Конспект "Акторська майстерність. Манки зовнішні і внутрішні"

Про матеріал
Розділ І. Вправи (на запропоновані обставини і „якби” як внутрішній манок), вправи (на продуктивну, цілеспрямовану дію, як внутрішній манок), вправи (на повторне відчуття як внутрішній манок). Розділ ІІ. Вправи (обстановка як зовнішній манок), вправи (світло як зовнішній манок), вправи (звуки як зовнішній манок), вправи (мізансцена як зовнішній манок).
Перегляд файлу

Акторська майстерність. Манки зовнішні і внутрішні

(для збудження емоційної пам’яті)

Розділ І. Внутрішні манки

Вправи (на запропоновані обставини і „якби” як внутрішній манок)

Написати три листи:

хорошому товаришеві;

ділового листа;

листа з неприємною звісткою.

Говорити по телефону:

з другом, який щойно приїхав з тривалого відрядження;

сусід повідомляє, що ваша квартира горить;

хтось вас образив по телефону.

Входите в кімнату:

де колись жили;

переїжджаєте на нову квартиру;

де іде ремонт.

Вправи (на продуктивну, цілеспрямовану дію, як внутрішній манок)

Вкладати речі у велику валізу.

Витирати чорнильну пляму.

Красити меблі.

Спалювати документи.

Вправи (завдання як внутрішній манок)

Попрохати подругу сходити в магазин, щоб купити вам пальто.

Умовити батьків відпустити на дискотеку.

Переконати вчительку, щоб не покарала друга (подругу).

 

Вправи (на повторне відчуття як внутрішній манок)

Уявіть собі:

Вечір, річка, копиця сіна, зірки, тиша, десь звучить баян.

Вечір, тиша, ви залишилися одні в квартирі. Раптом біля вхідних дверей почули шум і приглушені голоси.

Осінь – виїжджаєте з дачі, чути, як забивають вікна, збираєте останній букет, прощаєтеся з садом.

     Процес створення бачень у цих вправах повинен іти не від кожного окремого слова, а від усієї сукупності слів, щоб була створена ціла картина, доповнена уявою. Учні повинні самі визначити, який настрій, які почуття, які бажання викликали у них повторні відчуття.

Розділ ІІ. Зовнішні манки

Зовнішніми манками є: обстановка, світло, звуки, а також мізансцена.

Вправи (обстановка як зовнішній манок)

Педагог сам змінює обстановку в класі, запитуючи учнів після кожної заміни, які спогади емоційної пам’яті і які повторні почуття викликає дана обстановка. Потім пропонує студійцю діяти в заданій обстановці:

розкидати меблі, речі, книги, папери;

зв’язати вузли книг, стільці, поставити валізу;

поставити стільці на столи, покласти віник, поряд наметене сміття, поставити відро, швабру і ганчірку.

Вправи (світло як зовнішній манок)

Створити обстановку (звичайну кімнату), викликати декілька учнів і запропонувати їм зайняти положення за їх бажанням. Потім почніть змінювати світло (яскраве, звичайне, напівтемно, темно). Після кожної зміни запитуйте, які емоційні спогади і які повторні почуття викликає світло.

Вправи (звуки як зовнішній манок)

 

Створити обстановку (можна в тій же кімнаті, що і в попередній вправі), запропонувати зайняти місця за бажанням. Потім із допомогою магнітофона демонструвати звуки (грім, завивання вітру, спів птахів, стук у двері і т.ін.). Запитати учнів, які емоційні спогади збуджували у них дані манки – звуки.

Вправи (мізансцена як зовнішній манок)

Викладач робить декілька мізансцен:

троє сидять у кутку, схиливши голови один до одного;

декілька чоловік притулилися до дверей, один щось хоче роздивитися в замкову щілину, двоє залізли на стілець і щось роздивляються через верхнє стекло.

      Як підсумок всіх занять, можна провести комплексну вправу на всі види манків.

docx
Додано
17 жовтня 2021
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку