Конспект заняття. Навчання рідної мови та розвиток мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку. Тема. «Свійські тварини».

Про матеріал
Заняття . Навчання рідної мови та розвиток мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку. Тема. «Свійські тварини». Мета. Познайомити дітей зі словами назвами свійських тварин (кішка, собака). Дати уявлення про їх зовнішній вигляд та характерні повадки. Вправляти у вживанні дієслів. Збагатити словник дітей іменниками, прикметникам (кішка, кошенята, собака, муркотіти, грати , бігати, дрімати, їсти). Розвивати діалогічне мовлення, пам’ять, увагу. Виховувати інтерес та повагу до домашніх тварин.
Перегляд файлу

Заняття №10.

Навчання рідної мови та розвиток  мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку.

Тема. «Свійські тварини».

Мета. Познайомити дітей зі словами назвами свійських тварин (кішка, собака). Дати уявлення про їх зовнішній вигляд та характерні повадки. Вправляти у вживанні дієслів. Збагатити словник дітей іменниками, прикметникам (кішка, кошенята, собака, муркотіти, грати , бігати,  дрімати, їсти). Розвивати діалогічне  мовлення, пам’ять, увагу. Виховувати інтерес та повагу до домашніх тварин.

Хід заняття.

1частина. Комунікативна діяльність

Добрий день, малята. Рада вас вітати на нашому занятті з розвитку мовлення. А про кого ми сьогодні будемо розмовляти , ви дізнаєтесь з моїх загадок. Слухайте уважно та відгадуйте їх.

  1. Хто з хвостиком та з вушками ,

у кого лапки з подушками?

Як ступає, ніхто не чує,

Тихо крадучись полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від……  (кішки)

Вірно, малята, ось така загадка про кішку.  А кішки бувають різні , і про них ми сьогодні поговоримо.

  1.  Слухайте наступну загадку, малята.

Його робота усім відома

Він охоронець дома.

І в день і в ніч свій голос подає,

Щоб  знали, у дворі господар є

Так, вірно, малята, відгадали. Це собака. Собаки теж бувають різні, і про них ми сьогодні теж поговоримо.

2 частина. Етап пізнавальної діяльності.

Подивіться, малята, які гарні собачки та кішечки до нас сьогодні завітали.  А скажіть мені будь ласка, малята, чи знаєте ви , чим корисні собака і кішка? Так, вірно, собака стереже будинок, в кішка ловить мишей. Діти, а скажіть мені, а де живуть собака і кішка? Так, вони можуть жити у квартирі, або вдома – в будинку. І через те, що ці тварини живуть удома, їх і називають – домашні, або свійські тварини.

Дітки, а що вміє робити кішка? Подумайте. Кішка вміє бігати, дрімати, їсти, гратися. А ще кішка вміє муркотіти.

А що ж вміє робити собака? А собака вміє гавкати, гратися, бігати, кусатися. А ще – стерегти будинок.

(Фізкультурна хвилинка)

А зараз ми трошки відпочинимо і зробимо гімнастику для пальчиків.

Пальчикова гімнастика «Апельсин» (діти виконують рухи пальцями , як показано на відео)

Ми ділили апельсин,

Багато нас , а він – один.

Ця часточка для їжака.

Ця часточка для стрижа.

Ця часточка для качат.

Ця часточка для кошенят.

Ця часточка для бобра.

А для вовка – шкуринка.

Вовчик злий іде сюди.

Розбігаймось, хто куди.

Чудово відпочили. До зустрічі.

3 частина. Перетворювальна діяльність

Малята, а зараз я пропоную вам розглянути картину, яка називається «Кішка з кошенятами». Дітки, подивіться на картину і скажіть, хто на ній зображений?. Так, це киця, а біля киці її дітки, маленькі кошенята. А тепер ви скажіть, як називають дитинчат кішки? Подумайте. Вірно, маленькі кошенята. А як кішка про них піклується? Давайте подумаємо, і скажемо. Кішка їх годує, кішка їх вмиває язичком, бачите. Кішка з ними грається, кішка їх вчить ловити мишей. Ось така кішка навчає своїх маленьких кошенят.

Киця любить як по спинці

Гладжу киценьку свою.

Як даю я їй гостинці,

кашку, молочко даю.

Киця сердиться на мене,

Як смикну її за хвіст.

Очі робляться зелені.

І не п’є тоді, й не їсть.

Ось такий віршик. Дітки, а скажіть мені, чи можна кішку смикати за хвіст? Ну звісно ж, ні. Їй дуже боляче, і цього робити не треба. А що кішка любить, малята? Так, вона дуже любить, коли її гладять по спинці. А на що вона сердиться? Про це ми вже з вами поговорили.

Малята, а скажіть мені, мама кішка одна, чи їх багато? Так, мама кішка одна. А кошенят скільки, малята? Так, кошенят багато. Мама кішка велика, а кошенята які? А ну скажіть мені, дітки. Так, кошенята, маленькі. А що роблять кошенята? Дивіться, руде кошеня збирається пити молочко з тарілочки. Полосате кошеня лежить біля мами кішки, гріється біля неї. А те кошеня, що біля стіни, що воно робить? Так, це кошеня грається з клубочками ниток. Повторіть , малята, все те, що ми розказали про кішку та про її кошенят, своїм батькам.

4 частина. Оцінно-контрольна діяльність.

Підсумок.

Давайте пригадаємо, про кого ми сьогодні розмовляли на занятті?

Як називалась картина, яку ми з вами розглядали? А скільки на ній було кошенят?

Запитання до дітей на формування оцінно-контрольних дій:

Чого навчилися?

Що нового довідалися?

А наше заняття, малята, закінчується. Я пишаюся вами. Ви молодці. До побачення.

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку