ЕКСКУРСІЯ ДО ШКОЛИ
Програмовий зміст:
розширювати уявлення дітей про будівлю школи (розташування кабінетів, приміщень і їх функціональність);
закріплювати знання дітей про професії людей, які працюють в школі;
формувати особистісну готовність дітей до школи;
сприяти розвитку інтересу до школи і навчальним навичкам; викликати прагнення якомога більше дізнатися про шкільне життя, бажання вчитися в школі;
сприяти позитивному настрою для успішного навчання у школі.
Портфель екскурсовода: наказ на вихід за межі із списком дітей, маршрут руху, аптечка, питна вода, одноразові стаканчики, прапорці, набір матеріалу за темою "Школа", (вірші, загадки про школу).
Активізація і збагачення словника: екскурсія, школа, парта, дошка, портфель, вчитель, актова зала, спортивна зала, кабінет завуча, учительська, комп'ютерний клас.
Попередня робота: читання дитячої художньої літератури (Л.Н. Толстого «Филипок), розучування віршів (А. Барто «Перший урок», С. Михалков «Важливий день», З. Александрова «В школу») про шкільне життя; бесіда-розповідь про школу, навчання, вчителів; розгляд ілюстрацій про школу, альбом «Шкільне приладдя»; коло спілкування: «Навіщо діти ходять до школи?», «Я хочу/ не хочу в школу, тому що… », заняття в «Клубі майбутніх першокласників»: «Скоро в школу»; відвідування свята «Першого дзвоника».
Хід екскурсії
I. Частина. Організаційний момент.
Вихователь: Діти, невдовзі вам всім виповниться 6 років - час вам йти до школи.
Діти, а що таке школа? (Відповіді дітей). Школа - це громадське місце, де діти отримують знання, дізнаються щось нове, їх навчають вчителі.
Вихователь: А чого навчають у школі? (Відповіді дітей). У школі вчать читати, писати, розв'язувати задачі, отримують знання про різні цікаві речи, а ще в школі діти навчаються дружити, спілкуватися, працювати разом.
Сьогодні ми підемо в школу, в якій багато хто з вас в наступного році буде навчатися. На нас там чекають учні і вчителі.
ІІ. Бесіда про правила безпеки під час пішохідного переходу, нагадування маршруту шляху до школи, необхідності уважного переходу через дорогу.
IIІ. Основна частина.
Великий будинок у місті стоїть,
Та завжди, як вулик бджолиний, шумить.
Як чаша, він повний знаннями,
Ласкавий будинок цей з нами.
(Школа)
В очах малих дітей цікавість і тривога,
повсюди море сонечка й тепла.
Найкраща в світі чарівна дорога
сьогодні вас до школи привела.
Ідіть сміливо! Це дорога в казку,
я вас туди за руку поведу,
І подарую вам тепло і ласку,
На всі питання відповідь знайду,
Навчу всього що для життя потрібно,
відкрию дивовижний світ для вас!
Учитись дітям просто необхідно,
прошу ласкаво в школу, в перший раз!
5 . «В класі» : звернути увагу дітей на обладнання (парти, дошка, стіл вчителя).
Школярі разом з вчителем демонструють дітям як треба сидіти за партою, вітатися з вчителем, піднімати руку, коли бажаєш відповідати, як вони пишуть на дошці.
Дітям надається можливість спробувати виконувати ці шкільні правила поведінки.
Школярі знайомлять дітей із шкільним приладдям, яке рони носять в портфелі за допомогою
загадок:
З нам подружить кожен з вас,
Як піде у перший клас.
Бо хоч завжди він мовчить,
Та читати вас навчить!
(Буквар)
Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка,
Ця вертлява-буквоїдка.
(Гумка)
Хутко стрибне на папір,
І, хоч вір, а хоч не вір,
Враз напише нове слово.
Ось і речення готове.
Вправно пише у руці,
Бачать всі старання ці.
(Ручка)
Всім про все вона розкаже
І малюночки покаже.
Усіх розуму навчить,
Хоч сама завжди мовчить.
(Книга)
Пензлик, аркуш та вода…
Де ж малюнок? От біда!
Що іще забув я взяти,
Щоб пейзаж намалювати?
(Фарби)
Дерев'яний
Та довгенький,
Маю носик я
Гостренький.
На білому
Слід лишаю
І всіх діток
Потішаю.
(Олівець)
Паперовий кораблик щодня
Відпливає в країну Знання.
А надвечір оцей корабель
Повертається в рідний …
(Портфель)
Діти показують та розповідають що таке щоденник, вчитель демонструє як він ставить оцінку в щоденник або зошит учня.
5. Подальший маршрут екскурсії:
III. Заключна частина. Підсумок екскурсії.
Вихователь: Діти, наша екскурсія підійшла до кінця, і нам потрібно
повертатися в наш дитячий садок. Ми з вами познайомилися з приміщеннями
школи, дізналися про те як працюють вчителі, бібліотекар, кухари. І зовсім скоро ви прийдете до школи не як гості, а як учні. Чи сподобалася вам екскурсія? Що сподобалося найбільше?
ІV. Повернення в дитячий садок.
V. Рефлексія.
Після повернення в дитячий садок вихователь проводить бесіду з дітьми,
уточнює, де були, що бачили, що найбільше запам'яталося, що
сподобалося. Діти діляться враженнями про відвідини школи і відображають
їх в малюнках. Побачене відображають в сюжетно-рольовій грі "Школа", разом виготовлюють фотогазету або фотоальбом «Екскурсія до школи», який можна використовувати пі час складання розповіді про школу.
1