Тема. Одяг та взуття. Диференція звуків [с]-[ш]
Мета: розвивати пізнавальну активність, увагу, фонематичний слух; учити дітей ділити слова на склади, використовуючи речення з однорідними членами; поглибити знання дітей про сезонний одяг; збагачувати активний словник дієсловами, що означають маніпуляції з одягом; учити використовувати набуті знання на практиці, виховувати охайність.
Обладнання: предметні малюнки за серією «Одяг та взуття», індивідуальні шаблони, лялька.
Хід заняття
Вч. – лог. називає процес – дітим імітують рухи.
Артикуляційний комплекс «Одяг»
Вправа «Посмішка» - придбали одяг.
Вправа «Голка» - шиємо сорочку (сукню).
Вправа «Годинник» - пришиваємо ґудзик.
Вправа «Гірка» - складаємо одяг.
- А чоловіки – чоловічий.
Логоритмічна вправа «Наш одяг»:
Раз, два, три, чотири, п’ять
Будемо одяг розглядати (крок. на місці, руки на поясі )
Ось сорочка для Іванка, (ст. рівно, розвести руки в сторони)
Гарне плаття для Тетянки, (провести руками по тілу згори вниз)
А як знайдемо штанці (почергово підн.-ти ноги)
Будемо просто молодці!
Вч.-лог. кидає дитині м’яч і називає рядок складів. Дитина повертає м’яч логопедові.
Са – са – ша са – ша – са ша – са – ша
Так само промовляємо з усіма голосними.
Дидактична гра „Що у валізі"
Учити дітей добирати прикметники до запропонованих слів, враховуючи їх характерні особливості – по кольору: сорочка, спідниця ….
Правильно вимовляти закінчення прикметників –е,-є,-а,-я: великого розміру,
синього кольору, синє плаття і т.ін.
Зміст гри: діти беруть з валізи вид одягу чи взуття і добирають як найбільше прикметників, що передають їх характерні особливості.
Дидактична гра „З чого наші речі?"
Логопед демонструє дітям клаптики різних тканин.
Сукня із шовку – шовкова сукня
Піжама із байки – байкова піжама
Костюм із вельвету – вельветовий костюм
Взуття зі шкіри – шкіряне взуття
Чоботи з гуми – гумові чоботи
Кофта із вовни – вовняна кофта.
Дидактична гра «Звукознавець» ( закріпити вміння визначати перший звук в словах).
Вч.- лог. показує дітям картинки, які починаються на звук [С] та [Ш]: сукня, сорочка, спідния, шапка, шуба, шарф та інші. Завдання дітей визначити на який звук починаються ці слова.
Фізкультхвилинка
У володарки Зими
Трішечки замерзли ми. (Ходьба)
Зима каже: «Пострибай!» (Стрибки)
Потім просить: «Присідай!» (Присідання)
Встали – сіли, встали – сіли,
Розігріли наше тіло.
Сніг кружляв і перестав. (Покружляли)
Час нам братися до справ. (Сідають за столи)
Сіли дітки всі гарненько.
Спинки держимо рівненько!
Д/гра «Звукові доріжки»
Для кожної дитини виготовлені шаблони у вигляді малюнків. Педагог називає низку складів, а діти повторюють (натискаємо пальчиком на склад і промовляємо). Завдання можна виконувати колективно, індивідуально або підгрупами.
Д/гра «Приший латку» (Розвивати мислення, увагу, дрібну і загальну моторику)
Чистомовки:
Вч. – лог. говорить чистомовки, змінюючи темп, силу голосу, а діти
повторюють (тихо, голосно, спокійним голосом)
Фан – фан – фан - легкий сарафан.
Ниця – ниця – ниця – бабусина спідниця.
Ни – ни – ни – нові штани.
Апка – апка – апка – тепла шапка.
Підсумок заняття
Малята, що ми сьогодні з вами вчили?
Давайте пригадаємо, який одяг буває?