Конкурсна програма «Наше диво калинове – українська рідна мова»

Про матеріал
розробка допоможе розвивати уміння аналізувати, синтезувати і систематизувати слова, а також розвивати зв'язне мовлення. Виховувати повагу до рідної мови, дружбу, згуртованість, бажання змагатись і перемагати у чесній грі.
Перегляд файлу

Конкурсна програма «Наше диво калинове – українська рідна мова»

Мета: закріпити знання учнів з української мори з теми «Слово», навчити мислити творчо. Розвивати уміння аналізувати, синтезувати і систематизувати слова, а також розвивати зв'язне мовлення. Виховувати повагу до рідної мови, дружбу, згуртованість, бажання змагатись і перемагати у чесній грі.

Умови гри:

В конкурсній програмі беруть участь дві команди. В ході змагання команди набирають бали. Виграє та команда, у якої кількість балів більша. По закінченні гри для команд передбаченні нагороди (грамоти), а для найактивніших учасників – заохочувальні призи.

   Доброго дня, діти! Вітаємо вас на конкурсній програмі «Наше диво калинове – українська рідна мова». Щоб дізнатися яка команда буде першою починати гру, вам потрібно відгадати загадку.

Без неї жити не можливо,

Для всіх людей вона важлива.

Без неї пісні не співати,

Без неї й слова не сказати.

 

Завдання 1 «Добери назву»

Команда відповідає на питання і за кожну правильну відповідь отримує 1 бал. Починає команда, яка відгадала загадку. Якщо відповідь на питання неправильна, право відповіді переходить до іншої команди.

  1. Скляний ящик із водою для риб. (акваріум)
  2. Пташка, яка співає високо в небі. (жайворонок)
  3. Смолиста маса, якою заливають дороги та тротуари. (асфальт)
  4. Жуйна тварина з одним чи двома горбами.(верблюд)
  5. Одиниця часу, яка у 60 разів менша, ніж хвилина (секунда)
  6. Складна машина, що косить, молотить, віє. (комбайн)
  7. Рослина з великими жовтими зернами, які зібрано у качани. (кукурудза)
  8. Колекція засушених рослин. (гербарій)
  9. Приміщення, де відбуваються вистави. (театр)
  10.  Купа дров або хмизу, які горять. (вогнище)
  11.  Всесвіт, скорений космонавтами. (космос)
  12.  Апарат для розмови на відстані. (телефон)
  13.  Установа, в якій  продають ліки. (аптека)
  14.  Прилад для визначення сторін світу. (компас)
  15.  Підземна міська залізниця. (метро)

 

Завдання 2

Прочитайте вірші, випишіть із них ужиті у переносному значенні прикметники разом з іменниками, які вони пояснюють.

Буду я навчатись мови золотої –

У трави-веснянки, у гори крутої,

Потічка веселого, що постане річкою,

В пагінця зеленого, що зросте смерічкою.

(А. Малишко)

Шумлять, хвилюються жита.

Поглянь лише навколо –

Пшениця стигла, золота

Додолу хилить колос.

(Н. Забіла)

Завдання 3

Запиши в якому значенні (прямому, переносному) вжито словосполучення.

  • Зарубай собі на носі.
  • Вище ніс.
  • Водити за ніс.
  • І носом не поведе.
  • Комар носа не підточить.

 

  • Кліпати очима.
  • Стріляти очима.
  • Прикипіти очима.
  • Їсти очима.
  • Зміряти очима.

 

 

 

Завдання 4

Учасники гри один за одним швидко називають відповідний антонім. У разі затримки відповідає наступний гравець.


Весело –

Мороз –

Високий –

Білий –

Сміється –

Важкий –

Цікаво –

Свіжий –

Чисто –

Старість –

Шкідливий –

Сухий –

Зло –

Згадати –

Музична пауза

Завдання 5

Конкурс капітанів.

Дібрати якомога більше прикметників до слова «мова». Слова повторювати не можна. Хто назве більше слів, той і виграв. (Починає та команда, у якої більша кількість балів). За кожне слово капітан отримує 1 бал.

Завдання 6

Замініть вираз одним словом.

  • Набрати в рот води – (мовчати)
  • Побити горшки – (посваритись)
  • Сильний дощ – (злива)

 

  • Байдики бити  - (лінуватись)
  • Брати ноги на плечі – (утікати)
  • Дощ із блискавкою – (гроза)

 

Завдання 7

До слова сміливий доберіть прикметники-синоніми.

В********

Х*******

С*******

Б**********

М*****

В***********

(Відважний, хоробрий, сміливий, безстрашний, мужній, відчайдушний).

Запишіть антоніми до поданих слів.

Важко –

Війна –

Старість –

Запитання –

Друг –

Порожня –

Гра з уболівальниками.

  • Як із «меду» та «мухи» скласти ім'я турецького султана? (Мухамед)
  • Хоч я з дерева, з соломи, та ніколи не згорю. (попіл)
  • Як записати «замерзла вода» за допомогою трьох букв? (лід)
  • Як записати словосполучення «суха трава», щоб було всього чотири букви? (сіно)
  • Який це двірник походжає, без віника замітає? (вітер)

 

Завдання 8

Добери порівняння за зразком.

У зайця хвостик, як пухнастий клубочок.

В кози роги, як ____________________________________

В кота очі, як______________________________________

Вода чиста, наче___________________________________

Дощ іде, неначе____________________________________

Соловей співає, ніби________________________________

Летять сніжинки, неначе_____________________________

 

Підведення підсумків та нагородження переможців.

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Задорожна Неля
Додано
9 січня 2022
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку