Конспект
фронтального логопедичного заняття
«Пригоди в місті транспорту»
Підготувала та провела :
Вчитель-логопед
ЛДНЗ №11 «Берізка»
Каменюка Наталія Олексіївна
м. Лозова
Тема: Пригоди в місті транспорту
Тип: фронтальне
За дидактичними цілями: закріплення раніше засвоєних знань
Мета: Повторити з дітьми назви транспорту професії людей повязаних з
транспортом. Вчити класифікувати транспорт за видами (наземний, повітряний, водний), відгадувати загадки. Закріпити вимову звука [ш] в словах, чистомовках. Продовжувати увагу, мислення, дрібну моторику, мовне дихання. Виховувати пізнавальний інтерес, створити веселий настрій у дітей.
Обладнення: маска-автомобільчика, знак-вказівник, ілюстрації повітряного,
наземного транспорту, іграшки (наземний, повітряний) розрізні картинки (повітряний транспорт),макети морського транспорту, тазик з водою, кораблики для піддування.
Словник: транспорт, наземний, легковий, вантажний, пасажирський,повітряний, водний, шофер, пілот, капітан, їхати, плавати, літати.
Хід заняття:
-
Гра-привітання «Добрий день!»
-
Добрий день! Добрий день!
Пальчики сказали:
Вранці привітали.
-
Діти, сьогодні ми з вами познайомимся з цікавим гостем, хочете дізнатися хто це? Але для цього вам потрібно відгадати загадку.
-
Загадка
«Бі-бі-бі» - вона співає,
Хатку на колесах має,
Є у неї фари-очі
Ними світить серед ночі.
(Автомобіль)
(Діти чують звук автомобіля, «приїджає»автомобільчик)
Автомобільчик
-
Добрий день, діти! Я маленький сумний Автомобільчик! Асумую я тому, що не маю друзів, а я так їх хочу мати.
-
Діти, як ви вважаєте хто може бути друзями у нашого автомобільчика? А де ми можемо їх знайти? Так, збираємося в дорогу та вирушаємо в подорож.
-
Ходьба з промовлянням чистомовки
Мчить по вулиці машина,
Шелестить спокійно шина:
Шу-шу-шу та ша-ша-ша
Я знайду товариша.
-
Діти, подивіться куди ми приїхали? Так ми приїхали з вами до казкового міста транспорту? Тут живуть різні казкові герої, давайте з ними познайомимося.
-
Дихальна гімнастика
«Їхали ведмеді на велосепеді
А за ними кіт, задом на перед»
-
Вони довго їхали, впомились, звірята важко дихають. Як?
(глибокий вдих носом, видих ротом з промовлянням Фу-у-у (3р.).
«А за ними комарики на повітряній кульці »
Комарикам так сподобалося летіти, що вони від задоволення заспівали пісеньку(З-з-з (3р.)
«Вовчик на конятці»
«Лев на машинці»
-
На чому подорожували казкові герої? У цьому місті ми познайомимся з різним транспортом. А допоможе у цьому нам це знак . На що вказує цей знак? Цей знак вказує які вулиці тут є. Скільки тут вулиць? Які тут вулиці? (автомобіль- наземна, літак – повітряна, човен - водна). Діти, а ви у нас уважні? Бо до цього міста можуть потрапити тільки уважні діти. Ось послухайте.знайдіть вказівник, який не синій і не з човнем. Якого він кольору? Що там намальовано? (діти підходять до столу з іграшками) Що ми бачимо? Відгадайте та знайдіть необхідний транспорт.
Наче пташка він літає,
Але всім на лихо
Він реве, тріщить , кричить
Бо не може тихо.
Є два колеса у нього,
Сила й швидкість також є,
Мчиться він по дорогах
Має ім’ячко своє.
(Мотоцикл)
Не карета і не віз,
Має четверо коліс,
Вікна й двері
Всередині гарно й зручно
Ще й стільчики в ряд стоять
Пасажиритам сидять.
(Автобус)
Ходить він із краю в край
Ріже чорний каравай.
(Трактор)
-
Який це вид транспорту? Що спільного між цим транспортом? Чим він відрізняється? Де їздить? Хто ним керує?
Наземний транспорт ми можемо поділити на такі види – легковий, пасажирський, вантажний.
-
Д/г «Знайди потрібний транспорт»
-
З яким транспортом ми познайомилися? Чи може з ним товаришувати наш Автомобільчик? Повертаємося назад до нашого знака –вказівника, як маленькі автомобільчики (Діти під музику повертаються до знака)
-
Наступна вулиця
Не зелена і не з автомобілем.
-
Це вулиця повітряна. Який транспорт живе на цій вулиці? Чому його називають повітряним? Хто керує цим транспортом? Поділіться на пари і складіть з розрізних картинок повітряний транспорт.
-
Д/г «Склади транспорт»
-
Який транспорт ми зібрали? Чи зможе він потоваришуватися з нашим Автомобільчиком? Повертаємося до нашого знаку, як маленькі літачки.
-
Наступна вулиця
Не з літаком і не жовта.
-
Це вулиця водна. Який транспорт ви бачите на цій вулиці? Де ще ми можемо його побачити? Чому? Хто керує водним транспортом? Пропоную вам теж стани капітанами і покерувати човниками.
-
Д/в «Капітани» (піддування човників)
-
Чи потрібний водний транспорт людям? А зможе він потоваришуватися з Автомобільчиком? Тож повертаємося до вказівника. (Діти повертаються до вказівника)
Автомобільчик:
-
Дякую я вам, діти, ви мені сьогодні стільки нових друзів знайшли, я напевно залишуся з ними в казковому місті Транспорту. А вас буду чекати до себе в гості. Допобачення!
-
Підсумок заняття
-
Діти, Чи сподобалася вам наша подорож?Кого ми з вами сьогодні зустріли? Кому допомогли? Чи сподобалася вам наша подорож? Але нам вже час повертатися до нашого дитячого садочку.