Конспект екологічного заняття для старшої групи Тема: « Тварини, яких ми не любимо»

Про матеріал
Конспект екологічного заняття для старшої групи Тема: « Тварини, яких ми не любимо» Мета: виховувати у дітей гуманне відношення до тварин,які нам не подобаються, та яких безпідставно переслідують люди, розповісти дітям про неправильність мотивів, що спонукають людей переслідувати таких тварин, формувати правила поведінки з цими тваринами.
Перегляд файлу

 

Конспект екологічного заняття для старшої групи

Тема: « Тварини, яких ми не любимо»

 Мета: виховувати у дітей гуманне відношення до тварин,які нам не подобаються, та яких безпідставно переслідують люди, розповісти дітям про неправильність мотивів, що спонукають людей переслідувати  таких  тварин, формувати правила поведінки з цими тваринами.

 

                                               Хід заняття

  

  • Малята, сьогодні під час прибирання нашої групової кімнати, наша няня відвинула шафу, а за нею побачила павутинку та її власника  - маленького чорного павучка. Але  у нашої Валентини Василівни, добре та чуйне серце і вона не стала ображати павучка. А знаєте що вона мені сказала?

«Він – живий, і теж має право на життя!»

  • Що трапилось з тим павучком, я вам розповім трішки пізніше, а зараз ми поговоримо з вами на дуже важливу тему.
  • Люди завжди любили дерева, квіти, різні трави, птахів, комах та тварин. Але чи всіх? От наприклад, тварини. Чи всіх тварин, на вашу думку, люблять люди? Чи всіх тварин любите ви, малята? Оберігаєте всіх? Чому? Назвіть мені, будь-ласка, своїх улюблених тварин і тварин, яких ви не любите?
  •  Багато людей не любить мишей, щурів, тараканів, комарів, павуків, мух, жаб, зміїв та інших.

Давайте розглянемо з вами картинки, на яких зображено за що не люблять тварин.

  • Муху не люблять ,тому що   вона сідає на їжу, переносить хвороби, набридає людям.
  • А тепер послухайте, який випадок трапився в США в Каліфорнії: в одному мальовничому місці біля красивого озера, люди знищили  комах, які постійно набридали та заважали відпочивати на природі. Це була дуже серйозна операція – гелікоптери розбризкували рідину, яка знищувала комах, на це затратили багато коштів. Комахи повністю зникли, але через деякий час загинула риба в озері, і зникли птахи навколо…
  • Діти, ми часто оцінюємо мух та інших комах як шкідників, забуваючи  при цьому, що в природі склався неприливний ланцюг живлення, в якому вони посідають своє місце для рівноваги.

Мухи, комарі відіграють важливу роль, вони є кормом для птахів, риб, жаб, павуків та інших…

  • А ось наш павучок, який жив у нас а шафою. Хочете на нього подивитись (в скляній банці)?
  • Багато дітей, дорослих, бояться павуків, вважають їх жахливими та вередливими. А давайте подумаємо, чи нападає павук на людей? Кусає їх?
  •  Погляньте на нього, який він чудний та живий! У нього 8 лапок, животик, голова. Якщо у нашому серці жива доброта, то чи потрібно нам, сильним і великим, ображати його?
  • Чи бачили ви коли-небудь у лісі дуже красиву павутинку, сплетену павучком? Як багато праці, уміння,  йому потрібно, щоб сплести такі дивні візерунки! Хто ще так уміє?
  • Діти, а чи знаєте ви, навіщо павук плете павутину? (щоб ловити мух та комарів)
  • Як ви вважаєте, корисний павучок чи ні? (відповіді дітей)

Підвести дітей до висновку, що павучка потрібно відпустити з склянки до підвалу, нехай ловить так комашок.

В природі не існує нічого шкідливого та не потрібного. Багато людей не любить зміїв. А деякі, побачивши змію, беруть  гілку та бігають за нею, щоб її вбити. Отрута багатьох зміїв смертельна для людини. Але саме з цієї отрути люди навчились виготовляти безцінні ліки, які лікують серйозні хвороби.

  • Крім того, змія ніколи не нападає на людину першою, оскільки сама боїться нас. Наприклад : гадюка, що мешкає в наших лісах, - майже не помітна, вона лежить собі десь під пеньком, не помітно. Якщо на неї наступити, то вона звичайно буде захищатися, може укусити. Але якщо в лісі вести себе обережно,  дивитися під ноги, гілочкою перевіряти дорогу під ногами, змія перша почує шум  трави і поповзе геть.

Змії завжди попереджують людину шипінням. Коли вони шиплять, вони говорять: «Я тут, обережно, ближче не підходьте, бо можу укусити!»

  • Давайте спробуємо уявити, що відчуває змія, коли її  тривожать.

Уявіть собі, що ви – змія. Ви відпочиваєте у лісі на травичці, але вас не видно. Грієтеся на сонечку, насолоджуєтеся співом пташок… Раптом на вас йде величезний велетень, він кричить, та тупотить ногами. Ось-ось наступить на вас і роздавить. Страшно стало? І змії теж страшно, тому вона починає шипіти, попереджати, щоб її не роздавили.

Змії  дуже добре полюють на щурів та мишей, тому що вони спритні, швидкі. Навіть кішка не може з нею зрівнятись.

 А ось і жабка. Жаб люди не люблять і дуже часто знущаються над ними, знищують їх.

«Жаба, жаба, бий її» - часто кричать хлопчаки на подвір’ї.

  • Ви вважаєте, що від жаб з’являються бородавки. Але це не так. Жаби дійсно виділяють на свою шкіру рідину білого кольору, але ніякої шкоди від неї немає. Ц захист  від нападників. Оскільки, жабки не мають кликів, кігтів, але коли нападник лизне цю рідину, то від неприємного смаку він назавжди втратить бажання нападати на жабку.

(діти розглядають жабку на картинці)

Жаби  чудові мисливці. Вони за ніч з’їдають безліч комашок та комарів. Ось таких помічників мають люди.

  • Діти, вам подобаються такі прекрасні птахи як лелека, чапля, журавель?
  • А якби не було жаб, цим прекрасним птахам не було би чим живитися. Отже, діти, не забувайте про необхідних для когось тваринах, комахах, коли зустрінете їх на своєму шляху.

Читання вірша «Про всіх на світі» Б. Заходера.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку