Конкурсна програма "Ігри патріотів"

Про матеріал

Позакласний захід для учнів 6-7 класів. Конкурсна програма "Ігри патріотів".

Перегляд файлу

 

Конкурсна програма «Ігри патріотів»

 

Мета: організувати дозвілля дітей, зацікавити їх спільною роботою; розвивати уважність, мислення, артистичні здібності; виховувати почуття колективізму.

Для учнів 6-7 класів

Обладнання:   фонограми пісень «Розпрягайте, хлопці коней», «Чорнобривці»,  «Пісня про рушник», «Києве мій», «Два кольори», «Червона рута», «Чортополох», «Немає України без калини», картки із словами,  записані прислів’я.

 

Хід гри

 

Ведуча. 1

Де зелені хмари яворів

Заступили неба синій став,

На стежині сонце я зустрів,

Привітав його і запитав:

-Всі народи бачиш ти з висот,

Всі долини і гірські шпилі.

Де ж найбільший на землі народ?

Де ж найкраще місце на землі?

Сонце усміхнулося здаля:

-Правда, все я бачу з висоти.

Всі народи рівні. А земля

Там найкраща, де вродився ти!

Ведуча. 2

Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти,

А у нас усіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Ведуча. 1 Вітаємо всіх на інтелектуальній грі «Ігри патріотів».

Ведуча. 2  Умови гри. 2 команди учасників .____________________________

Як справжні патріоти вони доведуть, що державі потрібні високоінтелектуальні громадяни, тому їм пропонуємо пройти такі тури:

1.«Язик до Києва доведе». Дати відповіді на запитання.

2.«Закінчити прислів’я…».

3.«Скласти речення». Із запропонованих слів скласти речення.

4.«Слово це - не дивина, зустрічаєш мало не щодня». Відгадати загадки.

5.«У рідному краї й серце співає». Впізнати пісню. Заспівати українську пісню.

6.«Ой». Скласти з вигуком  «ОЙ»  5 речень.

7. «Мова жестів теж прекрасна». Пантоміма.

Ведуч. 1 Отже, розпочинаємо турнір.

Конкурс 1. «Язик до Києва доведе».

Ведуча 2. Дати відповіді на питання, за кожну правильну відповідь ви отримаєте 1 бал.

І команда

1. Чий день народження 9 березня 1814 року? (Т.Г.Шевченка)

2. Скільки звуків в українській мові? (38/)

3. Слова з протилежним лексичним значенням…(Антоніми)

4. Самостійна частина мови, що вказує на предмет, його ознаку чи кількість, але не називає його…(Займенник)

5. Розмова двох осіб…(Діалог)

6. З якої казки загадка: «Що в світі найситніше, наймиліше, найпрудкіше?»  («Мудра дівчина»

7. Частина слова без закінчення? (Основа)

8. Частина мови, яка позначає предмет і відповідає на питання хто? що? (Іменник)

9. Що буває кількісним і порядковим? (Числівник)

10. На які групи поділяються всі звуки? (Голосні і приголосні)

11. Опис зовнішності людини…(Портрет)

12. Члени речення, які характеризують предмет з одного боку, відповідають на одне і питання і відносяться до одного і того ж слова…(Однорідні)

ІІ команда

1. Частина слова, що знаходиться перед коренем…(Префікс)

2. Співзвучні закінчення рядків у вірші…(Рима)

3. Скільки букв в алфавіті української мови? (33)

4. Ким мріяв стати Т.Г.Шевченко? (Художником)

5. Незмінна значуща частина слова, що стоїть після кореня…(Суфікс)

6. Службова частина мови, яка виражає залежність іменника, числівника, займенника від інших слів у словосполученні і реченні…(Прийменник)

7. Два слова, серед яких одне головне, а друге залежне…(Словосполучення)

8. Автор твору, який не називає свого імені…(Анонім)

9. Хто автор творів  «Грицева шкільна наука», «Фарбований Лис»? (І.Я.Франко)

10. Самостійна частина мови, що виражає ознаку предмета за дією і відповідає на питання: що робить предмет? що з ним робиться? (Дієслово)

11. Слова, різні за звучанням та написанням, але близькі чи однакові за лексичним значенням…(Синоніми)

12. Те, що слово означає…(Лексичне значення)

Ведуча 1. Ось повернулися наші учасники з виконаним першим завданням. Зараз закінчити прислів’я - це і буде другим конкурсним завданням. По черзі задаються кожній команді.

Конкурс 2. «Закінчити прислів’я…».

1. Слово - не полова, а язик…(не помело).

2. Вола в’яжуть мотуззям, а людину…(словом).

3. Удар забувається, а слово…(пам’ятається).

4. Шабля ранить голову, а слово…(душу).

5. Від теплого слова і лід…(розмерзає).

6. Хто мовчить, той двох…(навчить).

7. Дурний язик голові не…(приятель).

8. Добре слово краще, ніж…(готові гроші).

Журі оцінює виступи представників команд.

Ведуча 2. Наступний конкурс «Скласти речення». Із запропонованих слів скласти речення.

Слова – це крила ластівки – вона їх не почуває, але злетіти без них не може. (Ю.Мушкетик).

Хай оживає істина одна: людина починається з добра. (Л.Забашта).

Ведуча 2.  Наступний конкурс «Слово це - не дивина зустрічаєш мало не щодня».

Багата й різноманітна творчість нашого народу. З вікових глибин зринає перед нами фантастичний світ казок. Загадкам властива насамперед метафоричність, що ґрунтується на спостереженнях над природою та побутом, а також стислість і чіткість викладу. Отже, загадки - це стислі поетичні твори, в основі яких лежить метафоричне запитання. Для того, щоб дати на нього відповідь, потрібно вміти зіставити життєві явища на основі їх спорідненості чи подібності. Іноді ця подібність обмежується кількома або навіть однією якою-небудь ознакою. Отже, розгадування вимагає не тільки певної суми знань, а й спостережливості, кмітливості, уміння бачити спільне в конкретному й абстрактному.

Як ви зрозуміли, учасникам треба відгадати пропоновані нами загадки. По черзі одній і другій команді.

1. У вінку зеленолистім, у червоному намисті (Калина)

2. Колючий клубок прибіг у садок .( Їжак)

3. Стоїть пані, чепуриться, бо сто сорочок оділа. (Капуста)

4. У воді купалася , а сухою зосталась. (Качка)

5. На дереві я родився в кожусі, кожух розірвався і я на землю впав. (Каштан)

6. На городі молода пишні коси розпліта, у зеленії хустинки золоті хова зернинки. (Кукурудза)

7. По голові походила, гарну зачіску зробила. (Щітка для волосся)

8. Рогатий, а не бик, пливе, а не качка. (Місяць)

9. Тричі родиться, а тільки раз умирає. (Метелик)

10. Взимку чорне, а навесні зелене, а восени жовте. (листя)

11. Ні в огні не горить, ні у воді не тоне. (лід)

12. Впала стрічка через річку, поєднавши береги. (Міст)

Ведуча 1.  Перед тим, як члени журі оголосять результати конкурсу, я підготую вас до наступного.

Поезія і пісня – дві великі сили. Поезія – це вогник, який запалює душу людини, він схожий на полум’я свічки. Музика – рідна сестра поезії. Поезія і музика мають багато спільного, тому не дивно, що для багатьох поетів музика є невід’ємною частиною мислення.

Українська пісня… хто не був зачарований нею?! Який митець не був натхнений її мелодіями?!

Ну де ще така чарівна пісня? Серед яких на світі славних мов?

То серце від журби неначе стисне, а то навіє радість і любов.

Як ви вже зрозуміли наступний конкурс присвячений українській пісні. Але спочатку слово журі.

Ведуча 2.  Отже, конкурс називається «У рідному краї й серце співає».

Завдання. Впізнати пісню. Заспівати українську пісню.

Фонограми пісень

1 «Розпрягайте, хлопці коней»

2 «Чорнобривці»

3 «Пісня про рушник»

4 «Києве мій»

5. «Два кольори»

6. «Червона рута»

7. «Чортополох»

8. «Немає України без калини»

Ведуча2.

Мово моя українська –

Батьківська, материнська,

Рідна мені до болю, -

Дужий я із тобою.

Ведуча 1.

Мова наша, мова –

Мова кольорова,

В ній гроза травнева

Й тиша вечорова.

Мова наша, мова –

Літ минулих повість,

Вічно юна мудрість,

Сива наша совість.

Ведуча 2.  Мова – це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. Мова – це всі глибинні плати духовного життя народу, його історична пам'ять, найцінніші надбання віків, мова – це ще й музика, мелодика, фарби буття, сучасна художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.

Ведуча 1.  Надаємо слово журі – оголосити результати попереднього конкурсу.

Ведуча 2. Продовжуючи розмову про значущість української мови, оголошуємо наступний конкурс, який має незвичайну назву «Ой».

Учасникам команд треба скласти з вигуком ОЙ 5 речень:

1.Дорікання

2.Страх

3.Переляк

4.Горе

5.Здивування

Ведуча 1. Поки учасники готуються, вболівальникам пропонуємо таке завдання:

«Мова жестів теж прекрасна». Жестами пояснити прислів’я, щоб уболівальники інших команд відгадали прислів’я. Тільки в такому випадку обидві команди отримують додаткові бали.

Розум без книги, що птах без крил. (Про розум)

Пташка красна своїм пір’ям, а людина знанням. (Про знання)

Голова без розуму , що ліхтар без свічки. (Про розум)

Скільки голів, стільки й умів. (Про розум).

Ведуча 2.  Отже, готові наші учасники. Команди зачитують складені речення – члени журі оцінюють.

Ведуча 1. Настала черга виступу вболівальників.. Журі оцінюють конкурси вболівальників і отримані бали дораховують до суми балів команди.

Ведуча 1.  На такій веселій ноті ми завершуємо наші сьогоднішні «Ігри патріотів».

Ведуча 2. А хто такий патріот?

Ведуча 1. Людина, яка любить свою Батьківщину, а значить і мову, людей, готова завжди прийти на допомогу тим, кому вона потрібна, готова служити інтересам держави, а державі потрібні розумні, духовно багаті громадяни.

Ведуча 2. Так наші учасники і вболівальники сьогодні довели, що знання мови і вміння нею користуватися – це шлях до всебічного розвитку людини. Таким чином вони можуть стати гідними громадянами України.

Ведуча 1. Життя людини — процес динамічний і суперечливий. Сьогодні в усіх сферах українського суспільства багато проблем, тому кожному із нас треба працювати перш за все над собою – людиною нового типу – активною, толерантною до людей та до самої себе, здатною позитивно ставитися до планети, Батьківщини, родини, духовних цінностей. Така людина зможе повноцінно жити в суспільстві, обрати життєву мету, вчасно зробити правильний вибір, безконфліктно вийти з певної життєвої ситуації.

Ведуча 2.  Ну, а тепер слово журі.

Оголошення результатів гри.

Ведуча 1.

Різні в світі є країни,

Різні люди є на світі,

Різні гори, полонини,

Різні трави, різні квіти..

Є з усіх одна країна,

Найрідніша нам усім,

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Ведуча 2.

Здібності свої і сили

Розвиваймо раз у раз,

Щоб була народу втіха і велика користь з нас.

Будьмо пильні у науці,

Будьмо чесні у ділах.

Ведуча 1.

На все добре.

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 березня 2023
Переглядів
881
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку