Тема «Я – машина не проста, а цікава – он яка!» Мета: Формувати у дітей уявлення про складники комп’ютера – системний блок, маніпулятор «миша», монітор, клавіатуру; про елементарні прийоми роботи з комп’ютером, дотримання техніки безпеки під час роботи з комп’ютером; розвивати увагу, логічне мислення, вміння зосереджуватися, аналізувати; виховувати у дітей інтерес до вивчення комп’ютерної грамоти. Обладнання: комп’ютер
Хід заняття
І. Організаційний етап Привітання вихованців, перевірка готовності до заняття.
II. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні на наше заняття ми з вами чекаємо незвичайну гостю. Вона прийде з хвилини на хвилину та познайомить вас з основними складовими комп’ютера .(Стукіт у двері).
III. Вивчення нового матеріалу
Вихователь. А ось і вона. Ні, принесли телеграму: «Дорогі діти! Пробачте, що не змогла прийти. Я знаю, що ви любите казки. Запрошую вас у казку. А в яку – відгадайте самі. Починається вона так: Посадив дід… Бажаю вам щасливої подорожі. Королева Інформатики.»
Вихователь Що ж це за казка? Вірно, це українська народна казка «Ріпка». Пригадаємо, як діло було. Був собі дід Андрушка, а в нього – баба Марушка, а в баби – онучка Мінка, а в онучки – собачка Хвінка, а в собачки – товаришка, кицька Варварка, а у киці – вихованка, мишка Сіроманка.
Раз весною взяв дід мотику, скопав у городі грядку велику, зробив сапкою дірку та й посадив ріпку. Посадив не марно, зійшла ріпка гарно. Дід хотів виростити велику ріпку і продати на ринку, щоб купити онучці Мінці комп’ютер. Але складових частин комп’ютера він не знав.
-Допоможемо, друзі, вивчити дідові Андрушці комп’ютер?
Монітор. Призначений для виведення на екран текстової та графічної інформації. За допомогою монітора ми можемо бачити зображення (фільми, мультфільми, фотографії та інше).
Системний блок. Це пристрій, в якому знаходиться пам'ять, яка зберігає всю нашу інформацію.
Мишка. Це пристрій, який допоможе нам відкривати програми, він рухає курсор і дає команди комп’ютеру.
Клавіатура. За допомогою якої ми вводимо інформацію в комп'ютер.
Колонки. Це пристрій за допомогою якого виводиться інформація – це звуки, музика.
Вихователь Щодень ішов дід у город, набравши води повен рот, свою ріпку поливати, їй до життя охоти додавати. Поливав ріпку, сапав дід, виросла ріпка велика-превелика ! Прийшла пора врожай збирати. Дідові допомагали витягнути ріпку і баба Марушка, і онучка Мінка, і собачка Хвінка, і кицька Варварка, і мишка Сіроманка. Дуже всі натрудилися, а зараз, давайте відпочинемо.
Фізкультхвилинка
До бабусі на город Забрались зайчата, До моркви нахилилися, Щоб її зібрати. Та з-за тину на зайчат Погляда бабуся І кричить: «Зараз до вас, зайці, доберуся!» Злякалися зайці, Й нумо утікати, До лісочка, до лісочка Весело стрибати.
Вихователь Відпочивши дід Андрушка відправився до міста, щоб продати ріпку і купити онучці комп’ютер. Але збився з дороги і заблукав у лісі. Коли йому назустріч їжачок. Вирішив дідусь запитати про дорогу до міста у їжака. А їжак і говорить: "Знаю, знаю! Але спочатку відгадай мою загадку!"
Загадка. Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний ………(Системний блок)
І пішов дід далі лісом.
Раптом з дерева впала йому під ноги шишка.
Дивиться дід вгору, а там – білка на дереві сидить!
І нове завдання йому говорить.
Завдання.
Я показую об’єкти,
Фото-, відеопроекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний – …………… (Монітор)
Дід Андрушка побачив метелика запитує: "Скажи, метелик, як мені дістатися до міста»
"Скажу ! – засміявся метелик. – Але спочатку відгадай загадку!"
Завдання. Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я …………..(Мишка)
Зустрів дід і Зайця в лісі. Він теж показував дорогу дідусеві, але за умови, що той відгадає і його загадку.
Загадка. А, Б, В, Г, Д і кома –
Всім мабуть уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж, це ……………(Клавіатура)
Вихователь З допомогою лісових звірят дідусь знайшов дорогу до міста. Там він продав ріпку і купив онучці Мінці комп’ютер.
IV. Узагальнення і систематизація отриманих знань
Фронтальне опитування
Гра «Вірно чи не вірно?»
V. Підсумок заняття Дякую за увагу, ви всі сьогодні на занятті були дуже активні, розумні. До побачення.