Конспект заняття для дітей логопедичної групи "Одяг та взуття"

Про матеріал
Розвивати пізнавальну активність, увагу, фонематичний слух; учити дітей ділити слова на склади, використовуючи речення з однорідними членами; поглибити знання дітей про сезонний одяг; збагачувати активний словник дієсловами, що означають маніпуляції з одягом; учити використовувати набуті знання на практиці, виховувати охайність
Перегляд файлу

Тема. Одяг та взуття. Диференція звуків [с]-[ш]

Мета: розвивати пізнавальну активність, увагу, фонематичний слух; учити дітей ділити слова на склади, використовуючи речення з однорідними членами; поглибити знання дітей про сезонний одяг; збагачувати активний словник дієсловами, що означають маніпуляції з одягом; учити використовувати набуті знання на практиці, виховувати охайність.

Обладнання: предметні малюнки  за серією «Одяг та взуття», індивідуальні шаблони, лялька.

Хід заняття

  • Діти пригадайте, як виготовляють одяг.

Вч. – лог.  називає процес – дітим імітують рухи.

Артикуляційний комплекс «Одяг»
Вправа «Посмішка» - придбали одяг.

Вправа «Голка» - шиємо сорочку (сукню).

Вправа «Годинник» - пришиваємо ґудзик.

Вправа «Гірка»  - складаємо одяг.

  •    Діти, як ви думаєте про що ми сьогодні будемо говорити?
    Малята, а який одяг ви знаєте? Пригадайте віршик, який ми вивчили.
    Д/гра «Який?» – чоловічий, жіночий, дитячий, літній, зимовий, домашній,
    спортивний, святковий.
    Д/г «Магазин одягу»
    Мета: вчити дітей практично використовувати іменники в знахідному
    відмінку однини.
    Пішли з вами в магазин. Давайте вирішимо з вами, що куплятимемо?
    Дівчата, що купимо? Молодці! Дівчата купляють який одяг? Жіночий.

- А чоловіки – чоловічий.

Логоритмічна вправа «Наш одяг»:

Раз, два, три, чотири, п’ять

Будемо одяг розглядати           (крок. на місці, руки на поясі )

Ось сорочка для Іванка,           (ст. рівно, розвести руки в сторони)

Гарне плаття для Тетянки,      (провести руками по тілу згори вниз)

А як знайдемо штанці             (почергово підн.-ти ноги)

Будемо просто молодці!

  • А зараз ми з вами пограємо в гру, будьте уважні та повторіть так, як я.

Вч.-лог.  кидає дитині м’яч і називає рядок складів. Дитина повертає  м’яч логопедові.

Са – са – ша                        са – ша – са                ша – са – ша

Так само промовляємо з усіма голосними.

  •         Діти, коли ми збираємось у подорож, куди ми кладемо речі? (У валізу, сумку)

Дидактична гра „Що у валізі"
Учити дітей добирати прикметники до запропонованих слів, враховуючи їх характерні особливості – по кольору: сорочка, спідниця ….
Правильно вимовляти закінчення прикметників –е,-є,-а,-я: великого розміру,
синього кольору, синє плаття і т.ін.
Зміст гри: діти беруть з валізи вид одягу чи взуття і добирають як найбільше  прикметників, що передають їх характерні особливості.

Дидактична гра „З чого наші речі?"
Логопед демонструє дітям клаптики різних тканин.
Сукня із шовку – шовкова сукня
Піжама із байки – байкова піжама
Костюм із вельвету – вельветовий костюм
Взуття зі шкіри – шкіряне взуття
Чоботи з гуми – гумові чоботи
Кофта із вовни – вовняна кофта.
Дидактична гра «Звукознавець» ( закріпити вміння визначати перший звук в словах).
Вч.- лог.  показує дітям  картинки, які починаються на звук [С] та [Ш]: сукня, сорочка, спідния, шапка, шуба, шарф та інші. Завдання дітей визначити на який звук починаються ці слова.

Фізкультхвилинка

У володарки Зими

Трішечки замерзли ми.          (Ходьба)

Зима каже: «Пострибай!»       (Стрибки)

Потім просить: «Присідай!»    (Присідання)

Встали – сіли, встали – сіли,

Розігріли наше тіло.

Сніг кружляв  і перестав.        (Покружляли)

Час нам братися до справ.       (Сідають за столи)

Сіли дітки всі гарненько.

Спинки держимо рівненько!

Д/гра «Звукові доріжки»

Для кожної дитини виготовлені шаблони у вигляді малюнків. Педагог називає низку складів, а діти повторюють (натискаємо пальчиком на склад і промовляємо). Завдання можна виконувати колективно, індивідуально або підгрупами.

 

Д/гра «Приший латку» (Розвивати мислення, увагу, дрібну і загальну моторику)

Чистомовки:
Вч. – лог. говорить чистомовки, змінюючи темп, силу голосу, а діти
повторюють (тихо, голосно, спокійним голосом)
Фан – фан – фан - легкий сарафан.
Ниця – ниця – ниця – бабусина спідниця.
Ни – ни – ни – нові штани.
Апка – апка – апка – тепла шапка.


Підсумок заняття
Малята, що ми сьогодні з вами вчили?
Давайте пригадаємо, який одяг буває?

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Малахова Віолетта Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2021
Переглядів
5408
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку