Конспект заняття з розвитку зв’язного мовлення в старшій групі.

Про матеріал
Програмований зміст: закріплювати знання дітей про власну домашню адресу; розширювати, порівнювати уявлення про будинки у місті та у селі, їх будівництво, характерні ознаки, будівельні професії, розвивати вміння дітей порівнювати предмети, знаходити спільне та відмінне; продовжувати орієнтуватися у просторі; збагачувати словниковий запас вживанням словами-синонімами;
Перегляд файлу

Конспект заняття з розвитку зв’язного мовлення  в старшій групі.

Тема:  Домашня адреса. Орієнтування у просторі.

Програмований зміст: закріплювати знання дітей про власну домашню адресу; розширювати, порівнювати уявлення про будинки у місті та у селі, їх будівництво, характерні ознаки, будівельні професії, розвивати вміння дітей порівнювати предмети, знаходити спільне та відмінне; продовжувати орієнтуватися у просторі; збагачувати словниковий запас вживанням словами-синонімами; учити добирати слова – «родичі»; продовжувати вчити вживати прикметники, що позначають властивість матеріалу; розвивати пам*ять, увагу, мислення.

Матеріал: картинки із зображенням будинків різних кольорів (червоного, синього, жовтого); картинки із зображенням різних видів будинків.

Хід заняття  

Організаційний момент

  • Психогімнастика

Доброго ранку, рідний наш дім!

Доброго ранку навколо усім!

Доброго ранку сонечку ясному!

Доброго ранку садочку прекрасному!

Вліво, вправо повернулись,

Один одному всміхнулись.

  • Розгляньте зображення міста і села. Яка між ними різниця? (Слайд 1)
  • Де ви живете – у місті чи у селі?
  • Як воно називається?
  • Як називається вулиця, на якій ви живете?
  • Який номер будинку (квартири)?

Вихователь демонструє зображення одноповерхового будинку.(Слайд 2) 

  • У цьому будинку мешкає Івасик. Який будинок у Івасика?(Він маленький, гарний, одноповерховий).
  • Що є у будинку? ( у будинку є вікна, двері, дах, стіни, димар, сходи, ганок).

Вихователь пропонує розглянути зображення багатоповерхівки.

  • У цьому будинку мешкає Марічка. Який цей дім? (Високий, великий, багатоповерховий).
  • Як ви здогадалися, що це багатоповерховий будинок? (У нього багато поверхів).
  • Як можна назвати цей будинок? (Багатоповерхівка).
  • Що є у багатоповерховому будинку? ( У багатоповерховому будинку є вікна, двері, дах, стіни, сходи, поверхи, ганок).
  • Як інакше можна назвати будинок? (Хата, житло, дім).
  • Розкажіть, який ваш дім.
  • Дидактична гра «Хто де мешкає»

Вихователь демонструє зображення трьох дітей і будиночків різних кольорів (червоного, синього та жовтого кольорів). (Слайд 3)

  • Марія, Івасик та Петрик живуть на одній вулиці, але мешкають у різних будинках. Марійка мешкає не у синьому і не у червоному будиночку. Івасик мешкає не у жовтому і не у синьому будиночку. Петрик мешкає не у жовтому і не у червоному будиночку. Хто з дітей у якому будиночку мешкає?
  • Робота в зошиті

Вихователь пропонує дітям у зошиті обвести будинок за пунктиром.

  • Намалюйте праворуч від будинку квіточку, ліворуч від будинку – парканчик. У верхньому правому куточку – хмаринку, у лівому верхньому куточку – сонечко.
  • Фізкультхвилинка

Підвелися всі швиденько –

І на місці біг легенький.

Пострибали, як зайчата,

Треба м*язи розробляти.

Підняли почергово ніжки,

Не втомились анітрішки.

Всі присіли – підвелися,

Знов присіли – підвелися.

Розімніть гарненько пальці,

Потанцюйте стильні танці.

  • Дидактична гра «Шикуйся за зростом»
  • Вихователь демонструє зображення п*ятьох дітей, різних за зростом. Дітям необхідно вишикувати їх від найнижчого до найвищого. (Слайд 4)
  • Вихователь пропонує дітям розглянути зображення одноповерхових та багатоповерхових будиночків (Слайд 5)
  • На кожній вулиці багато будинків. Розташуйте будинки у лінію від найвищого до

найнижчого.

  • З чого можуть бути побудовані будинки? ( З цегли, з дерева, зі скла, зі снігу, з листя та гілок..).
  • Вихователь демонструє різні види будинків. (Слайд 6)
  • Хто споруджує будинки?
  • Що потрібно будівельникові для роботи (Слайд 7)

Підсумок

  • Яка різниця між селом і містом?
  • Де живете ви – у місті чи у селі?
  • Як воно називається?
  • Які будинки бувають ?

 

Ви старанно працювали

Свою пам*ять розвивали,

За роботу по заслузі,

Щиро дякую вам друзі.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Дошкільна освіта, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 березня 2019
Переглядів
3129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку