Конспект екскурсії до школи для дітей старшого дошкільного віку "Екскурсія до школи"

Про матеріал
Сприяти розвитку інтересу старших дошкільників до школи і навчальним навичкам; викликати прагнення якомога більше дізнатися про майбутне шкільне життя, формувати бажання вчитися в школі.
Перегляд файлу

 

ЕКСКУРСІЯ ДО ШКОЛИ

Програмовий зміст: 

розширювати уявлення дітей про будівлю школи (розташування кабінетів, приміщень і їх функціональність);

закріплювати знання дітей про професії людей, які працюють в школі;

формувати особистісну готовність дітей до школи;

сприяти розвитку інтересу до школи і навчальним навичкам; викликати прагнення якомога більше дізнатися про шкільне життя, бажання вчитися в школі;

сприяти позитивному настрою для успішного навчання у школі.

Портфель екскурсовода: наказ на вихід за межі із списком дітей, маршрут руху, аптечка, питна вода, одноразові стаканчики, прапорці, набір матеріалу за темою "Школа", (вірші, загадки про школу).

Активізація і збагачення словника: екскурсія, школа, парта, дошка, портфель, вчитель, актова зала, спортивна зала, кабінет завуча, учительська, комп'ютерний клас.

Попередня робота: читання дитячої художньої літератури (Л.Н. Толстого «Филипок), розучування віршів (А. Барто «Перший урок», С. Михалков «Важливий день», З. Александрова «В школу») про шкільне життя; бесіда-розповідь про школу, навчання, вчителів; розгляд ілюстрацій про школу, альбом «Шкільне приладдя»; коло спілкування: «Навіщо діти ходять до школи?», «Я хочу/ не хочу в школу, тому що… », заняття в «Клубі майбутніх першокласників»: «Скоро в школу»; відвідування свята «Першого дзвоника».

 

Хід екскурсії

I. Частина. Організаційний момент.

Вихователь: Діти, невдовзі вам всім виповниться  6 років - час вам йти до школи.

 Діти, а що таке школа? (Відповіді дітей). Школа - це громадське місце, де діти отримують знання, дізнаються щось нове, їх навчають вчителі.

Вихователь: А чого навчають у школі? (Відповіді дітей). У школі вчать читати, писати, розв'язувати задачі, отримують знання про різні цікаві речи, а ще в школі діти навчаються дружити, спілкуватися, працювати разом.

Сьогодні ми підемо в школу, в якій багато хто з вас в наступного році буде навчатися. На нас там чекають учні і вчителі.

ІІ. Бесіда про правила безпеки під час пішохідного переходу, нагадування маршруту шляху до школи, необхідності уважного переходу через дорогу.

IIІ. Основна частина.

  1. Здійснення пішохідного переходу до школи згідно схеми руху. (5хв.)
  2. Колективне спостереження за будівлею школи (5хв.): звернути увагу дітей на форму, розмір будівлі, її пришкільну ділянку, прилеглий стадіон.

Великий будинок у місті стоїть,
Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.
Як чаша, він повний знаннями,
Ласкавий будинок цей з нами.  
                                         (Школа)

  1. При вході в приміщення школи нагадати дітям, про те, що в школі йдуть уроки, тому треба тихо себе поводити, щоб не заважати.
  2. Дітей зустрічає вчитель з учнями та проводжають в свій клас:

В очах малих дітей цікавість і тривога,

повсюди море сонечка й тепла.

                Найкраща в світі чарівна дорога

сьогодні вас до школи привела.

Ідіть сміливо! Це дорога в казку,

я  вас туди за руку поведу,

І подарую вам тепло і ласку,

На всі питання відповідь знайду,

Навчу всього що для життя потрібно,

відкрию дивовижний світ для вас!

Учитись дітям просто необхідно,

прошу ласкаво в школу, в перший раз!

5 . «В класі» : звернути увагу дітей на обладнання (парти, дошка, стіл вчителя).

Школярі разом з вчителем демонструють дітям як треба сидіти за партою, вітатися з вчителем, піднімати руку, коли бажаєш відповідати, як вони пишуть на дошці.

Дітям надається можливість спробувати виконувати ці шкільні правила поведінки.

Школярі знайомлять дітей із шкільним приладдям, яке рони носять в портфелі за допомогою

 загадок:

 


З нам подружить кожен з вас,
Як піде у перший клас.
Бо хоч завжди він мовчить,
Та читати вас навчить!
                           (Буквар)
Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.
                           (Гумка)
Хутко стрибне на папір,
І, хоч вір, а хоч не вір,
Враз напише нове слово.
Ось і речення готове.
Вправно пише у руці,
Бачать всі старання ці.
                               (Ручка)
Всім про все вона розкаже
І малюночки покаже.
Усіх розуму навчить,
Хоч сама завжди мовчить.
                                  (Книга)

Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?
                                    (Фарби)

рюкзак-изо-ированный-на-бе-ом-backgorund-с-выступая-шко-ьными-прина-74276130Дерев'яний
Та довгенький,
Маю носик я           
Гостренький.
На білому
Слід лишаю
І всіх діток
Потішаю.
                    (Олівець)

 

Паперовий кораблик щодня
Відпливає в країну Знання.
А надвечір оцей корабель
Повертається в рідний …
                                 (Портфель)



 


Діти показують та розповідають що таке щоденник, вчитель демонструє як він ставить оцінку в щоденник або зошит учня.

5. Подальший маршрут екскурсії:

  • Кабінет директора: діти знайомляться з директором школи, оглядають її кабінет, задають питання.
  • Учительська: діти оглядають місце, де учителі збираються разом, обговорюють свою роботу, заповнюють класні журнали.
  • Комп’ютерний клас: дітей зустрічає вчитель інформатики, розповідає про те, що в комп’ютерному класі відбуваються уроки  інформатики на яких школярі вчяться працювати на комп’ютері; діти переглядають мультфільм «Маша і ведмідь. Школа».
  • Актова зала: діти проходять актовою залою, оглядаючи її: тут відбуваються шкільні свята, батьківськи збори, вистави.
  • Спортивна зала: дітей зустрічає вчитель фізкультури разом з учнями, розповідає про урок фізкультури, демонструє спортивне приладдя,  діти разом з учнями виконують вправи «Веселої розминки», пробують закинути м’яч в баскетбольну корзину тощо.
  • Шкільна бібліотека: дітей зустрічає бібліотекар, розповідає про свою роботу, знайомить з правилами користування книгами, діти оглядають полички з книгами, журнали, задають питання.
  • Шкільна їдальня: дітей зустрічає шеф-кухар, розповідає про роботу кухарів, учнів-чергових та  запрошує на чаювання, нагадавши про необхідність помити руки перед їжею.

III. Заключна частина.  Підсумок екскурсії.

Вихователь: Діти, наша екскурсія підійшла до кінця, і нам потрібно

повертатися в наш дитячий садок. Ми з вами познайомилися з приміщеннями

школи, дізналися про те як працюють вчителі, бібліотекар, кухари. І зовсім скоро ви прийдете до школи не як гості, а як учні. Чи сподобалася вам екскурсія? Що сподобалося найбільше?

ІV. Повернення в дитячий садок.

V. Рефлексія.

Після повернення в дитячий садок вихователь проводить бесіду з дітьми,

уточнює, де були, що бачили, що найбільше запам'яталося, що

сподобалося. Діти діляться враженнями про відвідини школи і відображають

їх в малюнках. Побачене відображають в сюжетно-рольовій грі "Школа", разом виготовлюють фотогазету або фотоальбом «Екскурсія до школи», який можна використовувати пі час складання розповіді про школу.

 

 

1

 

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурмістрова Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня 2019
Переглядів
9150
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку