Село моє - краплиночка на карті.
Конспект уроку у 7 класі на тему: «Розкладання многочленів на множники»,
Основна мета уроку: Систематизувати ваші уміння і навички, розкладати многочленина множники різними способами: винесення спільного множника за дужки, способом групування за допомогою формул скороченого множення.
Розвивати зібраність, самокритичність, уміння працювати самостійно, логічне мислення, пам'ять, увагу.
Виховувати доброзичливість, активність, дисциплінованість, культуру записів на дошці і у зошиті, культуру мовлення.
Виховувати любов до своєї малої батьківшини.
Тип уроку: Застосування вмінь і навичок.
Основна мета уроку: Систематизувати ваші уміння і навички, розкладати многочлени на множники різними способами: винесення спільного множника за дужки, способом групування за допомогою формул скороченого множення.
Розвивати зібраність, самокритичність, уміння працювати самостійно, логічне мислення, пам'ять, увагу.
Виховувати доброзичливість, активність, дисциплінованість, культуру записів на дошці і у зошиті, культуру мовлення.
Виховувати любов до своєї малої батьківшини.
Тип уроку: Застосування вмінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. організаційний момент.
Сьогодні у нас знову урок – подорож. Куди ми мандруємо?
Відповіддю на це питання є кросворд, який ви розгадали вдома
Ключовим словом до кросворда є слово – ГОРОДНИЦЯ.
ГОРОДНИЦЯ- НАША СТОЛИЦЯ, так жартома говорять про своє село його жителі.
Давайте пригадаємо історію походження назви села. (Відповіді дітей)
2
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Щоби пройтись нашим селом, потрібно отримати дозвіл. Дозвіл отримає лише той, хто відновить розмиті формули. ( Діти відновлюють на дошці пропуски)
(2x + y)2 = 4x2 + … + y2;
(3a2 + …)2 = … + 6a2b + b2;
9a2 - … = (3a + 2b)(3a – 2b);
16y4 - … = (4у2 + …)(… - 3х)).
Молодці. Дозвіл подорожі селом у нас в руках, тож вирушаємо.
ІІІ. Розв’язування вправ.
Перше, що зустрічається на нашому шляху – це пам’ятники воїнам, що загинули у ІІ світовій війні та воїнам УПА.
1)Завдання Скласти вислів: Робота в парах
№1. 2ах2-2ау2 а)2а(х2-ау2) б) 2а(х-у)(х+у) в) 2а(ах2-у2)
небо життя земля
№2. 9ах3 + 9ау3 а) 9а(х3 + у3) б) 9а(х3 + ау3) в) 9а(х+у)(х2 -ху+у2)
це земля це казка це море
№3. 4х2 + 24х+36 а) 4(х+3)(х+3) б) 4(х+3)(х-3) в)4(х2+3)
плисти бігти йти
№4. а2 - в2+2а+2в а) (а2-в2+2)(а+в) б) (а-в)(а+в-2) в) (а+в)(а-в+2)
мрієш думаєш бажаєш
№5. 4в3-в а)в(2в+1)(2в-1) б)в(4в+1)(4в-1) в) (4в3-1)(4в3+1)
будуй літай пиши
№6. 16х3-2а)(16х-1)(16х2+2х+1)б)2(2х-1)(4х2+2х+1)в) 2(4х- 1)
(16х2+4х+1)
літак човен автомобіль
№7. х2+2х+1-а2 а) (х+1-а)(х+1+а) б) (х+1+а)(х2 +1+а) в) ((х+1)2–а)
(х+1+а)
№8. х4-81а)(х2-81)(х2+81) б) (х-3)(х+3)(х2+9) в) (х-81) (х-81)
із добрих із веселих із щасливих
доріг справ чисел
Вислів: «ЖИТТЯ - ЦЕ МОРЕ, ПЛИСТИ БАЖАЄШ, БУДУЙ ЧОВЕН ІЗ ДОБРИХ СПРАВ»
Про які добрі справи ми повинні творити біля цих місць ( Відповіді учнів)
2) Рушаємо далі. Наступне місце – це наші святині – церква і фігурка Матері Божої
Розв’язати рівняння ( робота в групах):
1) (x-8)2 = x2-16;
2)(x+7)(x-3)-x2 = 15
3) за селом височіють скали, щоб на них піднятися розв’яжіть рівняння
(До дошки визиваю 5 учнів для розв’язування рівнянь.)
x2-16x+64 = x2-16, x2-3x+7x-21-x2 = 3979,
-16x = -16-64, -3x+7x = 3979+21,
-16x = -80, 4x = 4000,
х = 5. x =1000.
3) 4y2-(2y+5)2=-385, 4) (a+5)(a-1)-a2+4a=315,
4y2-4y2-20y-25=-385, a2-a+5a-5-a2+4a=315,
-20y= -385+25, 8a=315+5,
-20y= -360, 8a=320,
y=18. a=40.
5) (x-9)(x+9)-(x-3)2=30,
x2-81-x2+6x-9=30,
6x=30+81+9,
6x=120,
x=20.
Розповіді дітей про скали та їх рослинний і тваринний світ
4) Є у нашому селі, ще чудові 2 ставки, один в межах села, а інший за його межами. Щоби переплисти ставок, розв’яжемо завдання.
Увага! Завдання наступного етапу: яким із способів можна розкласти многочлен на множники:
(Розповіді дітей про ставок і річки села)
5) За селом простягнулися затишні ліси. Щоби не заблукати в них нас чекає ще одне завдання.
«Хто перший вибере свій рівень і виконає самостійно». Подати у вигляді добутку:
Високий рівень:
Достатній рівень:
Середній рівень:
Увага! Перевіряємо за допомогою сигналок!
Що ви знаєте про наші ліси та їх історію? Поділіться з нами.
ІV. Підсумок
Люблю село.
Спитаєте за що? Й сама не знаю.
Люблю його я дуже, та й усе.
Можливо що над ним веселка грає,
Що квітнуть вишні.
Й лан дзвінкий росте.
Люблю, напевне, за солодку воду,
За спів пташок, за голубу блакить,
За простоту і доброту народу,
Що без труда і дня не може жить.
За радість спілкування із землею.
За день погожий й весняну грозу,
За вранішнєє сонце над ріллею,
За кришталеву на траві росу.
Люблю його й це серцем відчуваю,
Не сумніваюсь в цьому ні на мить.
І в відповідь я вас вже запитаю:
Невже ж його ще можна не любить?
Молодці. Любіть своє село як і автор цього вірша. Пишайтесь ним, не прагніть його покидати, адже це – наша колиска, наша мала батьківщина.
VІ. Д/З
І варіант |
ІІ варіант |
1. Розкласти на множники: |
|
4ab – 8 ac
|
6xn – 3mx
|
2. Розкласти на множники: |
|
81 – m2
|
x2 - 64
|
3. Розкласти на множники: |
|
27 + с3
|
х3 - 125
|
4. Обчислити: |
|
772 - 232
|
862 - 142
|
5. Розв’яжи рівняння: |
|
х(х2 - 36) = 0
|
(49 – х2) * х = 0
|
1