Конкурсно - розважальна програма "Довга Коса - дівоча краса"

Про матеріал
формувати в учнів уявлення про давній народний звичай - вшанування дівочої коси, як символ честі й гідності, почуття любові до прекрасного; розвивати естетичний смак; виховувати бажання бути охайним, працьовитим; відроджувати народні традиції.
Перегляд файлу

Конкурсно – розважальна програма

« Довга коса - дівоча краса»

Мета : формувати в учнів  уявлення про давній народний звичай -  вшанування дівочої коси, як символ честі й гідності, почуття любові до прекрасного; розвивати естетичний смак; виховувати бажання бути охайним, працьовитим; відроджувати народні традиції.

Обладнання: На стінах залу плакати традиційних жіночих зачісок різних часів.

Ведуча 1. Добрий день, дорогі друзі!  Щиро вітаємо всіх, хто прийшов до нас на свято дівочої краси. Адже  в народі говорять: «Коса – дівоча краса». Сьогодні у нас мова піде і про красу дівочої коси, і взагалі про дівочу красу, моральну гідність, народні традиції, які треба берегти  й збагачувати.

 

Ведуча 2. Коса була гордістю дівчини, вираженням її цнотливості, честі. Зараз, на жаль, у моді коротке волосся. І дуже часто дівчата, які вирішили
розпрощатися зі своїми косами, чують слова: «Не ріж косу». Про це навіть
співається у пісні з такою ж назвою «Ой не ріж косу».

(Звучить пісня )

 

Ведуча 1. А як  приємно, що в нашій школі є дівчата, які пишаються
своїм довгим волоссям. Запрошуємо їх на сцену для участі у конкурсі.

( Під звуки музики  дівчата виходять  на сцену, ведуча називає кожну учасницю, довжину її волосся)

А оцінюватиме вміння наших учасниць журі. (Оголошується  склад журі).

 

 Ведуча 2.  Перший конкурс « Знайомство».

 Зараз кожна з учасниць розповість про себе.

 

Ведуча 1. Здавна в Україні існував непорушний звичай: умившись вранці,
дівчина мусила перш за все розчесати та заплести косу. Якщо ж вона
сідала до столу або бралася до роботи з нерозчесаним волоссям, то про
неї казали люди: «У неї на голові сорока гніздо вила», або «У неї в
косах сім чортів кублилося».

Ведуча 2.Тому дівчат змалку привчали доглядати за волоссям, щоб воно росло швидше і було красивим. А для цього існувало безліч рецептів: як мити, чим
зміцнювати волосся, чим полоскати, щоб воно мало приємний запах. Тож
наші учасниці одержали таке домашнє завдання: розповісти один із
народних рецептів догляду за волоссям.

 

Другий конкурс « Догляд за волоссям» (Дівчата по черзі виголошують свої рецепти.)

 

 Ведуча 1. Дякуємо вам. Я думаю, що всі скористаються цими давніми
народними порадами. А зараз нашим учасницям заплетуть коси наші майстри.

(Представлення майстринь).

Третій конкурс « Плетіння коси»

Дівчатка, щоб за 15 хвилин ви зробили зачіску, в основі якої буде коса.

(Майстрині плетуть коси)

Ведуча 2.  А ми продовжуємо наше свято.  До вашої уваги звучить  українська
народна пісня «Ой у вишневому саду».  

 Ведуча 2. Ви всі почули у пісні такі слова: «Чому розплетена коса, а на
очах бринить сльоза». І, сподіваюся, всі знаєте, що коса символізувала
дівоцтво. Відтак жінки не мали права заплітати косу, щоб вона вільно
спадала на спину, носити вінок із квітів, водити хороводи. Крім того,
жінка не мала права виходити на вулицю з непокритою головою, а завжди
одягала хустку. Якщо ж дівчина втрачала честь, то косу їй відрізали та
покривали хусткою. Звідси і вираз пішов – «покритка». 

Ведуча1. Отже, коли дівчина брала шлюб, коса втрачала свою символіку, а тому її розплітали. Це був цілий обряд. Розплітали косу молодший брат або
сестра, іноді наречений. А дівчата-подруги в цей час співали пісень.
Звучить пісня «Розпустили кучері дівчата»

  Ведуча 2.   А тепер ми   запрошуємо на сцену дівчат, які зробили
зачіски зі свого чудового волосся. (Журі оцінює зачіску).

 Ведуча 1. Ми б хотіли поставити всім дівчатам кілька запитань:

   Що таке стрічка і кісники? Яке вони відношення мали до коси? (За їх
допомогою заплітали коси.)

  Що означає вираз «розплести косу»? (Взяти шлюб.)

- Чому косу заплітають із трьох частин? (Це свідчення єдності трьох
стихій природи: повітря, води і землі.)

 - Яку роль відігрівав вінок на голові дівчат, крім того, що це було
прикрасою? (Вінок – це оберіг.)

- Яку траву використовували дівчата для полоскання волосся, щоб
причарувати хлопців? (Любисток.)

- Як ви думаєте, яку зачіску називали «дрібушечки»? (Коли заплітали
багато дрібненьких кіс.)

 - На яке свято дівчині не дозволялося розчісувати волосся?  (Благовіщення. 7 квітня)

– Якого кольору було волосся у знаменитої Роксолани?    (Руде)

-Скільки кіс було у героїні мультфільму русалоньки Аріель?  (жодної, бо її волосся було розпущене) 

Четвертий конкурс « Що я знаю про косу»

Ведуча 2. Кожна учасниця має розповісти щось цікаве про косу.

Ведуча 1. Я впевнена, що мода на коси ще повернеться. Хай там що, а в
довгій косі до пояса завжди відчувається щось ніжне і прекрасне. Тож
нехай у нас відроджується традиція носити довге волосся.

Слово журі (вручення подарунків учасницям)

Ведуча 2.Заплітайте косу на світанку,

Одягніться в нову вишиванку.

Бо дівоча краса й вишиванка

Сяють завжди, як сонечко зранку.

Коли пишна коса має стрічку, 

То прикрасить Світланку й Марічку.

Дві коси, як птахи білокрилі,

Відлітають в закоханий вирій…

Ведуча 2.Ви не ріжте косу, я вас прошу,

Нехай щастя вона вам приносить,

Хай росте, як березове гілля,

Щоб її розплели на весіллі.

Щоб коханий пишався косою,

Називав вас завжди – дорогою.

Щоб дурманив вас цвіт матіоли, 

А коса не сивіла ніколи…

 Ведуча 1.На цьому ми всім вам говоримо до побачення. До нових зустрічей.

 

 

docx
Додано
29 жовтня
Переглядів
172
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку