Конспект заняття. Навчання рідної мови та розвиток мовлення для дітей молодшого дошкільного віку. Тема. «Фрукти. Ягоди».

Про матеріал
Заняття Навчання рідної мови та розвиток мовлення для дітей молодшого дошкільного віку Тема. «Фрукти. Ягоди». Мета. Вчити дітей впізнавати предмети за суттєвими признаками, правильно їх називати та виокремлювати характерні ознаки, якості і властивості предметів, відповідати на питання «Який?». Вправляти дітей у вживанні родового відмінку множини іменників. Збагачувати мову дітей фразеологізмами: «Так смачно – за вуха не відтягнеш». Продовжувати вчити дітей складати спільно з дорослим коротенькі описові розповіді про фрукти. Розвивати спостережливість. Сприяти розвиткові елементарної оцінно-контрольної діяльності. Виховувати культуру спілкування.
Перегляд файлу

Заняття №7.

Навчання рідної мови та розвиток  мовлення для дітей молодшого дошкільного віку

Тема. «Фрукти. Ягоди».

Мета. Вчити   дітей впізнавати предмети за суттєвими признаками, правильно їх називати та виокремлювати характерні ознаки, якості і властивості предметів, відповідати на питання «Який?». Вправляти дітей у вживанні родового відмінку множини іменників. Збагачувати мову дітей фразеологізмами: «Так смачно – за вуха не відтягнеш».  Продовжувати вчити дітей складати спільно з дорослим коротенькі описові розповіді про фрукти. Розвивати  спостережливість. Сприяти розвиткові елементарної оцінно-контрольної діяльності. Виховувати культуру спілкування.

Хід заняття.

1частина. Комунікативна діяльність

Доброго дня, дітки. Сьогодні ми з вами продовжуємо наші заняття з розвитку мовлення. І ми з вами продовжуємо з вами розмовляти нашою рідною українською мовою.

Погляньте, малята, хто до нас сьогодні завітав, аби погратися з вами? Чи хочете ви знову зустрітися з зайчиком Грайликом? Він до нас уже заходив на інші заняття, пам’ятаєте? І приносив багато цікавинок. Тож ми з радістю  зустрінемо нашого гостя, так малята?

2 частина. Етап пізнавальної діяльності.

Подивіться, дітки, а що це зайчик несе в лапках? Так, вірно, у нього в лапках яблуко. А яблуко це овоч, чи фрукт? Звісно, це фрукт. А де ростуть яблука? Так, яблука ростуть на дереві. А як називається дерево, на якому ростуть яблука? Вірно, це дерево називається яблуня. Повторіть за мною, малята. Яблуня. Пригадайте і скажіть, як називається місце, де росте багато фруктових дерев? Так, це фруктовий сад, вірно мої любі.

Дітки, нам зайчик Грайлик приніс багато картинок, давайте їх розглянемо. Давайте подивимось на наші картинки і скажемо, які дерева ростуть у саду? У саду ростуть вишні. Повторюйте, у саду ростуть вишні. А це який фрукт? Так, це абрикос. В саду ростуть абрикоси. Молодці. А це що за дерево? Так, це  - дерево – груша. У саду ростуть груші. Повторіть , малята, у саду ростуть груші. Молодці.  Погляньте , малята, які смаколики назбирав зайчик Грайлик. Так це ж ягоди, малята. Ми з вами знаємо, що фрукти ростуть на деревах. А де ж ростуть ягоди? А ягоди ростуть на кущі. Чи знаєте ви, як називається місце, де багато кущів з ягодами? Так, це ягідник. Повторіть, діти, ягідник. А які ягоди там можуть рости? Вірно, малина, червона та чорна смородина, ожина, аґрус. Молодці, малята, добре.

(Фізкультурна хвилинка)

А зараз я пропоную вам, малята, трошечки відпочити і  послухати пісню про фрукти і ягоди. А також з нашими героями можна і потанцювати.

3 частина. Перетворювальна діяльність

Дітки, так скажіть мені, де ростуть ягоди? Вірно, ягоди ростуть у ягіднику.

Давайте, малята, ми зараз розкажемо про ягоди, і пограємо у гру « Які бувають ягоди?». Ягоди які бувають? Маленькі, яскраві, запашні, соковиті. А іще які? Солодкі, кислі.

А наш зайчик Грайлик полюбляє не тільки ягоди і фрукти, а і соки з них. Він вирішив показати нам найулюбленіші свої соки.

Дидактична гра «Які ви знаєте соки?»

Дітям по черзі демонструються картинки з фруктами та ягодами і стаканом соку різного кольору і проводиться обговорення цих картинок.

Який це фрукт, малята? Так, це яблуко. А як називається сік із яблук? Вірно, яблучний сік.

А це що за ягідка? Так, це полуниця. А сік з полуниці, яку має назву? Полуничний.

А на цьому малюночку, який фрукт зображений? Вірно, вишня. А сік із вишні можна назвати як? Звісно, вишневий.

А як ви вважаєте, що це за фрукт? Так, це абрикос. А як можна назвати сік з абрикосів? Вірно, абрикосовий сік.

А тепер, малята, назвіть будь ласка, всі ці соки самостійно. Чудова робота, молодці.

Скажіть, дітки, а ви  полюбляєте фруктові та ягідні соки?  А наш зайчик їх просто обожнює,  і говорить, що вони такі смачні і корисні, що  за вуха не відтягнеш. Малята,  а як ви розумієте цей вислів? Так, це означає, що дуже смачно.

4 частина. Оцінно-контрольна діяльність.

Підсумок:

Малята, зайчику Грайлику дуже сподобалось з вами гратися. І він просить пригадати, про що ми розмовляли на занятті? Де ростуть фрукти?

А де ростуть ягоди? Які соки полюбляє Зайчик Грайлик?

Запитання до дітей на формування оцінно-контрольних дій:

Чого навчилися?

Що нового довідалися?

Що запам’яталось найбільше?

 і він вам дякує за чудову роботу і прощається з вами. І я теж з вами прощаюсь, і кажу вам до побачення.

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
1234
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку