізика вивчає різні явища природи

Механічні, звукові, теплові і світлові

Магнітні і електричні - явища фізичні

На основі спостережень, дослідів, законів

Ця наука полонила серця мілліонів.

Вчитель. Сьогодні ми перевіримо як ми знаємо фізику, тому розпочинаємо конкурс юних знавців фізики «Найрозумніший». Для участі запрошуємо дві команди, сформовані з учнів класу. Просимо зайняти місця.

(У кожній команді по 6 учнів).

 

Представлення команд та журі

Вчитель. Кожна команда зараз представить свою візитку.

(Команди представляють свої назву, емблему, девіз)

Вчитель. У нас є журі, яке буде слідкувати за ходом конкурсу і оцінювати команди. (Представлення журі).

Отож, розпочинаємо наш конкурс !!!

 

І. Розминка

(Для того, щоб учні включилися в роботу)

Необхідно поставити в певній послідовності букви, а результат записати на картку. За дане завдання отримують від 1 бал.

 Учасник дає сигнал про виконання завдання, користуючись сигнальної карткою.

 

В А О Д Н И Ж

(Довжина)

ІІ тур. Різне

Вчитель Вам буде задано 15 запитань. Кожне — з варіантами відповідей. Щоб дати відповідь на запитання, потрібно підняти кольорову картку з цифрою, що, на вашу думку, відповідає правильній відповіді.

(Картки: червона, синя, біла, зелена. Через кожн1 7 запитань оголошуються переможці)

1. У якому транспортному зacoбi є стоп-кран?

а) літак;   б) гелікоптер;

в) автобус;  г) потяг.

2. Як називається крива, за якою рухається Земля навколо Сонця?

а) коло;   б) еліпс;

в) парабола;  г) гіпербола.

3. За що тягнув себе барон Мюнхгаузен, щоб вибратися з трясовини?

а) за ніс;   б) за в ухо;

в) за чуба;  г) за язик.

4. Скільки струн має балалайка?

а) 2;   6) 3;  в) 4;  г) 5.

5. У яких одиницях виміррюють масу?

а) л;   б) м;  в) кг;  г) Н.

6. Як називають покриття футбольного поля?

а) клумба;  б) газон;

в) нива;   г) баштан.

7. Хто використовує термін «чорна дipa»?

а) Астрономи;  б) стоматологи;

в) кравці;  г) сантехніки.

(Проміжне підбиття підсумків)

8. Яким кольором традиційно зафарбовують південний край магнітної стрілки компаса?

а) чорний;  б) червоний;

в) синій;   г) зелений.

9. Якого газу в атмосфері Землі найбільше?

а) водень;  б) азот;

в) кисень;  г) вуглекислий газ.

10. Як називається всесвітня комп'ютерна мережа?

а) Інтерпол;  б) інтервент;

в) Інтернет;  г) інтернат.

11. Що впало на голову Ісааку Ньютону, внаслідок чого він відкрив земне тяжіння?

а) персик;  б) яблуко;

в) кокос;  г) камінь.

12. Яка з цих мip довжини є найменшою?

а) метр;   б) ярд;

в) аршин;  г) лікоть.

13. 3 яким предметом пор1внюють людину, що дуже погано плаває?

а) з сокирою;  б) з м'ячем;

в) з поліном;  г) з черевиком.

14. Скільки ребер має куб?

а) 4;   6)6;  в) 8;  г) 12.

15. 3 якого кольору починаеться веселка?

а) фіолетовий;  б) чорний;

в) билий;  г) червоний.

Додаткові питання

16. Хто з ляльок не був артистом театру Карабаса - Барабаса?

а) Мальвіна;  б) Буратіно;

в) П'єро;   г) Арлекіно.

17. Яка з цих назв шахових фігур є неофіційною?

а) слон;   б) тура;

в) ферзь;  г) король.

18. Які з цих годинників можуть мати секундну стрілку?

а) Сонячні;  б) водяні;

в) пісочні;  г) кварцеві

19. Що за експонати виставляються в славнозвісному музеї мадам Тюссо?

а) екзотичні рослини;  б) електронна техніка;

в) воскові фігури;   г) автомобілі.

20. Скільки музикантів у квінтеті?

а)3;  6)4;  в) 5;  г) 6.

Вчитель. Просимо журі оцінити відповіді команд. (Оголошення перших результатів)

ІІІ тур. Тематичний

1.Одиниці вимірювання

Завдання: протягом 40 секунд з 10 спроб вибрати поняття, які означають одиниці вимірювання фізичних величин. Максимальна кількість: 10

2.Великі фізики

Завдання: протягом 1 хвилини з 10 спроб правильно вказати портрети вчених

Вчитель. Просимо журі оцінити відповіді команд.

 

ІV тур  Дешифрувальник:

 

Вчитель:

 

1

 

 

2

 

А Б В Г

 

3

 

Д Е Є Ж

 

4

 

З И І Ї

 

5

 

Й К Л М

 

6

 

Н О П Р

 

7

 

С Т У Ф

 

8

 

Х Ц Ч Ш

 

9

 

Щ Ю Я Ь

ЗАПИТАННЯ 1: Наука про природу, що вивчається в школі

 

7

4

4

4

5

2

 

Відповідь:

 

Ф

І

З

И

К

А

 

ЗАПИТАННЯ 2: Зашифровано явище й місяць року водночас.

 

5

4

7

7

6

6

2

3

 

 

Л

И

С

Т

О

П

А

Д

 

Вчитель.  Наступний конкурс  «Збирачі формул»

Завдання: протягом 2 хвилин з 10 спроб вибрати правильні формули. Максимальна кількість: 10

 

Вчитель. Просимо журі оцінити відповіді команд.

 

Вчитель.  Конкурс «Фізичні величини»

Завдання: протягом 40 секунд з 10 спроб вибрати поняття, які означають фізичні величини. Максимальна кількість: 10

 

Вчитель. Просимо журі оцінити відповіді команд.

 

Вчитель.  Конкурс «Вимірювальні прилади»

Завдання: протягом 1 хвилини пригадати та назвати найвідоміші фізичні вимірювальні прилади. Максимальна кількість: 10

 

Вчитель. Памʼятайте!

Чим ближче центри ваших мас –

Сильніш кохання притягне вас.

Не треба довго поясняти,

Що винна тут природа-мати.

 

Вчитель. Запрошуємо команди до участі у наступному турі. Тепер вам доведеться обрати одну категорію із запропонованих. Кожна категорія має по 15 питань. Ви маєте дати правильну відповідь на якомога більше запитань. Одне питання – 1 бал. Тож подивіться на екран та ознайомтеся з категоріями. Розпочнімо.

(Перша команда має вибір з шести категорій, другий – уже з 5 і т.д. Після кожної категорії оголошуються результати команди.

Категорії

 

Мій дім

Вимірювальні прилади

Явища

Секрет

Космос

Науковці та відомі люди

 

Категорія «Мій дім»

1. Назва сільського будинку. (Хата)

2. Шафа, у якій тривалий час може зберігатися морозиво. (Холодильник.)

3. Заміський будинок. (Дача.)

4. Надійний сторож будинку. (Замок.)

5. Рухома кабінка в багатоповерхівці. (Ліфт.)

6. Чим Карлсон викрадав ватрушки в Домоправительки? (Пилососом.)

7. Його назва перекладається як «далекий звук». (Телефон)

8. Переносний комп'ютер. (Ноутбук.)

9. Miсцe, де Архімед сказав «Еврика!». (Ванна)

10.  Скільки секунд в одній годині? (3600)

11. Він не польовий, а кухонний, він не збирає зерно, а подрібнює овочі та фрукти. (Кухонний комбайн.)

12. За допомогою якого пристрою можна оцифрувати будь-яке зображення на папері або плівці? (Сканер.)

13. Ti, хто полюбляє музику високої якості, встановлює це у своїй квартир. (Музичний центр.)

14. Старший брат монітора. (Телевізор.)

15. Домашній міні-хліб завод. (Хібопічка.)

 

Категорія «Вимірювальні прилади»

1. Прилад для вимірювання маси тил. (Терези.)

2. Який вимірювальний прилад носить при co6i більшість людей? (Годинник.)

3. Прилад для вимірювання ступеня електризації тіла. (Електрометр.)

4. Чим вимірюється сила струму в колі? (Амперметром.)

5. Що вимірюють учнівським транспортиром? (Кут)

6. Перший годинник людства. (Сонячний.)

7. Прилад для вимірювання артеріального тиску. (Тонометр.)

8. Що вимірюють альтиметром? (Висоту.)

9. Прилад для вимірювання електричного опору. (Омметр.)

10. Яку величину вимірюють мензуркою? (Об'єм.)

11. Прилад для вимірювання швидкості? (Cпідометр.)

12. Що вимірюють електролічильником? (Роботу електричного струму.)

13. Найточніший годинник. (Атомний.)

14. Прилад, необхідний під час метеорологічних досліджень, найчастіше є безрідинним. (Барометр.)

15. Прилад для визначення ступеня нагрітості тіл. (Термометр.)

 

Категорія «Явища»

1.До яких явищ природи належить блискавка? (До електричних.)

2. Явище збереження швидкості, коли на тіло не діють інші тіла. (Інерція.)

3.На якому явищі ґрунтується робота трансформатора? (Явище електромагнітної індукції.)

4. До яких явищ належить затемнення Сонця? (До світлових.)

5. Звучання пісні — це механічне явище? (Hi, звукове.)

6. Видиме випромінювання. (Cвітло.)

7. На якому явищі ґрунтується засолювання огірків? (Дифузія.)

8. Чому м'яч, кинутий вертикально вгору, падає на землю? (Явище тяжіння.)

9. Навіщо в ожеледицю шляхи посипають піском? (Щоб збільшити силу тертя.)

10. Чому не можна гасити нафту, що горить, водою? (Нафта має меншу густину.)

11. У якому чайнику швидше закипить вода: у новому чи старому, на стінках якого є накип? (У новому.)

12. Чи можна закип'ятити відро води на спиртівці? (Hi.)

13. Як взаємодіють між собою однойменні заряди? (Відштовхуються.)

14. Чому важко втримати живу рибу в руках? (Через малу силу тертя.)

15. Чи належить до фізичних явищ жовтіння листя рослин? (Hi.)

 

Категорія «Фізичний секрет»

1.Як можна швидко вдвічі збільшити тиск, який чинить людина на підлогу (стати на одну ногу).

2. З якою швидкістю повинна бігти кішка, до хвоста якої привʼязана порожня консервна банка, щоб не чути її торохтіння. (з нульовою).

3 Як змінюється температура кипіння рідини, якщо швидко сходити на гору (зменшується).

4. Чому небезпечно підходити до дерев під час грози (щоб не вбило блискавкою).

5. Яка речовина під час кристалізації займає обʼєм більший, ніж у рідкому стані (лід).

6. Чому на пухкому снігу людина глибоко провалюється, а коли надіває лижі, то може йти по снігу, зовсім не заглиблюючись (через те, що зменшується тиск людини на сніг.)

7. Чому після прання білизну висушують у розгорнутому вигляді ( щоб збільшити площу поверхні випаровуваня).

8. Чому під нагрівання води чути шум (тому, що маленькі бульбашки насиченої пари розкриваються біля поверхні води). 

9. Чому утворюється роса (внаслідок різкого зниження температури пара у повітрі конденсується).

10. Яка сили прискорює зношування чоботів (сила тертя).

11. Чому гуска виходить із води сухою (бо її пірʼя вкрите шаром жиру).

12. Чому іржавою голкою важче шити (внаслідок більшої сили тертя).

13. Що охолоджується швидше і чому: чай чи масний суп (чай, у нього швидкість випаровування більша).

14. Чому гострим ножем легше різати (коли ріжеш гострим ножем, то виникає більший тиск).

15. Чому в закритій посудині вода нагрівається швидше, ніж у відкритій

(відбувається менше випаровування).

 

Категорія «Космос»

1. Синонім слова «космос». (Вcecвim.)

2. Гігантські зоряні системи. (Галактики.)

3. Третя від Сонця планета (Земля.)

4. Природний супутник Землі. (Місяць.)

5. У якому cyзip'i знаходиться Полярна зірка? (Мала Ведмедиця.)

6. Відстань від Землі до Сонця. (150 млн км.)

7. Інша назва Чумацького шляху. (Молочний шлях.)

8. Скільки супутників має Марс? (2.)

9. Яку планету було вікрито «на кінчику пера»? (Нептун.)

10. Яке свято нашого народу пов'язане з днем весняного рівнодення? (Великдень.)

11. Скільки планет належить до земної групи? (4.)

12. Хвостате небесне тіло. (Комета.)

13. Найбільша планета Сонячної системи. (Юпітер.)

14. Спеціальний науково-дослідний центр для проведення астрономічних спостережень. (обсерватрія.)

15. У якому році здійснено перший політ у космос? (У 1961 р.)

 

Категорія «Науковці та відомі люди»

1. Якому вченому за легендою впало на голову яблуко? (І. Ньютону.)

2. Давньогрецький учений, який увів  термін «фізика». (Аристотель.)

3. Творець практичної космонавтики. П. Корольов.)

4. На його честь названо міст у Києві (Є. Патон.)

5. Перший космонавт незалежної України. (Ю. Каденюк.)

6. Biн уперше вигукнув «Еврика!». (Архімед.)

7. Батько радіо. (О. Попов)

8. Хто вперше запропонував термодинамічну шкалу температур? (Вільям Томсон, лорд Кельвін.)

9. Французький фізик, військовий інженер, який встановив закони електричної та магнітної взаємодії. (Ш. Кулон.)

10. На його честь названо одиницю вимірювання енергії. (Дж. Джоуль.)

11. Теоретично й експериментально обґрунтував закон, який виражає зв'язок між силою струму, напругою та опором в електричному кол, цей закон носить його ім'я. (Г. С. Ом.)

12. Створив періодичну систему хімічних елементів. (Д. I. Менделеев.)

13. Перша жінка-космонавт. (В. Терешкова.)

14. Перший російський учений — природознавець світового значення, поет, художник, історик. (М. В. Ломоносов.)

15. Кому належать слова: «Але ж вона все одно обертається»? (Г. Галілею.)

Вчитель. Просимо журі оцінити відповіді команд.

Вчитель. Пам’ятайте!

Сила тяжіння залежить від кількості випитого.

Повинен кожен це узнати,

Щоб посміховиськом не стати.

Діє завжди і без вагання

Земна сила притягання.

 

Вчитель . Наступний етап – конкурс казкарів.

Завдання: переробити народну казку або ії фрагмент, включаючи в неї за змістом 10 ключових слів - фізичних термінів (7-10 хв.). Максимальна оцінка за казку - 10 балів.

Виходять по одному «казкарю» від кожної команди та витягують картку з назвою казки та ключовими словами.

Казка1. Про ріпку.

Ключові слова: прискорення, інертність, маса, рівнодіюча сили, явище інерції, тертя, матеріальна точка, сили тертя спокою, швидкість.

Казка2. Про колобка.

Ключові слова: густина, криволінійна траєкторія, механічна енергія, внутрішня енергія, вага, сила тяжіння, інерція, інерний, координата, прискорення.

Виступи казкарів.

Вчитель. Просимо журі оцінити відповіді команд.

 

VІІ тур. Експериментальний

Вчитель. Нас чекає фінальний тур. В цьому турі кожній команді  ми пропонуємо пояснити продемонстрований дослід та відповісти на ряд питань, що стосуються цього досліду. Максимальний бал за повну відповідь – 5. Інші бали визначаються від глибини розкриття теми. Якщо команда не має відповіді, право відповіді переходить супернику, котрий хоче відповісти. Він може заробити додаткові 3 бали до свого рахунку за правильну відповідь. Якщо все зрозуміло, розпочнемо.

 

1. Три склянки й аркуш паперу

Завдання. Для виконання завдання необхідно мати три склянки й аркуш з учнівського зошита. Необхідно встановити склянку на аркуш паперу, що, як місток, з’єднує дві склянки. Якщо зробити з аркуша гармошку, то виконати завдання буде дуже легко.

Запитання. Чому, якщо зробити з паперу гармошку, його жорсткістъ зростає? Як ще можна класти аркуш, щоб він витримав склянку?

Пояснення явища. Якщо з аркуша зробити гармошку, у нього заявляться ребра жорсткості, які значно збільшують міцність i жорсткість конструкції. Також можна скласти аркуш у вигляді трубки або двох трубок.

 

2. Яйце й посудина з вузьким отвором

Завдання. Відварене очищене яйце необхідно розташувати всередині посудини з вузьким отвором, при цьому воно повинно залишитися цілим.

Зім'ятий аркуш паперу необхідно підпалити й проштовхнути через отвір у посудину. Щойно аркуш згасне, потрібно закрити отвір яйцем вузьким кінцем донизу. Яйце буде втягнуто всередину посудини.

Запитання. Чому аркуш паперу гасне в посудині? Чому яйце втягується всередину посудини?

Пояснення явища. Тому що в посудині зменшується концентрація кисню. Яйце потрапляє під дію різницю тисків.

 

Вчитель. Журі оцінює відповіді команд. (оголошення результатів)

 

 

VІІІ. Підсумки. Нагородження переможців.

 

Вчитель. Ось і закінчився наш конкурс, журі підбили підсумки і готові їх оголосити.

(Оголошення підсумкових результатів, нагородження переможців).

 

Ведучий. Вітаємо переможця. Дякую за участь у нашій грі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Турнірна таблиця

 

І команда

ІІ команда

ІІІ команда

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

 

10

 

 

 

 

11

 

 

 

 

12

 

 

 

 

13

 

 

 

 

14

 

 

 

 

15

 

 

 

 

16

 

 

 

 

17

 

 

 

 

18

 

 

 

 

19

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
10 лютого
Переглядів
241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку