Конспект " Диференціація звуків "с"-"ш". Лексична тема "Фрукти"

Про матеріал
Конспект заняття з дисграфії та дислексії 2 клас .Матеріал складений відповідно до програмових вимог .
Перегляд файлу

Тема: Диференціація звуків «с», «ш».

           Лексична тема « Фрукти».

Мета:вчити учнів розрізняти звуки «с»,»ш» на слух,у вимові та на           письмі. Знаходити місце цих звуків у словах (початок,середина,кінець).

Закріпити поняття «голосний», «приголосний»,»глухий»,»твердий»,поділ слів на склади. Удосконалити навички звуко-буквенного аналізу і синтезу. Розвивати фонематичний слух,пам'ять,зв'язне мовлення.

Обладнання:малюнки,літери,картки,індивідуальні дзеркала,схеми звукового аналізу,зошити.

Хід уроку

І Організаційний момент.

ІІ Повідомлення теми та мети уроку.

1 Повторення артикуляції звука «с».

  • Перед дзеркалом  промовляти  звук «с». Звертати увагу на положення губ,зубів,язика.
  • Покладіть руки на шию і чи вібрують голосові зв'язки під час промовляння?

2 Характеристика звука «с».

Свистячий,приголосний, глухий,твердий.

3 Артикуляція звука «ш».

- Перед дзеркалом  промовляти  звук «ш». Зверніть увагу на органи артикуляції.

4 Характеристика звука «ш».

 Шиплячий,приголосний,глухий,твердий.

5  Співставлення «с-ш».

-Чим відрізняються зв.»с» від «ш»?

-Що спільного між ними?

6 Гра «Покажи літеру»

Я зачитую слова,в яких є зв.»с», «ш», а ви показуєте відповідні літери.

(Вишня,суниця,банан, ананас,арбуз, чорниця,смородина).

7  Назвати слова і визначити місце  звука в слові.

Малюнки: абрикос,черешня,апельсин,груша.

-Як їх назвемо одним словом? (фрукти)

8 Звуковий аналіз слова: груша.

-Скільки всього звуків?

-Які голосні? Скільки?

-Які приголосні? Скільки?

-Які всі приголосні- тверді чи м'які?

-Викладіть схему слова кожен на парту.

9 Гра «Один-багато»

Назви фруктів в однині та множині: ананас,слива,вишня,суниця,груша, апельсин,смородина.

10 Записати  слова у дві колонки «с»,»ш».

11 Гра « Утворити нове словосполучення»

Малюнки:   лимон- лимонний сік

                     ананас-

                      смородина-

                      вишня-

                     яблуко-

                    виноград-

12  Добери потрібне слово.

 На парті картки,на яких написані слова. Учні читають і добирають потрібні слова ( вишня-червона, апельсин-оранжевий….

ІІІ Підсумок уроку.

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 травня 2019
Переглядів
2753
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку