План – конспект уроку на тему: Україна ти мати Єдина
Мета: Формувати позитивну мотивацію учнів на роботу в новому навчальному році; розвивати правильне відношення до свого здоров′я, бажання гарно вчитись, пізнавати нове. Розширити знання учнів про нашу державу Україну, продовжувати ознайомлювати з державними та народними символами України; вчити дітей усвідомлювати себе громадянином, патріотом України, висловлювати почуття гордості за свою Батьківщину; сприяти усвідомленню учнями місця України серед інших країн Європи, допомогти зрозуміти важливість Європейського об′єднання; виховувати шанобливе ставлення до рідного краю, його традицій.
Обладнання: Таблиця з державними символами України , карта України, світлофор, малюнки символи України,сонечко, промінці сонечка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
У новім навчальнім році
Я бачити вас дуже рада.
Всі засмаглі і рум’яні,
Відпочили всі за літо.
Головне, що всі здорові:
І батьки, і наші діти.
Тож запрошую всіх вас
На перший урок у 2-А клас!
ІІ Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
Мотивація навчальної діяльності
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Пасажирський чи товарний
Металевий він і гарний.
Все ховає у вагонах
І стає лиш на пероні. (Потяг)
НАШ РІДНИЙ КРАЙ
Щоб довелося мандрувати –
Піти по рідній всій землі:
У кожне місто завітати,
У кожнім побувать селі, -
То навіть би за сотню років
Цього б не встигли ми зробить:
Простори в нас такі широкі,
А міст і сіл – що не злічить!
М. Познанська
- Отже, вирушаємо в подорож Батьківщиною.
- А що ж таке Батьківщина? ( відповіді дітей)
Батьківщина – це наш рідний край,широкі лани , вишневі сади , наша дорога і мила земля, де ми народилися, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку. Це наша наймиліша у світі Україна.
- Потяг вирушає! (Діти сидячи за партами імітують рух потяга)
IV. Вивчення нового матеріалу
Робота над прислів′ями
Батьківщина – мати- |
|
як соловей без пісні. |
Людина без Вітчизни,
|
|
умій за неї постояти.
|
Всюди добре, |
|
а вдома найкраще. |
Фізкультхвилинка
• - стояти
•- приготуватись,( а ми будемо плескати в долоні)
•- крокуємо
( вчитель показує кольори, а діти виконують команди)
Гра ,,Чарівний квадрат”
К |
П |
Р |
А |
П |
О |
Р |
С |
Т |
О |
Г |
І |
М |
Н |
І |
К |
А |
Л |
И |
Н |
А |
Т |
Р |
И |
З |
У |
Б |
Ж |
М |
Р |
У |
Ш |
Н |
И |
К |
Ф |
Г |
Е |
Р |
Б |
Я |
Л |
Плов, вареник, пельмень.
Лелека, слон, мавпа.
Пальма, калина.
Вишитий рушник, віяло, матрьошки.
Береза, каштан, верба.
Місяць, зірка, тризуб.
Чорнобривці,кактус , гвоздика.
Віночок, хустинка, шапка.
Суп , борщ, уха.
- Молодці, ви справжні маленькі українці.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
Гра «Думаємо про Батьківщину».
Діти стають у коло. Учитель по черзі кидає м’яч кожній дитині і запитує, в яких ситуаціях людина любить свою Батьківщину, а в яких ні:
Вікторина
* Назва нашої держави? (Україна.)
* Столиця України? (Київ.)
* Основні кольори нашого прапора? (Синій і жовтий.)
* Назвіть державні символи України. (Герб, Гімн, Прапор України.)
* Коли Україна здобула свою незалежність ( 24 серпня 1991 р)
* Рослини – символи України. (Верба і калина.)
* Які обереги українського народу ви знаєте? (Віночок, рушник.)
* Яка велика річка протікає на Україні? (Дніпро.)
* З чим українці зустрічають гостей? (З хлібом-сіллю.)
* Частина світу, в якій знаходиться наша Батьківщина. (Європа.) ( за потребою вчитель надає підказку)
Індивідуальна робота.
VІ Підсумок уроку
- Ось наша подорож по Україні і завершилась. З набутими знаннями можемо повертатись до класу. Напевне, усі ви зрозуміли, на якій унікальній землі живемо. Ми маємо те, чим варто пишатися, і у нас є чим гордитися. Наші предки дуже багато трудилися, щоб Україна стала незалежною могутньою державою. А тепер від нас, від наших знань і вмінь, від нашого патріотизму залежить, якою бути Україні далі.
- Я вам бажаю мирного неба і завжди лагідного теплого сонечка. (вчитель кріпить на дошку сонечко без промінців)
- Щоб сонечко нас зігрівало, ми подаруємо йому промінці . ( паперові промінці лежать на партах )
- На промінцях продовжте речення «Після цього уроку я знаю, що …» і відповідь озвучте та прикріпіть до нашого сонечка.