Конспект для дітей старшої логопедичної групи "Одяг"

Про матеріал
Продовжувати збагачувати словниковий запас вихованців словами з лексичної теми, що розглядається; ознайомлювати з порядковим числівником; продовжувати учити вихованців вживати узагальнюючі слова; розвивати дрібну та артикуляційну моторику, мовленнєве дихання, логічне мислення, слухову та зорову пам’ять, фонематичні процеси, зв’язне мовлення; виховувати дбайливе ставлення до речей.
Перегляд файлу

Мета: продовжувати збагачувати словниковий запас вихованців словами з
лексичної теми, що розглядається; ознайомлювати з порядковим
числівником; продовжувати учити вихованців вживати узагальнюючі слова;
розвивати дрібну та артикуляційну моторику, мовленнєве дихання, логічне
мислення, слухову та зорову пам’ять, фонематичні процеси, зв’язне
мовлення; виховувати дбайливе ставлення до речей.
Обладнання: картинки по темі, коректурна таблиця.

Хіт заняття

Артикуляційна гімнастика
Повторити будову артикуляційного апарату.
Комплекс артикуляційних вправ.

Дихальна вправа «Здуй сніжинку з рукавички»

Загадка.

Скрізь ти бачиш речі ці,

Адже в них зручно й тепло,

Їх багато є на світі,

Їх пам’ятають діти.

Ці речі треба знати

У них добре грати й спати.

Гуляти влітку  й у мороз,

І навіть в холод сховати ніс.

Вч. – логопед: - Так, це загадки про найрізноманітніші  речі, які можна назвати одним словом – одяг. І сьогодні я вам розповім про історію одягу.

Розповідь про винекнення одягу.

  •         Колись давним – давно на нашій планеті завжди було тепло, завжди було літо. І людям одяг і взуття були непотрібні. Вони прикривалися тільки широким листям рослин.

Але поступово на Землі стало холоднішати, і людина почала мерзнути. Тобто у прадавні часи люди не знали і не мали ані одягу, ані взуття, але їм дуже дошкуляв холод. Не допомагало і вогнище в печерах, де мешкали люди. Літо поступалося місцем осені, а осінь – зимі. Люди поступово зрозуміли, що одяг їм потрібен для захисту від холоду, сонця і дощу. Спочатку вони шили його зі шкіри тварин, на яких полювали, кори дерев, листя різноманітних рослин, але людину вже не зігрівало все це. Потрібно було щось надягнути під шкіру. І людина навчилася добувати з рослин волокно, прясти пряжу й виготовляти тканину, тоді й  опанували ремесла прядіння та ткацтва – з полотна. Спочатку вони обмотувалися у тканину, але у такому стані було незручно плпнувати. Тоді вони навчилися шити. Той одяг був довгий, до самої землі. Це було незручно, і поступово його почали робити коротшим. У такому одязі стало значно зручніше ходити і працювати. З роками люди почали користуватися одягом не тільки для захисту від холоду, але як прикрасою, адже довге вбрання залишилося для свят.людина почала шити одяг окремо для чоловіків і окремо для жінок. Поглянувши на одяг можна сказати, з якої країни приїхала людина або чим вона займається, чи до якої верстви суспільства вона належить.

Сучасне вбрання надзвичайно різноманітне. Шиють його з тканин та матеріалів на швацьких підприємствах. Уся продукція поділяється на такі основні види: верхній одяг, чоловічі костюми, жіночі сукні, білизна, головні убори, взуття тощо.

Д/гра «Який одяг?»
Дорослий пропонує дітям визначити, який буває одяг відповідно  до його призначення. Можна завдання ускладнити - по ходу гри   попросити  малят називати та показувати предметні картинки,  які  відносяться до відповідної групи одягу, ставлячи картинку на відповідне основне поле.
Як ми назвемо одяг, який носимо вдома? (Домашній одяг.)

   Який  домашній одяг ви знаєте? (Фартух, халат, піжама.)
Як називається одяг, який слід одягти на св’ято? (Св’ятковий одяг.)

   Які речі можна вважати св’ятковим одягом? (Ошатне плаття, костюм.)
Як назвемо одяг, який одягнемо на пляж? (Пляжний одяг.)

   Який речі ми  називаємо пляжним одягом? (Купальник, плавки, шорти,
   майка.)
Як назвемо одяг, який одягають поверх плаття чи костюма? (Верхній одяг.)           Який верхній одяг ви можете назвати? (Пальто, шуба, куртка.)
Як називають одяг, в якому ми займаємося спортом та фізкультурою? (Спортивний одяг.)

 Які предмети спортивного одягу  ви знаєте? (Спортивний костюм,   футболка, шорти.)

Логоритмічна вправа «Наш одяг»:

Раз, два, три, чотири, п’ять

Будемо одяг розглядати           (крок. на місці, руки на поясі )

Ось сорочка для Іванка,           (ст. рівно, розвести руки в сторони)

Гарне плаття для Тетянки,      (провести руками по тілу згори вниз)

А як знайдемо штанці             (почергово підн.-ти ноги)

Будемо просто молодці!

 

 

Мовленнєва гра «Закінч речення»

Прокинувшись уранці, одяг необхідно… (одягнути).

Якщо на одязі є ґудзики, їх слід… (застібнути).

Якщо є пояс або шнурочки, їх потрібно … (зав’язати).

Готуючись до сну, одяг слід… (зняти, скласти, повісити).

Щоб одяг нам довше служив, за ним варто … (доглядати), його потрібно… (берегти).

Якщо одяг забруднився, його слід… (почистити).

Якщо одяг зімявся, його необхідно… (попрасувати).

Якщо одяг порвався, його потрібно… (зашити).

Якщо відірвався ґудзик, його варто… (пришити).

Якщо одяг уже малий, і потрібно новий, його слід… (купити).

Пальчикова  вправа  «Де пальчик?»

Рукавичку я наділа          (правою рукою провес- ти по лівій)

Ой, куди ж я пальчик діла?       (сховати великий палець під долоню)

Рукавичку я зняла – гляньте: пальчика знайшла!    (витягти великий палець)

Повторити вправу з лівою рукою, потім одночасно з обома.

Вправа – роздум  «Щоб не замерзнути зимою»
Запропонувати  дітям поміркувати та логічно продовжити речення.
Щоб не замерзнути зимою потрібно:
Тепло одягатися.
Носити тепле взуття.
Закутуватися шарфом.
Вдягати теплі рукавички.
Рухатися під час прогулянки.

Д/гра «Дай відповідь?»
Запропонувати дітям  розглянути коректурну таблицю  на якій
зображений сезонний одяг та дати відповідь на запитання  вчителя-логопеда.

Орієнтовні завдання до коректурної таблиці  «Одяг»

  1. Знайди і накрий фішками чоловічий одяг (дитячий, жіночий).
  2. Знайди одяг синього  кольору.
  3. Знайди літній одяг.
  4. Що об’єднує зображення на картинках з цифрами 3 і 7?
  5. Що об’єднує зображення на картинках з цифрами 9,11,13?
  6. Склади речення зі словом на картинці під номером 12.
  7. Знайди одяг, що «поселився» між шапкою і шарфом.
  8. Знайди одяг, що «поселився» під купальником.
  9. Знайди одяг, що «поселився» під халатом.
  10. Знайди одяг, що «поселився» над шарфом.
  11. Визнач «сусідів» майки.
  12. Знайди одяг, назва якого починається на звук [к], [с], [ш], [х].

 

Одяг.jpg

 

docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
5259
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку