8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Конспект. Алгебра. 10 клас. Розв’язування задач і вправ. Гра “Щасливий випадок

Про матеріал
Конспект уроку алгебри "Розв’язування задач і вправ. Гра “Щасливий випадок" для 10 класу у формі гри можна використати для узагальнення вивченого матеріалу.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку алгебри

для 10 класу на тему:

“Розв’язування задач і вправ.

Гра “Щасливий випадок””

вчителя математики

Новгород-Сіверської державної

гімназії імені К.Д. Ушинського

Заєць Наталії Григорівни

 

 

 

 

 

 


Тема: Розв’язування задач і вправ. Гра “Щасливий випадок”.

Мета: 1) навчальна: закріпити й узагальнити набуті теоретичні  знання учнів про похідну функції; навчати учнів розв’язувати вправи і  задачі, знаходити похідні функцій, їх суми, частки, добутку;

           2) виховна: виховувати дисциплінованість на уроці, уважність, охайність при  виконанні письмових робіт та роботі з дошкою;

           3) розвиваюча: розвивати самостійність мислення учнів, вміння чітко і зрозуміло висловлювати власні думки, вміння порівнювати та узагальнювати, розвивати логічне мислення, вміння концентрувати увагу, розвивати інтерес до предмету.

Тип уроку: урок закріплення знань, умінь, навичок.

 

                 Етапи уроку

    Час

      ОМВ

1.

Організаційна частина

1 – 2 хв.

 

2.

Оголошення теми, мети уроку

2 – 3 хв.

пояснення

3.

Актуалізація опорних знань

4 – 5 хв.

гра

4.

Розвязування задач

30 –35 хв.

гра

5.

Підведення підсумків

3 – 4 хв.

бесіда

6.

Домашнє завдання

1 – 2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

1. Організаційна частина.

    Привітання з учнями, перевірка присутніх.

2. Оголошення теми, мети уроку.

На минулих уроках ми вивчали похідні функцій, їх частки, суми, добутку, а також знаходили похідні складених функцій. Сьогодні ми продовжимо розв’язувати вправи, вдосконалюючи наші вміння знаходити похідні. Зіграємо в гру “Щасливий випадок”. Для цього розділимось на дві команди. За дві хвилини вам потрібно придумати назву і девіз команди, обрати капітана.

Представлення команд.

3. Актуалізація опорних знань.

Гейм І. Далі, далі…

Доміно

Кожній команді дається набір карток. На одній зних написано “Старт” і певна функціяю. Для цієї функції треба знайти відповідну похідну. Знайшовши похідну першої функції, отримуєм наступну функцію, похідну якої треба ж  знову відшукати і т. д.

Команда. Яка першою складе доміно, заробляє 5 балів, друга команда –

3 бали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Розв’ язування задач.

Гейм ІІ. “Заморочки з бочки”

Перед васми на столі лежать два набори карток – для обох команд. Кількість карток відпові дає кількості учнів. Завдань ви не бачите ( картки перевернуті). По черзі від кожної команди виходять по одному учню, обирають картку із завданням і розв’язують його біля дошки. За правильно виконане завдання  учень заробляє для команди 2 бали. Якщо гравець не може розв’я зати завдання, команда втрачає можливість заробити бали. Отже, вперед.

 

 

 

 

Картки із завданням

Знайти похідні:


І команда

1. y = x10 +

2. y = x2 sin x

3. y =

4. y = sin3 x +  

5. y =

6. y = 3 tg + tg

7. y = e7x  ln x

8. y = x3 ln 3x

9. y =

10. y = e2x  + 4 lg 2x

11. y =

12. y = ex + 1 ln(x + 5)

ІI команда

1. y = 2x6 +

2. y = + x cos x

3. y =

4. y = cos3 x +  

5. y =

6. y = 2 сtg + tg

7. y = e2x  ln x

8. y = x5 ln 5x

9. y =

10. y = e4x  + 4 log8 x

11. y =

12. y = e 2x + 1 ln(x - 6)


Гейм ІІІ. “Гонка за лідером”

Оголошується конкурс капітанів. Їм потрібно знайти похідну функції. Той, хто першим правильно виконає завдання, отримує 5 балів, другий – 3 бали.

Завдання

Знайти похідну:

1. y = x6 + 3x3 + sinx ex - + log2 x ctg x + sin2 3x

2. y = 2x3 + x2 + 2cos x ex - + ln x tg x – cos3 2x

 

Гейм ІV. “Темна конячка”

Зараз я показую обом командам картки, на яких знайдено похідну функції, але невірно. Вам треба виправити помилки. Відповідає та команда, що першою підніме руку. За правильну відповідь отримуєте 2 бали.

Картки із завданнями


()/  = 2

(2x4)/ = 4x2

(7x)/  = x

(x-3) = -3x-2

()/ =

(sin2 x)/ = 2 sin x

(ctg x)/ =

( x)/ = 0

(tg x)/ =

(3)/ = 3

(cos x)/ = sin x

((x7 – 2)3)/ = 3(x7 – 2)2

(cos2 x)/ = 2 cos x

(sin x)/ = - cos x

(e2x )/ = e2x

(2 ln2 x)/ =

(cos3 x3)/ = 3 cos2 x3

(tg 2 x)/ =

(e x x)/ = ex + x

(cos 60)/ = - sin 60

( x lnx)/ = x +

(2x)/ = 1

(x n-1)/ = nx n-1

()/ =


5. Підведення підсумків.

    Журі (вчитель) підраховує кількість балів, яку набрала кожна з команд. Оголошення результатів, нагородження переможців, виставлення оцінок.

    6. Домашнє завдання.

Алгебра і початки аналізу. Профільний рівень. 10 клас Мерзляк А.Г.

37.8, №37.13.

 

docx
Додано
28 лютого 2019
Переглядів
521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку