Конспект до уроку математики в 2 класі за темою"Урок-подорож.Обчислення.Розв*язування задач"
Тема : Урок-подорож. Обчислення . Розв’язування задач.
( Слайд 1)
Мета. Закріпити вивчений матеріал, удосконалювати вміння додавати і віднімати з переходом через десяток, вміння розвязувати задачі;
Розвивати увагу, мислення, інтерес до подорожі;
Виховувати самостійність та охайність при виконанні завдань.
Обладнання. Малюнок корабля, карта подорожі, картки для самостійної роботи.
Хід уроку
1.Організація класу.
Вже дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
То ж ми всі часу не гаймо,
Працювати починаймо!
2.Актуалізація опорних знань.
- Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож до країни, якої немає ра жодній географічній карті. Цю країну ми зустрінемо лише на уроках математики. Це країна « Обчислень». Саме до цієї країни ми здійснемо подорож ось на такому кораблі, який має назву « Знання». На просторах її знайдемо скарб! ( Слайд 2)
На кораблі ми житимемо у двох каютах- це і будуть дві команди.
Для того, щоб потрапити на корабель і вирушити в подорож нам потрібно придбати квитки. Щоб отримати їх , виконаємо декілька завдань.
-Який ряд чисел зображено?
-Для чого потрібні натуральні числа?
(Для лічби предметів)
-Яке найменше натуральне число?
- Чи можна назвати найбільше натуральне число? Чому?
3. Каліграфічна хвилинка
-В каюті нам треба розмістити багаж. Написання цифр, правильне каліграфічне їх розміщення в клітинках дасть можливість скоріше вирушити в дорогу. (Слайд 7)
4. Робота з підручником.
5. « Периметр прямокутника» ( Слайд 16)
-Що таке периметр?
Кожна команда має своє завдання, свою геометричну фігуру. Накресліть прямокутник і знайдіть периметр.
Перевіряємо ( Слайд 17 ).Молодці!
Підсумок уроку.
Наш клас, наші команди прибули в призначене місце в призначений час! Скарб наш! Я, як капітан корабля, дякую всім за роботу і ділюся знайденим скарбом!
6. Домашнє завдання
2. Повідомлення теми уроку.
3.Розповідь учителя.
- Сьогодні незвичайний день. 19 грудня- день Святого Миколая. Народився Святий Миколай дуже давно, 280 року.
Сталося це у Візантії, в сім’ї Нонни і Феофана, добрих і благочестивих людей.
Батьки Миколая померли дуже рано, залишивши синові велике багатство у спадок. Та своє багатство він роздав бідним людям, а сам став священослужителем.
Святий Миколай завжди поспішає на допомогу людям. Він у скруті допоможе, і з біди виручить, варто лиш звернутися до нього зі щирою молитвою.
Особливе ставлення у Миколая до дітей! Діткам, які гарно себе поводили протягом року, він підкладає під подушечку подарунки та солодощі, а хто не дуже добре-різочку.
-А скажіть мені, діти милі, що в цьому році доброго зробили?
-Слухали маму й тата?
- Навчалися?
-Ходили до школи?
-Гарно писали, читали?
-Молодці!
-Сьогодні на уроці української мови Святий Миколай, наші гості побачуть, які уважні, розумні, старанні дітки в нашому класі. То ж за роботу!?
3. Запис числа, класної роботи.
А) Каліграфічна хвилинка ( З з Зи За Зя зу зо зл)
Зима, казка, мороз.
Я люблю зиму. До нас завітала холодна зима. У наше місто прийшла зима. Мороз малює візерунки на вікнах. Прийшла весела зима.
4. Актуалізація знань
-Все на світі має назву або ім’я. На які питання відповідають предмети навколо нас?( Слайд)
-Назва, ім’я – це одне й те саме. Тому назви предметів називають іменниками.( Слайд)
-Що таке іменники?
Зверніть увагу: рослини- частина живої природи, але відповідають на питання що?
5.Робота з цеглинками
У кожного на парті є 6 цеглинок. Згадаймо, за яким порядком треба розмістити наші цеглинки.
Чарівна (червоний)
Осінь (оранжевий)
Жартує (жовтий)
Землю (зелений)
Барвами (блакитний)
Сонця ( синій)
Фарбує (фіолетовий)
Виконайте завдання. Прочитайте слова. Вони відрізняються запитанням. Вилучіть зайве слово .( Слайд)
-Чому це слово зайве?
- Наступне завдання : замініть слова (один-багато)
Запишіть утворені пари в зошит.
Перевіряємо завдання.
ФІЗХВИЛИНКА (для очей)
У кожного на парті лежить листок із завданням .
Самостійна робота на листочках Перевіримо виконане завдання.( Доповніть рядок…)
-Діти у мене виникла проблема! Допоможіть!
Люди і тварини мають свої власні особисті назви -імена. Хто це? –дівчинка, школярка, а ще це- Кристина.
Це теж дівчинка, школярка, а ще це Софійка.
Це – хлопчик, учень, а ще це-Данііл. А біля нього – хлопчик, учень і Владислав.
_Чим відрізняються ці слова? Як пишемо загальні та власні назви? ( великою літерою)
Словниковий диктант
Дівчинка Оленка, хлопчик Дмитрик, кінь Орлик, курочка Ряба, котик Мурчик.
Наступне завдання -дуже цікаве. Нам потрібно « оживити» слова.
Слайд ( Оживити слово)
-Згадаємо, на які питання відповідають назви неістот? А живі предмети, назви істот?
Фізкультхвилинка (сніжинки)
На парту кожного з вас прилетить сніжинка. Але ця сніжинка незвичайна! Разом з нею прилетить слово. Прочитайте слова, вийдіть до дошки ті, у кого назви предметів. Станьте парою з тим, хто тримає слово, протилежне за значенням твоєму слову.
Молодці
-Сьогодні ви дуже гарно працювали! В нагороду від мене отримуєте ось такі чудові браслети! На них написані для вас слова вдячності та подяки .
Але що це???
Через поле, через гай
Йде до діток Миколай!
У білесенькій торбинці
Він усім несе гостинці.
То ж бринить від щастя край
Тут ступає Миколай!
Бачить він і 2-А !
То ж зрадіє дітвора!
Бо з дарунками в торбинці
Він приніс і нам гостинці !
Приємні події продовжують нас дивувати і радувати! Святий Миколай передав вам вітання та солодощі! Йому сподобалося, як ви працювали на уроці .Молодці!
Підійшов до завершення наш урок. Всі діти справилися із завданням ,повторили та запам*ятали все вивчене про іменники.