Конспект заняття. Навчання рідної мови та розвиток мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку. Тема. «Їжа. Продукти».

Про матеріал
Заняття. Навчання рідної мови та розвиток мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку. Тема. «Їжа. Продукти». Мета. Вчити розпізнавати предмети за суттєвими ознаками, правильно їх називати, виокремлювати характерні ознаки, якості і властивості. Закріплювати формування мовленнєвого етикету під час привітання. Активізувати словник дітей іменниками, прикметниками та дієсловами по темі. Розвивати діалогічне мовлення. Виховувати інтерес до нових знань.
Перегляд файлу

Заняття №8.

Навчання рідної мови та розвиток  мовлення з дітьми молодшого дошкільного віку.

Тема. «Їжа. Продукти».

Мета. Вчити розпізнавати предмети за суттєвими ознаками, правильно їх називати, виокремлювати характерні ознаки, якості і властивості. Закріплювати формування мовленнєвого етикету під час привітання. Активізувати словник дітей іменниками, прикметниками та дієсловами по темі. Розвивати діалогічне мовлення. Виховувати інтерес до нових знань.

Хід заняття.

1частина. Комунікативна діяльність

Добрий  день, діти. Я рада вас вітати на занятті з розвитку мовлення. Сьогодні до нас повинен був завітати гість. Але щось він запізнюється. Може він захворів? Ні, ось він, бачите. Це хлопчик Грайлик. Давайте з ним привітаємось. Добрий день, Грайлику. Ми дуже раді тебе бачити. Як твоє здоров’я, Грайлику?

-         Діти, я цілком здоровий, але я сьогодні трішки запізнився, тому прошу мене вибачити. А ви вихованні і ввічливі діточки. Не забувайте казати ці слова всім людям і вдома, і знайомим. А чим це у вас так гарно пахне?

-         Та це ж нашої кухні.

Малята, а як ви гадаєте, що це може так гарно пахнути? Вірно, це їжа. Сьогодні ми з вами поговоримо про їжу і про продукти харчування.

2 частина. Етап пізнавальної діяльності.

Всі люди їдять щодня, а іще і кілька разів на день. Якщо їдять у ранці, то інакше кажуть: «Снідають». Якщо їдять в обід, то кажуть: «Обідають». Якщо їдять увечері, то кажуть: «Вечеряють». Давайте повторимо. Снідають. Обідають. Вечеряють. Добре, молодці, малята.

А тепер розкажімо Грайлику, що було у нас сьогодні на сніданок.

На сніданок ми сьогодні їли макарони, яйце і чай. Діти, а яке яйце ви їли? Сире чи варене? Вірно. Давайте скажемо: «Ми їли варене яйце». Я можу розповісти, що сьогодні буде на обід. На обід буде борщ, каша з м’ясом та компот. Малята, будьте уважні, я пропоную скласти речення про те, що ми їли на сніданок. Я буду казати, а ви за мною повторюйте. На сніданок ми їли макарони, яйце, та пили чай. Тепер ви кажіть. Розумнички. А тепер скажемо речення про те, що ми будемо їсти на обід. Слухайте. На обід ми будемо їсти борщ, кашу з м’ясом і пити компот. А тепер ви спробуйте самі сказати ці речення. Дуже добре, молодці.

(Фізкультурна хвилинка)

Руханка «Танцююча їжа»

3 частина. Перетворювальна діяльність

Дітки, уважно розгляньте цю картину. Та спробуйте розказати, що на ній зображено. Так, розумнички. На цій картині люди їдять. Матуся накриває на стіл, а бабуся їй допомагає та наливає у тарілки суп. Можна сказати, що сім’я обідає. Молодці, малята. Завдання було складне, але ви його виконали.

Малята, а ви знаєте, щоб приготувати їжу, люди повинні придбати собі продукти харчування. І найчастіше це люди роблять у супермаркетах, ось таких, бачите. У супермаркеті є багато відділів, і ми розглянемо товар, що продається і дамо назву відділу. Повторюйте за мною, малята. Будьте уважні.

Це що, малята? Так, це овочі. Вони продаються у супермаркеті. А відділ можна назвати – овочевий. А це що, малята? Вірно, це фрукти. А  відділ, в якому продаються фрукти , називається – фруктовий. А зазвичай, овочі і фрукти продаються в одному відділі.

Далі дивимось, малята. Що це на картинці? Так, це молочні продукти. А відділ, в якому вони продаються називається… підказуйте мені, як? Вірно. Молочний відділ.

А це що , малята? Так, вірно, це м'ясо, ковбаси, м’ясні продукти. А відділ, у якому продаються м’ясні продукти ми можемо як назвати? Подумайте. Вірно, ми його назвемо – м’ясний відділ. Повторіть, малята, м’ясний відділ. Добре, молодці.

Дивимось далі, що це, малята? Так, це хліб. Або можна сказати – паляниця. А іще тут є булочки, подивіться. Вони теж продаються у супермаркеті. А відділ, у якому продаються хлібні вироби, називається – хлібний. Вірно, молодці.

Дивимось далі, малята. Що ще продається у нашому супермаркеті? Так, вірно, це  - риба. Тут її дуже - дуже багато. А відділ, у якому продається риба, ми можемо назвати як, малята? Давайте подумаємо. Вірно. Ми цей відділ можемо назвати – рибний відділ. Молодці.

4 частина. Оцінно-контрольна діяльність.

Підсумок. Наше заняття підходить до кінця і я хочу спитати у вас, хто до нас приходив у гості на початку заняття? А про що ми сьогодні розмовляли?

Запитання до дітей на формування оцінно-контрольних дій:

Що вам найбільше сподобалось на занятті?

А може щось вам було не зрозуміло?

На ці та інші питання вам допоможуть знайти відповідь ваші батьки

А я прощаюся з вами і  кажу вам, до нових зустрічей. До побачення, малята.

docx
Додано
11 лютого
Переглядів
370
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку