Конспект- план "Формування основ монологічної компетеності дошкільників "

Про матеріал
Навчання дітей дошкільників монологічному мовленню є одинм із важливих завдань на занятті з англійської мови.
Перегляд файлу

Система вправ на формування  англомовної монологічної мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку

Основною метою формування АММК є вправляти дітей у складанні мікромонологів за темою на основі звучання, різних шумів. Відтак дітей дошкільного віку слід поступово вправляти у складанні простих речень, поднанні декількох у звʼязний текст та складанні елементарних монологів.

Формування АММК у дітей старшої групи передбачає поступовість та систематичність проходження основних етапів:

- етап речення;

- етап поєднання речень у висловлювання;

- етап складання мікромонологів в різних комунікативних ситуаціях[31, с.  357-362].

Перший етап – навчити дітей складати речення по темі в опорі на функціональні шуми. На даному етапі використовуються рецептивно-репродуктивні, продуктивні та репродуктивні вправи.

Інтегровані ігрові вправи першого етапу формування АММК

(етап речення)

Зразки вправ

Мета

Зміст роботи, інструкції

1

Look and say

Вчити дітей називати побачене та використовувати граматичну конструкцію "This is a..."

 

Діти розглядають малюнки  із зображенням тварин та називають їх

- Look on the pictureas and say who is this?

- This is a...(cow, dog, han, cat, goose)

2

Look and name

 

Розвивати уважність дітей, вчити впізнавати та називати свійських тварин.

Діти уважно дивляться на зображення свійських тварин та називають їх.

- Look on the images and name .

- A cow, a dog, a cat, a han etc.

3

Find and say

Розвивати рецептивно-слухові навички, вчити впізнавати звуки та візуально показувати їх

Діти уважно слухають звуки тварин та вгадують тварин, потім кажуть хто це

-  Listen to  the sounds.

-  Who is this?

- This is a...(cat, dog, cow, horse)

4

Listen to the animal sounds and name the animal

Розвивати рецептивне сприймання, вчити слухати звуки тварин та називати їх

Діти слухають аудіозапис звуків тварин та нмзивають їхю

- You must be attentive.

- Listen to the sounds.

- Lets name the animal.

5

Listen to the nature sounds

Розвивати фонематичний слух, залучати до прослуховування звуків природи.

Діти слухають звучання різних явищ природи.

- Be quite.

- Listen to the sounds.

- It is windy.

- It is raining.

 

Другий етап – вчити дітей складати декілька речень в одне ціле формування вміння поєднувати раніше засвоєнні мовленнєві зразки у висловлювання за умови використання опори. Зорові та візуальні образи є ефективною опорою. На цьому етапі використовуються рецептивно-репродуктивні, рецептивно-продуктивні та рецептивні вправи.

Ігрові вправи другого етапу формування АММК

(етап понадфразової єдності)

Зразки вправ

Мета

Змст роботи, інструкції

1

Look on the pictures and say

Вити дітей складати речення за малюнками та поєднувати їх

Діти розглядають малюнки із зображенням різних явищ погоди в різні пори року та називають їх.

- Look on the pictures.

- Name it.

- It is summer. The children swim.

- It is winter. Its cold and frosty.

- It is autumn.  It is rainy and windy in yard.

2

Listen to the sound and say

Розвивати слухове сприймання, вчити відтворювати розрізніти звуки тварин, вчити складати та поєднувати речення.

Діти уважно слухають звукозапис зі звуками тварин, за сигналом вихователя музика зупиняється і діти мають показати ту тварину, яку вони почули.

- Be quite.

- Listen to the sound.

- Who is this?

- This is a...(cow, cat, dog, pig, horse)

- It says...(bow, moo, oink etc).

3

Seasons

Вчити дітей складати речення за темою, відповідати на питання

Діти розглядають малюнки із зображенням різних пір року, називають їх. Далі дітям пропнується відповісти що вони люблять робити в різні сезонию

- What do you like to do?

- Its summer. I like swim.

- Its winter. I like skating.

- Its autumn. I like  to play football.

4

Look, listen and say

Залучати дітей до складання речень, поєднання декількох в єдине ціле, розвивати словесно-логічне мислення та слухове сприймання

Дітям пропонується розглянути малюнки із зображенням свійських тварин, послухати їх звучання, а потім скласти 2 речення.

- Look on the pictures.

- Listen to the sounds.

- Who is  this,

- This is a...

- Where do they live?

- They live in farm.

5

Listen and say

Розвивати слухове сприймання,  вчити складати речення по темі

Дітям  пропонується послухати звукозапис  зі звуками природи в різні пори року. Далі діти вправляються у складанні  речень по темі.

- Be quite.

- Listen to the sounds.

- Lets say about winter.

- Winter is cold. Children like winter.

 

Третій етап – вчити дітей складати мікромонологи в різних життєвих ситуаціях. На цьому етапі використовуються продуктивні ігри та створюються захопливі мовленнєві ситуації.

Ігрові вправи третього етапу формування АММК

(етап мікромонологу)

 

Зразки вправ

Мета

Зміст роботи, інструкції

1

Listen and describe

Розвивати рецептивно-слухове сприймання, вчити дітей складати невеликі розповіді за темою

Діти уважно слухають звукозаписи тварин, а потім складають невелику розповідь:

- This is a...

- It has...

- It eats...etc

2

Listen imagine  and say

Розвивати рецептивно-слухове сприймання, вчити складати невеликі монологи за темою

Спочатку діти слухають звукозаписи тварин, потім тренуються складати невеликі розповіді.

- Listen to the sounds.

- Lets say about them.

- This is a cow.

- It lives in farm.

- It give us milk.

- Also it eats grass.

3

Listen and say about animals in zoo

Вправляти дітей ускладанні мікроионологів за темою, розвивати словесно-логічне мислення, рецептивне сприймання

Дітям пропонується послухати звукозаписи тварин із зоопарку та відгадати хто це. Далі діти складають невелику розповідь про диких тварин.

- Listen tto the sounds.

- Who is this?

- This is a...lion, giraffe, zebrs ets.

- It lives in zoo.

- It can run, jump.

- It eats meat.

- It likes...

4

Listen,  say and sing

Вчити дітей складати мікромонологи за темою, розвивати рецептивне сприймання

Діти слухають звучання різних тварин та складають невеликі розповіді про них із повторним відтворенням їх звучання.

- Listen to the sounds.

- Who is this?

- This is a...

- It lives in...

- Is likes to eat...