План-конспект уроку алгебри
для 10 класу на тему:
“Розв’язування задач і вправ.
Гра “Щасливий випадок””
вчителя математики
Новгород-Сіверської державної
гімназії імені К.Д. Ушинського
Заєць Наталії Григорівни
Тема: Розв’язування задач і вправ. Гра “Щасливий випадок”.
Мета: 1) навчальна: закріпити й узагальнити набуті теоретичні знання учнів про похідну функції; навчати учнів розв’язувати вправи і задачі, знаходити похідні функцій, їх суми, частки, добутку;
2) виховна: виховувати дисциплінованість на уроці, уважність, охайність при виконанні письмових робіт та роботі з дошкою;
3) розвиваюча: розвивати самостійність мислення учнів, вміння чітко і зрозуміло висловлювати власні думки, вміння порівнювати та узагальнювати, розвивати логічне мислення, вміння концентрувати увагу, розвивати інтерес до предмету.
Тип уроку: урок закріплення знань, умінь, навичок.
№ |
Етапи уроку |
Час |
ОМВ |
1. |
Організаційна частина |
1 – 2 хв. |
|
2. |
Оголошення теми, мети уроку |
2 – 3 хв. |
пояснення |
3. |
Актуалізація опорних знань |
4 – 5 хв. |
гра |
4. |
Розв’язування задач |
30 –35 хв. |
гра |
5. |
Підведення підсумків |
3 – 4 хв. |
бесіда |
6. |
Домашнє завдання |
1 – 2 хв. |
|
1. Організаційна частина.
Привітання з учнями, перевірка присутніх.
2. Оголошення теми, мети уроку.
На минулих уроках ми вивчали похідні функцій, їх частки, суми, добутку, а також знаходили похідні складених функцій. Сьогодні ми продовжимо розв’язувати вправи, вдосконалюючи наші вміння знаходити похідні. Зіграємо в гру “Щасливий випадок”. Для цього розділимось на дві команди. За дві хвилини вам потрібно придумати назву і девіз команди, обрати капітана.
Представлення команд.
3. Актуалізація опорних знань.
Гейм І. “Далі, далі…”
Доміно
Кожній команді дається набір карток. На одній зних написано “Старт” і певна функціяю. Для цієї функції треба знайти відповідну похідну. Знайшовши похідну першої функції, отримуєм наступну функцію, похідну якої треба ж знову відшукати і т. д.
Команда. Яка першою складе доміно, заробляє 5 балів, друга команда –
3 бали.
4. Розв’ язування задач.
Гейм ІІ. “Заморочки з бочки”
Перед васми на столі лежать два набори карток – для обох команд. Кількість карток відпові дає кількості учнів. Завдань ви не бачите ( картки перевернуті). По черзі від кожної команди виходять по одному учню, обирають картку із завданням і розв’язують його біля дошки. За правильно виконане завдання учень заробляє для команди 2 бали. Якщо гравець не може розв’я зати завдання, команда втрачає можливість заробити бали. Отже, вперед.
Картки із завданням
Знайти похідні:
І команда
1. y = x10 +
2. y = – x2 sin x
3. y =
4. y = sin3 x +
5. y =
6. y = 3 tg + tg
7. y = e7x ln x
8. y = x3 ln 3x
9. y =
10. y = e2x + 4 lg 2x
11. y =
12. y = ex + 1 ln(x + 5)
ІI команда
1. y = 2x6 +
2. y = + x cos x
3. y =
4. y = cos3 x +
5. y =
6. y = 2 сtg + tg
7. y = e2x ln x
8. y = x5 ln 5x
9. y =
10. y = e4x + 4 log8 x
11. y =
12. y = e 2x + 1 ln(x - 6)
Гейм ІІІ. “Гонка за лідером”
Оголошується конкурс капітанів. Їм потрібно знайти похідну функції. Той, хто першим правильно виконає завдання, отримує 5 балів, другий – 3 бали.
Завдання
Знайти похідну:
1. y = x6 + 3x3 + sinx ex - + log2 x ctg x + sin2 3x
2. y = 2x3 + x2 + 2cos x ex - + ln x tg x – cos3 2x
Гейм ІV. “Темна конячка”
Зараз я показую обом командам картки, на яких знайдено похідну функції, але невірно. Вам треба виправити помилки. Відповідає та команда, що першою підніме руку. За правильну відповідь отримуєте 2 бали.
Картки із завданнями
()/ = 2
(2x4)/ = 4x2
(7x)/ = x
(x-3) = -3x-2
()/ =
(sin2 x)/ = 2 sin x
(ctg x)/ =
( x)/ = 0
(tg x)/ =
(3)/ = 3
(cos x)/ = sin x
((x7 – 2)3)/ = 3(x7 – 2)2
(cos2 x)/ = 2 cos x
(sin x)/ = - cos x
(e2x )/ = e2x
(2 ln2 x)/ =
(cos3 x3)/ = 3 cos2 x3
(tg 2 x)/ =
(e x x)/ = ex + x
(cos 60)/ = - sin 60
( x lnx)/ = x +
(2x)/ = 1
(x n-1)/ = nx n-1
()/ =
5. Підведення підсумків.
Журі (вчитель) підраховує кількість балів, яку набрала кожна з команд. Оголошення результатів, нагородження переможців, виставлення оцінок.
6. Домашнє завдання.
Алгебра і початки аналізу. Профільний рівень. 10 клас Мерзляк А.Г.
№37.8, №37.13.