Конспект до уроку з хімії в 9 класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз і гідрування жирів. Жири у природі, їх біологічна роль".

Про матеріал

У конспекті до уроку з хімії в 9 класі на тему: "Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз і гідрування жирів. Жири у природі, їх біологічна роль" відображено такі форми роботи: складання схеми "класифікація жирів", розшифровування анаграми, яка є змістом теми уроку, гра "зроби свій вибір", усний журнал "подорож країною Вітамінією". При закріпленні матеріалу використано тестові завдання.

Перегляд файлу

Конспект уроку в 9 класі

(Базується на презентації “Жири. Склад жирів, їх утворення. Гідроліз та гідрування жирів. Жири у природі, їх біологічна роль”)

 

Цілі уроку:

  • Сформувати уявлення про будову і склад жирів;
  • ознайомити учнів із їх хімічними властивостями на прикладі гідролізу й гідрування;
  • розглянути поширення жирів у природі, їх біологічну роль, застосування;
  • сприяти розвитку творчої уваги в учнів;
  • сприяти вихованню пізнавальної активності та самостійності шляхом використання вибраних методів навчання.

Очікувані результати навчання

Учень:

  • Формулює визначення жирів як естерів гліцеролу і вищих карбонових кислот;
  • Записує формули найпоширеніших жирів;
  • Класифікує жири на групи за певними ознаками;
  • Наводить приклади деяких хімічних властивостей твердих та рідких жирів;
  • Пояснює біологічну роль жирів.

Тип уроку:   засвоєння нових знань.

Форми роботи:   розповідь, самостійна робота, робота в групах.

 Обладнання:   мультимедійна презентація; дидактичний матеріал до гри    

                          «Зроби свій вибір».

Зміст уроку

І. Перевірка домашнього завдання.

ІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.

Дайте відповідь на запитання:

  • Яка загальна формула спиртів?
  • Які спирти називають багатоатомними? Наведіть приклади.
  • Які органічні сполуки називають карбоновими кислотами?

ІІІ. Мотивація навчання школярів.

Що спільного  у продуктах, що зображенні на цьому малюнку?

 

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку.

V. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу, осмислення зв’язків і залежностей між елементами виучуваного .

1. Опрацювання історичних відомостей про відкриття жирів за поданою таблицею:

Що?

Де?

Коли?

Хто?

Жири (будова)

Франція

1811

Мішель Ежен

Шеврель

Жири (синтез)

Франція

1854

П’єр Ежен Марселен

Бертло

Жири – це естери глiцеролу i вищих карбонових кислот.

2.  Ознайомлення із загальною формулою жирів:

3. Аналіз таблиці «Вищі карбонові кислоти»:

Формула кислоти

Назва кислоти

Природне джерело

С15Н31СООН

Пальмітинова

Жири всіх тваринних тканин

С17Н35СООН

Стеаринова

Жири всіх тваринних тканин

С17Н33СООН

Олеїнова

Жири тканин та природні олії

С17Н31СООН

Лінолева

Фосфоліпіди тканин та природних олій

С17Н29СООН

Ліноленова

Фосфоліпіди тканин

4. Робота з підручником . Прочитайте статтю на с.165-166 і складіть схему “Класифікація жирів”

5. Фізичні властивості жирів

  • Демонстрація досліду учнями
  • Складання таблиці  про розчинність жирів у різних розчинниках.

Висновок: жири розчиняються в органічних розчинниках (учні          

                 формулюють самостійно).

 

 

№п/п

Назва розчинника

спостереження

1.

Етиловий спирт

 

2.

Вода

 

 

6. Спеціальна розминка.

      Відгадайте анаграму              З  В  Є  О  Д  А  М  Я  І

                                                           (ВЗАЄМОДІЯ)

7. Опрацювння хімічних властивостей жирів:

  • Водний гідроліз (розщеплення):

  • Лужний гідроліз (омилення жиру):

  • Гідрування жирів рослинного походження

VІ.  Узагальнення та систематизація знань.

  1. Гра «Зроби сій вибір».
  2. Фіртуальна подорож країною Вітамінією.
  3. Робота над тестами.

VІІ.  Підсумок уроку.

Робота з підручником:

  • Завдання 250 і 251 (усно);
  • Розвяжіть задачу 256.

VІІІ. Домашнє завдання

  • Опрацювати §28.
  •  Завдання 2 і 3 на с.121 із “Робочого зошита”.
  • Додаткове завдання:

Подумайте й запропонуйте заходи щодо охорони навколишнього середовища від забруднення мийними засобами.

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
До підручника
Хімія 9 клас (Савчин М.М.)
Додано
10 липня 2018
Переглядів
3784
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку