СЦЕНАРІЙ КВК «ОЩАДЛИВІ ТА ЕКОНОМНІ З МАЛКУ»
для дітей старшого дошкільного віку
Мета: закріпити набуті знання дітей про енергоресурси (вода, тепло, електроенергія), їх
значення в житті людини; навчати дітей розуміти та цінувати навколишній світ; виховувати звичку берегти природні багатства, необхідність виконання правил енергозбереження в повсякденному житті.
Ведуча:
Доброго дня, дорослим й малечі!
День сьогодні особливий,
І цікавий, і веселий.
Друзів всіх в садку чекаємо,
КВК ми починаємо!
Звучить мелодія «Ми починаємо КВК»
Ведуча:
Все дорожчає день від дня:
Світло, тепло, холодна, гаряча вода!
Щоб було тепло в родині,
Чай і кава гріли нас,
Допоможемо країні
Берегти воду, світло і газ!
Сьогодні у нашому клубі винахідливих та кмітливих змагаються команди старших груп, а оцінювати їх виступ будуть глядачі. Яка з команд отримає найбільше аплодисментів, та й перемогла. Тож глядачі підтримуйте свої команди гарячими оплесками.
І. КОНКУРС «Привітання команд»
(назва команди, девіз, презентація емблеми)
Девіз: Чарівник йде по дорогах,
Загляда по всіх хатах.
Хто його гукне,
Тому світло увімкне.
Девіз: Сонечко нас зігрівало,
Але осінь настала.
Щоб не замерзнути всім,
Просимо до нас в теплий дім.
Девіз: А вода – це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею нам нема біди.
ІІ. КОНКУРС «Театралізація»
(театралізована мініатюра про енергоресурси)
Ведуча:
Як прийде ніч в оселю – не свічечка горить!
Ми сонечко веселе засвічуємо вмить.
На радість всій малечі його під кожен дах,
Стовпів могутні плечі приносять у дротах.
Настільний театр «Казка про електролампочку і довгій дріт»
(вихователь розповідає казку, а діти – ляльководи відображують розповідь за допомогою ляльок: лялька-електролампочка, лялька дріт, лялька – енергозберігаюча лампочка. Декорації: дім з темними вікнами, дім з вікнами, які світяться.)
Одного разу зустрілися електрична лампочка і довгий електричний дріт. Вони дуже хотіли приносити користь, бути комусь потрібними. Тому вирішили піти по світу в пошуках добрих справ.
І ось раптом побачили вони новий гарний будинок. Але там не було світла. Мешканці будинку не дивилися телевізор, не слухали музику, не користувалися приладами-помічниками. Вони рано лягали спати і були дуже сумні.
Коли люди побачили лампочку і дріт, то дуже зраділи. Господар взяв дріт, підключив його до трансформатора, а лампочку повісив у вітальні. В хаті стало затишно і світло. Всі мешканці будинку були дуже задоволені. По вечорах вони збиралися разом, дивилися телевізор та пили чай, заварений за допомогою електричного чайника.
Лампочка і її родичі, великі і малі лампочки чесно служили людям довгі роки. З часом на світ з’явилася інша лампочка. Для того щоб вона працювала їй потрібно менше енергії і працювати вона може довше. Тому її і назвали ЕНЕРГОЗБЕРІГАЮЧА, бо вона зберігає енергію і економить гроші.
Ведуча:
Вода, водиченька, водиця –
Здоров’я і сили бездонна криниця.
Хімічну формулу має просту
І завжди стоїть на своєму посту:
Напуває все живе на Землі,
А людям дарує наснагу в житті.
Театралізована інсценівка «Навіщо вода потрібна»
вирощувати.
стати чистою.
Інсценівка уривку казки «Зимова хатка»
Зима. Навкруги сніг. Вітер завиває. Біжить Зайчик лісом, а на зустріч йому Лисичка.
Зайчик: Привіт, Лисичко! Ти чому така сумна?
Лисичка: Ой, і не питай сусіде. Холодно мені. У мене домівка стара, дах протікає, з усіх щілин вітер дме.
Шкода стало Зайчику Лисички. Запросив він її в свою хатку, теплою ковдрою закутав, гарячим чаєм напував. Покликав зайчик своїх друзів зайців. Вони в лисиччиної домівки дах полагодили, всі щілини законопатили, ще й вікна позаклеювали. Стало у лисячому домі тепло – ніякі морози не страшні.
Зраділа Лисичка. І стала собі жити-поживати, зайців добрим словом згадувати.
ІІІ. КОНКУРС «Ти – мені, я - тобі»
(кожна команда по черзі задає двом іншім загадки та цікаві запитання про воду, тепло та електроенергію)
Що це, можете сказати?
Для матусі серіал і футбол для тата
Може скринька ця чудова легко показати.
(телевізор)
Він воркоче наче кіт.
І ховає справжню зиму
За надійними дверима.
(холодильник)
Гра «Кольорова гірлянда» (команди розвішують кольорові площинні електролампочки на дріт – скакалку за допомогою прищепок так, щоб кольори лампочок не збігалися. Перемагає команда, яка перша виконає завдання)
По хустині качається, людям усміхається.
(сонце)
Баба одягла кожуха,
Тут у нас один прогноз:
Є на вулиці… (мороз).
Гра «Хто швидше одягне теплі речі»
(діти, по 2 дитини від кожної команди, стоять по колу. В центрі кола п’ять стільців, на кожному стільці в’язана шапка. Поки лунає музика, діти бігають по колу. По закінчені музики вдягають шапки. Гравець, якому не достається шапки, вибуває з гри. Гра продовжується доки залишається один переможець)
Гра «Вода, світло. тепло» (Гра на розвиток уваги. За сигналом: «Вода!» діти відтворюють хвилеподібні рухи руками. За сигналом «Світло!» - стрибають, руки вверх, ноги нарізно. За сигналом: «Тепло!» - присідають. Гра ускладнюється, коли ведучий дає один сигнал, та показу при цьому рухи іншого сигналу)
Ведуча:
Якби знали Валя й Ната
Скільки треба працювати,
Щоб будинок обігріти,
Ясну люстру запалити.
Стали б вони вдома
Все витрачати економно.
ІV. КОНКУРС КАПІТАНІВ «Презентація знаків енергозбереження»
(команди заздалегідь готують знаки економії води, світла, тепла. Капітани команд розповідають про те, як діти можуть допомагати дорослим економити енергоресурси вдома та в дитячому садочку )
Ведуча: Молодці капітани, дякуємо вам, що навчили нас правилам бережливості. Діти, ви все запам’ятали? Зараз перевіримо.
Гра «Так чи ні» (на кожен запропонований вислів діти плескають в долоні, якщо згодні, тупотять ногами, якщо ні)
Не дозволю, щоб на вітер вилітало це добро!
Бо наробиш людям шкоди!
Ведуча: А щоб ви ніколи не забували вчасно виключати світло та воду, кожна група отримує плакати, які будуть вам нагадувати про це.
А зараз нам треба оплесками визначити переможців КВК.