Заняття №9.
Навчання рідної мови та розвиток мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку
Тема. «Веселі ігри для малечі».
Мета. Продовжувати вчити дітей впізнавати овочі, фрукти та ягоди на предметних картинках; називати їх, розповідати та описувати їх властивості простими реченнями за допомогою дорослих. Розвивати увагу, мислення, мовлення. Виховувати інтерес до пізнавально-ігрової діяльності.
Хід заняття.
1частина. Комунікативна діяльність
Добрий день, мої маленькі друзі. Сьогодні на занятті з розвитку мовлення ми будемо грати у різні ігри та згадувати про те, що ми вивчили з вами раніше. І так, починаємо, малята.
2 частина. Етап пізнавальної діяльності.
І перша гра, яку я вам пропоную називається «Що зникло». Уважно подивіться на предмети, назвіть їх і запам’ятайте. Запам’ятали? А тепер скажіть, що зникло? Так, вірно. Морква.
Дивимось далі. Що ми бачимо на картинці? Полуниця, лимон, ожина. Запам’ятали? А тепер скажіть, що зникло? Вірно, лимон.
Наступна гра «Що це таке?»
До нас у гості прийшла бабуся Орися. Вона прийшла, щоб розказати вам про овочі, які виросли у неї на городі, на грядках. Слухайте її уважно і запам’ятовуйте все те, що вона розповідає про овочі.
«Ось, подивіться, що це? Це – огірок. Який він? Він зелений, довгий, ароматний. А які ж іще овочі принесла вам бабуся? Це – помідор. Він червоного кольору, кругленький та гладенький. А це – морквинка. Вона яскраво помаранчевого кольору, та видовжена. А це картоплина, вона має овальну форму та гладеньку шкіру. А це - перчина. Вона має округлу форму, помірну ребристість та червоний колір. А ось цибулина. Вона кругленька, гладенька, жовтого кольору. А ось і капустина. Вона зелена, велика має багато шарів листя. А ще капустина круглої форми».
(Фізкультурна хвилинка)
Руханка «Веселі фрукти»
3 частина. Перетворювальна діяльність
А тепер ми пограємо у наступну гру «Назви овочі».
І бабуся дуже хоче подивитися, як ви запам’ятали назви овочів, про які вона розповідала. Готові. Слухайте бабусю. Вона вам буде задавати питання, а ви їй будете відповідати.
«Що це? Помідор. Що це? Капустина. Що це? Перчина. А це що? Цибулина. Що це? Це морквина. Що це? Картоплина. Це що? Огірок. Чудово, діти. Усі молодці».
Наступна гра , малята. Називається «Знайди тінь від овочів, фруктів, чи ягід» розгляньте уважно зображення і назви . І покажіть та скажіть назву того предмета, якому належить тінь. Зрозуміли? Дивимося. Полуниця, груші, вишні. Чия це тінь намальована? Вірно, це вишні. Наступне зображення. Що тут намальовано? Овочі, вірно. А як їх назвати? Капуста, картопля, редис.
А тінь чия? Вірно. Тінь від капусти.
А що на цій картинці зображено? Так, це фрукти і ягоди. Називаємо їх. Груша, банан, малина. А тінь від чого? Вірно, від малини. Уважно дивимось далі, малята. Як правильно сказати, що тут зображено? Так, фрукти і ягоди. А тінь від чого? Вірно, від сливи.
Називаємо далі, малята. Апельсин, лимон, яблуко. Як одним словом їх можна назвати? Вірно, це фрукти. А тінь від якого фрукта? Все вірно, розумнички. Від яблука. Дивимось на наступне зображення. І називаємо. Цибуля, баклажан, редис. А як їх можна назвати одним словом? Так, це – овочі. А тінь від якого овоча ми бачимо? Так, від баклажана, вірно.
А далі граємо і називаємо самі, разом зі своїми батьками. Батьки, допоможіть своїм малятам.
4 частина. Оцінно-контрольна діяльність.
Підсумок.
Ось і все, дітки. Ми з вами гарно пограли. Сподіваюсь, вам сподобалось.
Давайте згадаємо , хто сьогодні з нами грав у ігри?(Бабуся)
А про які овочі вона вам розповідала?
А тінь яких фруктів та ягід ви сьогодні знаходили?
Запитання до дітей на формування оцінно-контрольних дій:
Що нового ви дізналися на занятті?
Що запам’яталось найбільше?
.До побачення мої малята, до побачення, мої друзі. До зустрічі.