Тема: «Моя родина»
Мета: розширити знання дітей про сім’ю, родину, їх значення у житті людини, розвивати почуття обов’язку перед сім’єю, учити поваги до батьків, родини, розвивати мислення, мовлення, уяву, увагу, пам’ять, творчі здібності. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з рідними.
Матеріали: Конструктор LEGO, фломастери, альбом.
Хід уроку
Урок проводиться дистанійно , з участю батьків, поки всі під’єднуються – звучить пісня «Родина».
Вчитель: Сьогодні нас незвичайний урок, на ньому присутні ваші рідні (матусі, татусі, бабусі, дідусі, братики, сестрички), це найближчі вам люди, які з початком війни були з вами поруч, підтримували допомагали. Я впевнена, що і на сьогоднішньому уроці ваші близькі стануть вам у пригоді, і допоможуть виконати всі завдання. Отож розпочинаємо.
Вчитель:Сім’я – це будинок, який будується цеглинками доброти взаєморозуміння, допомоги. І від того з яких цеглинок збудована ваша сім’я залежить наскільки вона буде міцною. Зараз я пропоную вам збудувати свій будинок сім’ї, використовуючи ті цеглинки, які на вашу думку повинні бути у будинку. Для того щоб робота вийшла пропоную вам взятися за руку з рідною людиною, а вільними руками з цеглинок LEGO складати стіну будинку, класти тільки ту цеглинку , яка має відповідати за вашу сім’ю. (Читаю слова, учні кладуть цеглинку, коли вважають слово відповідним своїй сім’ї)
Цеглинки сім’ї:
Патріотизм, українськомовна, міцність, дружба, працелюбність, байдужість, активність, заздрість, повага, взаємодопомога, побожність, розуміння, любов.
Вчитель: Хто для кожного з нас найрідніша людина? (Мама). Коли мамі сумно як ви можете її розвеселити? Чи допомагаєте ви мамі? Як? (відповіді дітей). Я хочу сьогодні прочитати вам історію однієї сім’ї.
Оповідання «Рахунок для мами»
Євген сидить за столом і щось старанно записує у зошит.
Мама: Що ти пишеш, сину?
Євген: Рахунок для тебе.
Мама: Цікаво, цікаво! (хоче підглянути)
Євген: Побачиш, коли я допишу.
Хлопчина списав цілий листок, простягнув його мамі, і вона почала його читати.
Мама: (читає) Рахунок для мами Євгена, який зробив деяку роботу по господарству і хоче отримати за це певну суму грошей, а саме:
2 рази приніс молоко – 2 грн.
4 рази прибрав у кімнаті – 8 грн.
2 рази помив посуд – 4 грн.
6 разів почистив взуття – 6 грн.
3 рази допомагав накривати на стіл – 9 грн.
Це разом – ??? грн. (Полічи, яку суму написав хлопчик). Мати уважно прочитала цей дивний рахунок, взяла олівець і сказала:
Мама: Я напишу тобі свій рахунок.
Євген: Твій рахунок?
Мама: Так, невеличкий .
Євген: Ну, добре , почекаю.
Мама не довго сиділа над своїм рахунком справилася дуже швидко і віддала синові.
Рахунок для сина:
7 років для тебе варила їсти – 0 грн.
7 років для тебе прала – 0 грн.
20 штанів зашила – 0 грн.
100 ночей просиділа біля тебе, коли ти хворів – 0 грн.
Усе разом – 0 грн.
Хлопець уважно прочитав мамин рахунок і був здивований:
Євген: Але, мамо, чому ти скрізь написала 0 грн?
Мама: Тому що мати для своєї дитини все робить просто так. Але, якщо ти хочеш, я можу тобі дати ті гроші, які ти заслужив. Євген підхопився зі свого місця, підбіг до матері , обняв її і сказав: - Ні, ні, мамо… Я не хочу жодної копійки…Прости мені…Я все зрозумів.
Мама поцілувала сина. Вона ж його любила більше за всіх на світі.
1. Як ти думаєш, чому Євген вирішив полічити вартість своєї праці для сім’ї?
2. Чи правильно це робити?
3. Як оцінила свій внесок у сімейне життя мама? Чому?
4. Чи траплялися тобі такі ситуації? Як ти діяв/ -ла?
3. Долонька взаємодопомоги
Вчитель: А зараз я пропоную вам подумати чим ви можете допомогти своїй сім’ї, і написати про це на долоньці. Візьміть руку рідної людини, яка з вами на уроці , відмалюйте її на аркуші, і на кожному пальчику напишіть, що ви можете зробити щоб допомогти своїй матусі. (Діти виконують завдання, озвучують свої відповіді).
Вчитель: Молодці, ви впоралися із завданням! Я пропоную вам долоньку взаємодопомоги прикріпити на холодильник і кожного разу пригадувати і виконувати те, що там написано.
4. Руханка «Я танцюю з тобою»
5. «Герб родини»
Сьогодні ми говоримо про родину, про тих людей, які завжди поруч і готові прийти на допомогу. Тому останнє ваше завдання - намалювати герб своєї родини. Можна зобразити дім, квіти, сонце, долоні, все те що є важливим саме для вашої родини. (виконують завдання, демонструють свої роботи ) .
Вчитель: Я дякую всім за креативні роботи, ви всі молодці і дорослі, і діти. Сьогодні ми ще раз переконалися, що сила родини в єдності, особливо у важкі часи. Дякую за роботу на уроці, до нових зустрічей!