Конспект експериментально пошуково- дослідницька діяльність " Танок фарб"

Про матеріал
Вчити дітей проводити досліди з харчовими барвниками і молоком, миючим засобом.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Заняття на тему «Танцюючі фарби»

Пошуково-дослідницька діяльність

Вихователь: Пугач Наталія Олександрівна

Старша група №3 «Капітошка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В. Добрий день! Сьогодні  у нас заняття буде незвичайне, тому до нас прийшли гості.

У нас сьогодні ніби свято

Гостей зібралося багато

Ану ж на них ви подивіться

І веселенько усміхніться

А тепер тихенько поверніться

Один одному всміхніться

І сідайте на місця

Починаєм заняття

В. – Діти послухайте уважно вірш

Всі професії не назвати

Про усі не розказати

Кожна з них потрібна дуже

Будь-яка почесна дуже

Й будь-яку з них обирайте

….. всім трудівникам

Що добробут творять нам

В. – Діти скажіть будь ласка, про що цей вірш? Так, він про професії. А які професії ви знаєте? (відповіді)

В. – А тепер ми з вами пограємо у цікаву гру.

Дидактична гра « Кому що потрібно для роботи»

В. – Сьогодні я вас познайомлю з новою професією про яку ви мабудь не чули, а можливо хтось чув. Це – хіміки, вчені. Вони проводять всілякі досліди, розробляють ліки, вітаміни для дорослих та дітей, креми для рук, для облича, мазі, миючі засоби. Вони багато працюють, досліджують для того, щоб винайти щось нове, корисне, потрібне людям. Люди різних професій працюють в своєму приміщенні і кабінеті. Наприклад вчитель, у класі, вихователь у садочку, музиканти – у музичній залі, лікар в лікарні, а вчені працюють в лабораторіях, ось подивіться (розгляд ілюстрацій), вона  велика, світла, простора і там завжди чисто. Для досліджень вони використовують різне обладнання – це мікроскопи, термометри, лійки, колби, склянки, піпетки, пробірки, ножиці, ножі. (розгляд ілюстрацій) Одягають спеціальний одяг : шапочки, халати, рукавички, окуляри.

 

Відеозв’язок

- Привіт діти! Мене звати Хімікус. Я працюю в лабораторії «Чомучка». Подивіться сюди, що в нас в лабораторії є. Рідке мило, шампунь, порошок, миючий засіб. (Зупиняє відеозв’язок)

В. – Чи знаєте ви, що це таке? А чи знаєте ви навіщо вони потрібні? Що ними роблять?Як одним словом сказати? (виключаю відеозв’язок)

Сьогодні в нашій лабораторії будуть проходити досліди. Для дослідження ми вибрали засоби з якими найчастіше зустрічаємось  в побуті – це миючий засіб для посуду. І я вас запрошую до нас в лабораторію. Вам буде дуже цікаво прийняту участь.

В.- Але перед тим як потрапити в лабораторію нам з вами треба стати вченими (діти встають)

Руки вгору, руки вниз

І на місці покрутись

Зліва хлоп і зправа хлоп

Знов зроби ти поворот

Стриб стриб посміхнись

І на друга подивись

І у вченого перетворись

В. – От ми діти, і перетворилися на вчених. Подивиться яка лабораторія чиста, світла і багато різного обладнання.

В. – Отже «Хімікус» сказав що досліди у нас будуть з чим проводитися? А перед тим як іх проводити, треба трішки дізнатися про миючі засоби.

В.-Зверніть увагу на ці пляшки. Це миючі…

В.- Чи однаковой форми пляшки? Одакового розміру? Миючі засоби бувають ще й різного кольору і запаху. А якої густоти? Так миючий засіб густий.

В.- А як ми його використовуємо? Так, миючий засіб розщеплює жиринки на брудному посуді і тоді він краще миється. Скажіть а чи можна його пити, гратися з ним? Він корисний чи шкідливий для здоров’я?

В. – Отже перед тим як почати досліджувати нам треба згадати «Правила безпеки у лабораторії»

В. - Перший дослід я проведу сама для того, щоб показати як проводяться.

Дослід  1.

Візьмемо m&ms розкладемо його по краях тарілочки, і заллємо в середину гарячої води, вмочимо ватною паличкою в миючий засіб і поставимо крапочку в середину, що вийшло? Ніякої реакції не вийшло, адже в воді немає жиринок.

Дослід 2.

В. У вас на столах стоять тарілочки з молоком, в стаканчиках – кольорові харчові барвники та миючий засіб. Спочатку візьміть піпетку, наберіть по черзі барвники і крапніть по одній крапельці на молоко в різних місцях. Потім візьміть суху ватну паличку, і вмочіть її  в молоко, що сталося?

  • Тепер вмочіть ватну паличку в миючий засіб і торкніться нею посередині тарілочки (діти виконують завдання)
  • А як же сталося, що молоко затанцювало? Фарби почали змішуватися а потім тікати? (діти висловлюють свої міркування)
  • Відкрию вам секрет, у складі молока є вітаміни, вода та маленькі часточки жиру, миючий засіб рівномірно змішується з молоком та частинки жиру разом з фарбами «тікають» - і виходить такий собі «таночок».

Висновок

Ми з вами були дослідниками. Що ми з вами робили?Що нового ви дізналися? А дітям самим можна робити такі досліди?

docx
Додав(-ла)
Пугач Наталія
Додано
16 березня 2021
Переглядів
2257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку