Конспект аняття Навчання рідної мови та розвиток мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку Тема. «Овочі».

Про матеріал
Заняття. Навчання рідної мови та розвиток мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку Тема. «Овочі». Мета. Розширювати та уточнювати знання дітей про овочі, де вони ростуть (на городі). Учити узгоджувати іменники з прикметниками. Вчити складати невеликі описові розповіді про овочі. Розвивати вміння характеризувати предмети за їх істотними ознаками. Сприяти розвиткові елементарної оцінно-контрольної діяльності. Виховувати пізнавальний інтерес до природи..
Перегляд файлу

Заняття №6.

Навчання рідної мови та розвиток  мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку

Тема. «Овочі».

Мета. Розширювати та уточнювати знання дітей про овочі, де вони ростуть (на городі). Учити узгоджувати іменники з прикметниками. Вчити складати невеликі описові розповіді про овочі. Розвивати вміння характеризувати предмети за їх істотними ознаками. Сприяти розвиткові елементарної оцінно-контрольної діяльності. Виховувати пізнавальний інтерес до природи..

Хід заняття.

1частина. Комунікативна діяльність

Доброго ранку, доброго дня.

Вітаю усіх вас, люба дітвора.

Бажаю здоров’я, бажаю добра.

Доброго ранку, доброго дня.

А яка зараз пора року? Так, вірно, осінь. А яка буває осінь? Давайте подумаємо. Осінь буває холодною, дощовою, яскравою, золотою, барвистою. А ще осінь може назвати чарівницею. Осінь приносить людям багато щедрих дарунків  з села, з городу. Малята, а про що ми з вами розмовляли на попередньому занятті? Так, вірно, про овочі, про городину. Отже, осінь приносить нам врожай з овочів. От і нам сьогодні осінь принесла великий кошик. Давайте його розглянемо. А що в ньому знаходиться, ми з вами побачимо, якщо відгадаємо загадки. Ви згодні?

2 частина. Етап пізнавальної діяльності.

Слухайте першу загадку.

Я кругленький хлопчик, як у мишки хвостик.

Червоненький я на вроду,

Хочу в борщик із городу.

Що це таке? Так, це бурячок.

Молодці малята, ось, дивіться, який бурячок (показую дітям буряк). Покладемо його на тарілочку, бачите, який він гарненький, із хвостиком, кругленький.

Слухайте другу загадку, малята.

Сховалась Марічка в підземній коморі.

Тільки косички лишились на дворі.

Думайте, що це? Так, це морква. Вірно відгадали.

А тепер поглянемо у кошик. Де наша морква? Давайте подивимося. Ось вона, яка гарненька, наша морквинка помаранчева. Бачите? Теж на тарілочку її покладемо.

Слухайте  третю загадку.

Був зеленим і маленьким,

Став великим, червоненьким.

Матусі з нього варять борщ.

Росте в городі й на кущі.

Так, вірно, це помідор. Ось, який він гарний.

Дістаємо на помідорчик із кошика. Ось він який, дивіться – кругленький, червоненький. Бачите? Ще один там є. ось так.

Наступна загадка.

Ціле літо одягалась, навіть спеки не злякалась.

А хто буде роздягати, буде сльози проливати.

Вірно, малята, це у нас цибуля. Де наша цибулька? Давайте знайдемо її у нашому кошику. Ось, подивіться, яка вона гарна, бачите, золотиста.

Наступна загадка.

Довгий, зелений.

Добрий і солоний.

Добрий і сирий.

Хто він такий?

Вірно, огірок. Бачите, який він гарненький. І на грядках він який красивий. Дивимося у нашому кошику. Ось, який, огірочок. Бачите, довгенький, зелененький.

(Фізкультурна хвилинка)

Малята, а тепер я вам пропоную потанцювати з нашим огірочком.

3 частина. Перетворювальна діяльність

Отже, малята, скажіть, що нам осінь принесла у кошику? Давайте повторимо.

Це буряк. Де росте буряк? Буряк росте на городі, а чим корисний буряк? В ньому дуже багато корисних вітамінів. А які страви мама готує з бурячком? Так, вірно. І борщик варить, і салати різні готує. Все вірно. Молодці.

А це що, малята? Так, це цибуля. Це овоч, росте він на городі. Цибуля теж корисна. Її треба їсти, її можна їсти разом з борщиком, особливо восени, щоб не захворіти.

А це що за овоч, малята? Дивіться. Так це морква, бачите, яка вона гарна. Де росте морква? Вірно, на городі. Морква дуже смачна і солодка. Її можна їсти і сирою і вареною у різних стравах. Морква багата на вітаміни, які додають дітям сили. Так треба їсти моркву, малята, і будете здорові.

Малята, а це що? Так, це помідор. Бачите, іще і не один помідор.  Скажіть, це овоч чи фрукт? Так, вірно, помідор – це овоч. А де він росте? Вірно, малята, помідори ростуть на городі. А які помідори? Так, вони червоні, круглі, дуже смачні і корисні. З них роблять сік, готують борщик і салат.

А це що, малята? Так, вірно, це огірок. Зелененький та смачненький. Огірки теж, дуже корисні. З огірків роблять салат, готують різні страви, їх засолюють у діжках на зиму.

4 частина. Оцінно-контрольна діяльність.

Підсумок:

 

Отже, малята, овочі усі  дуже корисні для нашого організму.

От, малята, і закінчується наше заняття. А скажіть мені, будь ласка, про що ми сьогодні розмовляли на занятті? Так, вірно, про овочі. А де ростуть овочі, малята? Подумайте. Так, добре, овочі ростуть на городі.

Запитання до дітей на формування оцінно-контрольних дій:

Чого навчилися?

Пригадай, хто приніс кошик з овочами?

Що запам’яталось найбільше?

Малята, а я прощаюся з вами, і кажу вам до побачення, до нових зустрічей.

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку