Конспект заняття .Навчання рідної мови та розвиток мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку Тема. «Веселі ігри для малечі».

Про матеріал
Заняття. Навчання рідної мови та розвиток мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку Тема. «Веселі ігри для малечі». Мета. Продовжувати вчити дітей впізнавати овочі, фрукти та ягоди на предметних картинках; називати їх, розповідати та описувати їх властивості простими реченнями за допомогою дорослих. Розвивати увагу, мислення, мовлення. Виховувати інтерес до пізнавально-ігрової діяльності.
Перегляд файлу

Заняття №9.

Навчання рідної мови та розвиток  мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку

Тема. «Веселі ігри для малечі».

Мета. Продовжувати вчити  дітей впізнавати овочі, фрукти та ягоди на предметних картинках;   називати їх, розповідати та описувати їх властивості простими реченнями за допомогою дорослих. Розвивати увагу, мислення, мовлення. Виховувати інтерес до пізнавально-ігрової діяльності.

Хід заняття.

1частина. Комунікативна діяльність

Добрий день, мої маленькі друзі. Сьогодні на занятті з розвитку мовлення ми будемо грати у різні ігри  та згадувати про те, що ми вивчили з вами раніше. І так, починаємо, малята.

2 частина. Етап пізнавальної діяльності.

І перша гра, яку я вам пропоную називається «Що зникло». Уважно подивіться на предмети, назвіть їх і запам’ятайте. Запам’ятали? А тепер скажіть, що зникло? Так, вірно. Морква.

Дивимось далі. Що ми бачимо на картинці? Полуниця, лимон, ожина. Запам’ятали? А тепер скажіть, що зникло? Вірно, лимон.

Наступна гра «Що це таке?»

До нас у гості прийшла бабуся Орися. Вона прийшла, щоб розказати вам про овочі, які виросли у неї на городі, на грядках. Слухайте її уважно і запам’ятовуйте все те, що вона розповідає про овочі.

«Ось, подивіться, що це? Це – огірок. Який він? Він зелений, довгий, ароматний. А які ж іще овочі принесла вам бабуся? Це – помідор. Він червоного кольору, кругленький та гладенький. А це – морквинка. Вона яскраво помаранчевого кольору, та видовжена. А це картоплина, вона має овальну форму та гладеньку шкіру.  А це  - перчина. Вона має округлу форму, помірну ребристість та червоний колір. А ось цибулина. Вона кругленька, гладенька, жовтого кольору.  А ось і капустина. Вона зелена, велика має багато шарів листя. А ще капустина круглої форми».

(Фізкультурна хвилинка)

Руханка «Веселі фрукти»

3 частина. Перетворювальна діяльність

А тепер ми пограємо у наступну гру «Назви овочі».

І бабуся дуже хоче подивитися, як ви запам’ятали назви овочів, про які вона розповідала. Готові. Слухайте бабусю. Вона вам буде задавати питання, а ви їй будете відповідати.

«Що це? Помідор. Що це? Капустина. Що це? Перчина. А це що? Цибулина. Що це? Це морквина. Що це? Картоплина. Це що? Огірок.  Чудово, діти. Усі молодці».

Наступна гра , малята. Називається «Знайди тінь від овочів, фруктів, чи ягід» розгляньте уважно зображення і назви . І  покажіть та скажіть назву того предмета, якому належить тінь. Зрозуміли? Дивимося. Полуниця, груші, вишні. Чия це тінь намальована? Вірно, це вишні. Наступне зображення. Що тут намальовано? Овочі, вірно. А як їх назвати? Капуста, картопля, редис.

А тінь чия? Вірно. Тінь від капусти.

А що на цій картинці зображено? Так, це фрукти і ягоди. Називаємо їх. Груша, банан, малина. А тінь від чого? Вірно, від малини. Уважно дивимось далі, малята. Як правильно сказати, що тут зображено? Так, фрукти і ягоди. А тінь від чого? Вірно, від сливи.

Називаємо далі, малята. Апельсин, лимон, яблуко. Як одним словом їх можна назвати? Вірно, це фрукти. А тінь від якого фрукта? Все вірно, розумнички. Від яблука. Дивимось на наступне зображення. І називаємо. Цибуля, баклажан, редис. А як їх можна назвати одним словом? Так, це – овочі. А тінь від якого овоча ми бачимо? Так, від баклажана, вірно.

А далі граємо і називаємо самі, разом зі своїми батьками. Батьки, допоможіть своїм малятам.

4 частина. Оцінно-контрольна діяльність.

Підсумок.

Ось і все, дітки. Ми з вами гарно пограли. Сподіваюсь, вам сподобалось.

Давайте згадаємо , хто сьогодні з нами грав у ігри?(Бабуся)

А про які овочі вона вам розповідала?

А тінь яких фруктів та ягід ви сьогодні знаходили?

Запитання до дітей на формування оцінно-контрольних дій:

Що нового ви дізналися на занятті?

Що запам’яталось найбільше?

.До побачення мої малята, до побачення, мої друзі. До зустрічі.

 

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку