Конспект дистанційного уроку з теми "Індія"

Про матеріал
Тема: Індія Очікувані результати: учні називають основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходять та аналізують необхідну інформацію для характеристики країни; називають промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни, визначають спеціалізацію сільського господарства, особливості розвитку секторів економіки, складають економіко-географічну характеристику; виконують компетентнісно орієнтовані завдання. Розвивальна та виховна мета: розвивати здатність до пошуку та засвоєння нових знань; розвивати вміння виділяти істотні ознаки, узагальнювати, робити висновки; розвивати вміння роботи в групах; розвивати критичне мислення, економічне мислення; вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси; вміння працювати з картографічними джерелами; формувати пізнавальний інтерес; виховувати зацікавленість до сучасного світу, бажання розуміти соціально-економічні процеси, які в ньому відбуваються.
Перегляд файлу

Конспект уроку в 10 класі

Тема: Індія

Очікувані результати: учні називають основні чинники, що визначають місце країни в міжнародному поділі праці; знаходять та аналізують необхідну інформацію для характеристики країни; називають промислові виробництва, що визначають міжнародну спеціалізацію країни, визначають спеціалізацію сільського господарства, особливості розвитку секторів економіки, складають економіко-географічну характеристику; виконують компетентнісно орієнтовані завдання.

Розвивальна та виховна мета: розвивати  здатність до пошуку та засвоєння нових знань; розвивати вміння виділяти істотні ознаки, узагальнювати, робити висновки; розвивати вміння роботи в групах; розвивати критичне мислення, економічне мислення; вдосконалювати уміння використовувати інформаційні ресурси; вміння працювати з картографічними джерелами; формувати пізнавальний інтерес; виховувати зацікавленість до сучасного світу, бажання розуміти соціально-економічні процеси, які в ньому відбуваються.

Тип уроку: засвоєння нових знань

Використані сервіси: відео конференція Zoom, презентація Microsoft Sway, інтерактивні вправи Mentimeter, Wordwall, дошка Jambord.

Хід уроку

І. Налаштування.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Завдання. Визначте, якій із вивчених країн відповідає кожен із смайликів.

 

ІІІ.Мотивація.

  • В кінці уроку ми створимо такий смайлик самостійно для країни, яку будемо вивчати.
  • А чи здогадуєтесь, що це буде за країна? Підніміть руки, хто здогадався.
  • Даю підказку решті учням. Вгадайте за силуетом.

Контурная карта Индии с положениями Иллюстрация вектора - иллюстрации  насчитывающей мир, дети: 88530151

  • За яким критерієм визначили країну ті, хто підняв руку першими.

( Країна G – 20. Є однією серед лідерів світової економіки, серед країн, що розвиваються.)

Презентація на тему "Індія - країна контрастів"

  • Які асоціації у вас виникають з цією країною? Прошу перейти до Mentimeter за посиланням

https://www.menti.com/algadyt5worn

 

ІУ. Вивчення нового матеріалу.

https://www.youtube.com/watch?v=qm9CxaFuxqo     ( 50 секунд)

  • До питання «В чому контрастність Індії ми ще повернемось.
  • А ми вивчаємо країну за відомим нам планом.
  1.  Візитна карта.

Пропоную скласти візитну карту Індії разом.

https://wordwall.net/ru/resource/38154326/%d0%b2%d1%96%d0%b7%d0%b8%d1%82%d0%bd%d0%b0-%d0%ba%d0%b0%d1%80%d1%82%d0%b0-%d1%96%d0%bd%d0%b4%d1%96%d1%97

  1. Економіко-географічне положення.
  • Охарактеризуйте ЕГП країни.
  • Давайте перевіримо, що ми не назвали.

 

  1. Держава півострів
  2. Омивається водами Індійського океану. Третина території має прямий вихід в океан.
  3. Транзитні шляхи через Індійські порти до інших азійський країн
  4. В Південно-азійському регіоні є найбільшою за площею країною, на кількістю населення, з найпотужнішим економічним потенціалом.
  5. Ядерна держава, межує з іншими ядерними державами: Китаєм, Пакистаном.
  6. Напруженими залишаються відносини з Пакистаном через його територіальні претензії щодо північної частини штату Джамму і Кашмір.
  7. Несприятливими є й кордони з Афганістаном, на території якого протягом кількох десятиліть триває громадянська війна.
  8. Складними є стосунки Індії з Китаєм через не врегульованість кордону в Гімалаях та деякі політичні суперечки.
  9. Існують спірні ділянки кордону з Бангладеш. 

 

  1. Природно-ресурсний потенціал.
  • Візьміть олівець і покажіть рельєф.
  • Візьміть олівець і покажіть водні ресурси.
  • Давайте разом визначимо мінеральні ресурси. Переходимо в Джамборд. А ви подивіться а атласи і визначиться з основними запасами корисних копалин.

  • Земельними ресурсами забезпечена країна? Так. Більшість території це низовини і плоскогір’я.

Де панує один з найспекотніших у світі типово мусонний клімат, який визначає ритм господарських робіт і способу життя. Понад 2/3 річної кількості опадів припадає на червень-вересень – це основний рільницький сезон, під час якого вирощують широкий набір волого- і теплолюбних сільськогосподарський культур.

 

  1. Населення.
  • За кількістю населення Індія поступається тільки Китаю.
  • Згадайте візитну карту і нагадайте: яка кількість населення Індії? (1 млрд. 4 млн.)
  • Так чому ж Індія – це країна контрастів? Чому одні отримують велику зарплату. А інші – ледве зводять кінці з кінцями. Одні живуть в шикарних будинках, інші – в трущобах?
  • Це питання ми досліджували на Країнознавстві. І я прошу Діму до слова.

Чому Індія це країна контрастів?

  1. Нерівномірний розподіл фінансів на рівні держави.
  2. Корупція системи влади на місцях.
  3. Кастовий розподіл.
  4. Лікарі працюють тільки в містах, де платять велику зарплату.
  5. Релігійні проблеми.
  6. Дуже жорстка поліція, яка спочатку б’є, потім розмовляє.
  7. Праця дітей, які звикли до такого життя і далі їм воно здається нормою.

Завдання. Із переліку міст визначте, в який овал їх записати за ознаками зайвості.

Мумбай, Бангалор, Нью-Делі, Ранчі

Мумбай

Бангалор

Нью-Делі

Ранчі

                            Мільйонники                                                             Населення менше 1млн.                                                                 

Ранчі

Бангалор

Нью-Делі

Мумбай

    Немає виходу до моря                                                                             Місто-порт

  • В останньому завданні ознаку зайвості визначте самостійно.

Мумбай

Бангалор

Ранчі

Нью-Делі

                                  Не столиця                                                                 Столиця

  • Навіщо ми робили це завдання? (Щоб визначити головні міста)

 

  1. Особливості сучасного розвитку.
  • За абсолютними розмірами ВВП Індія входить до першої десятки країн світу. Однак за показниками ВВП на душу населення країна – серед найбідніших. В Індії є сучасні заводи та електростанції, космічна й атомна техніка, важка і наукомістка промисловість, розвинена наука, тому вона належить до аграрно-індустріальних країн.
  • Давайте розбиратись чому?

Завдання. Дайте узагальнюючу назву кожному ряду.

  1. Зерно, чай, корови, вугілля, руди – (первинний сектор економіки)
  2. Металургія, машинобудування, електроенергетика – (вторинний сектор економіки)
  3. Наука, фінанси, туризм, транспорт – (третинний сектор економіки)

 

  • На третинний сектор економіки припадає 62% ВВП країни, вторинний – 23%, первинний – 15 %. 
  • Частка зайнятих у первинному секторі 47% - одна з найвищих у світі. Це сільськогосподарська країна; понад 800 млн індійців – це сільські жителі. Для багатьох бідних селян , як і дві тисячі років тому, знаряддям праці є рало і серп, паливоп – гній і солома, транспортом – віл чи буйвіл, формою обміну – бартер.

Об’єднуємось в групи. Переходимо на Джамборд.

  • Групи визначать чим представлений кожен сектор економіки.
  1. Зовнішні економічні зв’язки.

За допомогою кіл Вена визначте продукцію експорту та імпорту.

Експорт

Спільне

Імпорт

Чорні метали

Ядерні реактори

Нафта, нафтопродукти

с/г продукти

Машини, обладнання

Золото

Дорогоцінне каміння

 

срібло

 

 

 

 

У. Підсумок.

Давайте створимо смайл для Індії.

УІ. Рефлексія.

Оберіть цитату відомих людей, яка передасть ваш стан після сьогоднішнього уроку.

«Перемога не буває остаточною; помилка не буває фатальною. Головне відвага»

                                                                                        Джон Вуден

«Навчання ніколи не вичерпує розум»

        Леонардо да Вінчі

«Удосконалення – це зміни, бути досконалим – означає змінюватися постійно»

                                 Вінстон Черчилль

«У кожного своя пустеля і свої міражі»

                   Ліна Костенко

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку