Конспект біоадекватного уроку для 6 класу "Методи біологічних досліджень"

Про матеріал

Урок розроблений по інноваційній ноосферній або біоадекватній технології. Відповідає діючій програмі з біології 6-9 класи, Державному стандарту базової і повної загальної середньої освіти, освітній програмі закладів середньої освіти ІІ ступеня.

Перегляд файлу

Розробка біоадекватого уроку. Біологія. 6 клас.

«Методи біологічних досліджень організмів»

Ключ Арістотеля

 

І. Сенсорно-моторний етап уроку

Обладнання: цукерки 4 видів, коробочки 4 кольорів, з різними запахами, з різних матеріалів, в них картки: спостерігай, опиши, порівняй, придумай експеримент.

Привітання учителя. Вправа «Барометр настрою». На вертикальній шкалі, де нанесені позначки емоційних станів від байдужості до захоплення, діти розташовують свої наліпки з іменами.

У Давайте для покращення нашого настрою пригостимось цукерками. За обгортками цукерок об’єднайтесь, будь ласка, в  групи, відшукайте за кольором скриньку з завданнями. Придумайте, що можна зробити на їх виконання з оточуючими живими об’єктами.

ІІ. Символьний етап уроку. Формування образу навчальної інформації у зоні комфортного мислення.

(Тиха приємна музика. Для створення фітофону – аромат трав, фруктів.)

а) Підготовча частина (проектування віртуальної моделі комфортної зони мислення).

Займіть зручне положення. Розслабте обличчя, шию, плечі, руки, тіло, ноги... Уявіть, як м’язи обличчя стають м’якими, розслабленими… Відчуйте свою розслабленість. Посміхніться і уявіть, які ви гарні, коли посміхаєтесь… Уявіть ваш улюблений куточок природи або якесь інше місце, де ви відчуваєте себе спокійними, де ви щасливі, місце вашого спокою. Уявіть кольори, які вас оточують… Уявіть рухи і звуки вашого місяця спокою… Уявіть запахи навколо вас… Уявіть себе… Як ви виглядаєте, коли відпочили, коли звільнились від непотрібних думок? Як ви себе відчуваєте, коли ви вільні?.. Будьте щирі із собою. Пошліть любов своєму місцю спокою.

б) Основна частина (опорний текст для пояснення нового матеріалу, проектування віртуальної моделі інформації, що вивчається).

Уявіть, що  у вашому місці спокою є справжня наукова лабораторія. В ній багато цікавого, різні прилади, мікроскопи, пробірки, комп’ютери, прямо в ній ростуть цікаві рослини, вона наповнена запахами квітів і фруктів. Вдихніть аромат невідомого, досліджень, відкриттів. Уявіть, що ви займаєте своє улюблене роботе місце, роздивіться його гарненько, відчуйте як зручно вам, як приємно, в голові вже готові з’явитись фантастичні припущення, гіпотези, відкриття нас уже чекають. Перед вами картки з якими ми працювали, нагадайте, які чотири слова були записані на них. Ці слова – чарівний ключ для дослідження природи. Придивіться, цей ключ лежить перед вами, він має 4 грані різної форми. Уявіть, що берете його в руки, відчуйте з якого матеріалу він зроблений, його вагу, розміри. Пофантазуйте, як на його гранях викарбувані слова: спостереження, опис, порівняння, експеримент. Уявіть, що до вас цей ключ тримали всі найвеличніші вчені. Найпершим був напевно давньогрецький Арістотель – батько наук. Уявіть, як він тримає цей ключ і наносить на нього перше слово – спостереження. Прозорою золотою рікою плине навколо нас час, минають дні, місяці, роки. Ключ передається від вченого до вченого, на ньому з’являються нові слова. Турботливі руки великих людей відполірували ключ до блиску, залишили на ньому відбитки не лише пальців, а й сліди епох, пошуків істини, переживань, сумнівів та осяяння відкриттів. Бережно візьміть цей ключ, що він говорить до вас? Які почуття викликає? Послухайте себе. Настав ваш час володіти ним, використовувати його можливості для своїх власних відкриттів.

в) Заключна частина.

А зараз час повертатися… Відчуйте ступні ніг… приплив сил до рук і ніг… Відчуйте спину, плечі… Поверніть голову наліво, направо… Поворушіть пальцями, стисніть їх… Порухайте долонями, плечима… Посміхніться та зробіть глибокий вдих… Повільно кожний в своєму режимі повертайтесь до класу…

Відкриваємо очі.

III. Логічний і лінгвістичний етап уроку. Відновлення навчальної інформації, «виведення» образу інформації на рівень словесного осмислення. Обмін думками:

– Впізнали своє місце спокою? Чи змінилось воно від попередніх відвідин?

  •  Як вбудувалась у ваше місце спокою лабораторія?

– Які кольори, звуки, запахи були присутні?

– Яке почуття вас наповнювало, коли ви тримали в руках ключ?

  •  Чи бачили ви батька наук Арістотеля? Яким він був?

– Яку інформацію ви запам’ятали? Які слова викарбувані на ключі?

– Що вам найбільше сподобалось під час внутрішньої подорожі?..

IV. Моторно-кінестетичний етап уроку: малювання моделі образону, нанесення навчального матеріалу на намальований образ. Уточнення, корекція.

Настав час зобразити свій ключ, вписати на ньому слова – наукові методи пізнання світу.

Колективне обговорення образу-схеми, завчасно підготовленого вчителем:

– Погляньте, будь ласка, на мій образ. Порівняйте зі своїм.

– Яку інформацію було важко пригадувати?

– Що хочете змінити в своєму образі?

 V. Етап закріплення навчальної інформації. Виконання практичних завдань. Співвіднесення мислеобразу теми з основними принципами та ідеями уроку.  

У Отримайте перелік завдань наукових проектів. Об’єднайте їх у групи, відповідно до наукового методу дослідження.

VI. Заключний етап уроку: підбиття підсумків, оцінювання учнів, рефлексія, повторно визначаємо настрій дітей, домашнє завдання.

VII етап – прощання. У З яким настроєм прожили цей урок… З яким самопочуттям… Побажання всього найкращого… Оберіть, будь ласка, для дослідження один з проектів або придумайте власний, створіть план, за яким можна здійснити цей проект.

 

Додаток 1

Приклади проектів

  1.     Проростання насіння квасолі.
  2.     Проростання насіння пшениці.
  3.     Чи впливають мінеральні добрива на цвітіння кімнатних рослин.
  4.     Чи впливають мінеральні добрива на ріст кімнатних рослин.
  5.     Чи впливає освітлення на ріст рослин.
  6.     Які кімнатні рослини ростуть найшвидше.
  7.     Осінній сад. Черговість зміни кольору та опадання листя різних рослин.
  8.     Осінній парк. Черговість зміни кольору та опадання листя різних рослин.
  9.     Скисання молока.
  10. Утворення плісняви на харчових продуктах.
  11. Рослини мого саду.
  12. Рослини мого городу.
  13. Рослини міського парку.
  14. Рослини берега річки.
  15. Хто живе у краплі води.
  16. Гриби нашого лісу.

 

 

Олена Нечитайло Кам’янська ЗСШ №2

doc
Додано
30 липня 2018
Переглядів
770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку