У конспекті до уроку з хімії в 9 класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз і гідрування жирів. Жири у природі, їх біологічна роль" відображено такі форми роботи: складання схеми "класифікація жирів", розшифровування анаграми, яка є змістом теми уроку, гра "зроби свій вибір", усний журнал "подорож країною Вітамінією". При закріпленні матеріалу використано тестові завдання.
Конспект уроку в 9 класі
(Базується на презентації “Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз та гідрування жирів. Жири у природі, їх біологічна роль”)
Цілі уроку:
Очікувані результати навчання
Учень:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Форми роботи: розповідь, самостійна робота, робота в групах.
Обладнання: мультимедійна презентація; дидактичний матеріал до гри
«Зроби свій вибір».
Зміст уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
Дайте відповідь на запитання:
ІІІ. Мотивація навчання школярів.
Що спільного у продуктах, що зображенні на цьому малюнку?
ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.
V. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу, осмислення зв’язків і залежностей між елементами виучуваного .
1. Опрацювання історичних відомостей про відкриття жирів за поданою таблицею:
Що? |
Де? |
Коли? |
Хто? |
Жири (будова) |
Франція |
1811 |
Мішель Ежен Шеврель |
Жири (синтез) |
Франція |
1854 |
П’єр Ежен Марселен Бертло |
Жири – це естери глiцеролу i вищих карбонових кислот.
2. Ознайомлення із загальною формулою жирів:
3. Аналіз таблиці «Вищі карбонові кислоти»:
Формула кислоти |
Назва кислоти |
Природне джерело |
С15Н31СООН |
Пальмітинова |
Жири всіх тваринних тканин |
С17Н35СООН |
Стеаринова |
Жири всіх тваринних тканин |
С17Н33СООН |
Олеїнова |
Жири тканин та природні олії |
С17Н31СООН |
Лінолева |
Фосфоліпіди тканин та природних олій |
С17Н29СООН |
Ліноленова |
Фосфоліпіди тканин |
4. Робота з підручником . Прочитайте статтю на с.165-166 і складіть схему “Класифікація жирів”
5. Фізичні властивості жирів
Висновок: жири розчиняються в органічних розчинниках (учні
формулюють самостійно).
№п/п |
Назва розчинника |
спостереження |
1. |
Етиловий спирт |
|
2. |
Вода |
|
6. Спеціальна розминка.
Відгадайте анаграму З В Є О Д А М Я І
(ВЗАЄМОДІЯ)
7. Опрацювння хімічних властивостей жирів:
VІ. Узагальнення та систематизація знань.
VІІ. Підсумок уроку.
Робота з підручником:
VІІІ. Домашнє завдання
Подумайте й запропонуйте заходи щодо охорони навколишнього середовища від забруднення мийними засобами.