Конспект заняття з патріотичного виховання
на тему:
«Україна - чарівна країна»
Підготувала та провела :
Вчитель-логопед
ЛДНЗ №11 «Берізка»
Каменюка Наталія Олексіївна
м. Лозова
Тема: Україна - чарівна країна
Вікова група: старший дошкільний вік (логопедична група)
Мета: Виховувати у дітей любов до своєї Батьківщини, розширювати знання про країну, в якій вони народилися, ростуть. Познайомити дітей з традиціями рідного народу. Продовжувати поповнювати словник вихованців, розвивати граматичну правильність мови, закріплювати вміння відповідати на запитання, узгоджувати слова в реченні, співвідносити іменники з прикметниками та займенниками. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, мислення.
Словник: Україна, батьківщина, українка, українець, українці, сорочка , спідниця, фартух, хустка, віночок, шаровари, чоботи , кушак, плести, вишивати, дарувати, українська, рідна, національні.
Обладнання: іграшка Лунтик, мікрофон,сюжетні картинки «Україна - моя Батьківщина», м’яч, атрибути до ігор «Одягни ляльку»(площинні макети українського одягу), «Сплетемо віночок» (зображення квітів: волошки, ромашки, чорнобривці, маки, барвінок,), кольорові стрічки.
Попередня робота: знайомство та розгляд українського національного одягу, вивчення слів та обігрування сюжету українських народних ігор.
Хід заняття:
Добрий день, мої малята!
Дуже рада вас вітати.
Наберем в долоні сміху,
Кинемо усім на втіху.
Нашорошим наші вуха,
Щоб могли уважно слухать.
Ми поплескаєм завзято
Й почнемо наше заняття.
Знають дорослі й малюки,
Що з Місяця упав він до Землі
Він веселький чомучка
В фіолетовом кожушку. (Лунтик)
Слайд№1
Лунтик:
Вихователь:
Слайд №2
Д\в «Закінчи речення»
Україна –це …
Вихователь:
Д\г «Склади речення за малюнком»
Слайд №3
Лунтик:
Вихователь:
Д\г «Хто живе на Україні?»
Я – українка він - українець
Ти – українець вона - українка
Ми – українці вони – українці
Лунтик:
Вихователь:
Жіночий Чоловічій
Д\г «Одягни ляльку» (за підгрупами)
(дівчатка одягають на ляльку жіночий одяг, а хлопці - чоловічий)
Лунтик :
Вихователь:
Р\г. «Голочка і ниточка»
Сюди –туди голка,
Сюди-туди нитка.
Як рушник повішу,
Хата буде - квітка
( Одна дитина бере на себе роль «голки» і стає першою, інші діти -«ниточка», вони стають один за одним, тримаючись за пояс один одного за пояс. За сигналом вихователя «голочка» починає рухатися в любому напрямку, ведучи за собою «ниточку», так щоб вона не порвалася.)
Лунтик:
Вихователь:
Перший віночок плела дівчинці мама, коли їй було три роки ,пізніше дівчинка навчалася плести віночок сама. В нього вона вплітала 12 квітів і кожна з них була лікарем, оберегом.
Д\г «Сплетемо віночок»
(діти по черзі витягають з чарівного мішечка квіти, називають їх та викладаємо їх в коло).
Вихователь:
В’язати стрічки теж треба вміти, символи їх знати.
Слайд№4 Найпершу у віночку привязували
світло-коричневу стрічку – – посередині – це – символ землі.
жовті стрічки – символ сонця;
світло-зелені – символ краси й молодості.
блакитні, сині — символи неба й води, що дають силу і здоров’я; жовтогарячу – символ хліба,
фіолетову - символ мудрості людини,
малинову – символ душевності, щирості,
рожеву – символ достатку.
Слайд№5
Лунтик:
Вихователь:
Р\н гра «Вареники»
Бабця дідові годила
Вареничків наварила.
Варенички не погані
Варенички у сметані.
Дуже добрі на смак
Бо всередині є мак.
Варенички наші були
Та з макітри утекли.
А ти діду не зівай
Варенички упіймай.
(На підлозі лежить довга стрічка, викладена колом, це «макітра». Діти стоять у колі вони «вареники». Дід (хлопчик) – за колом. В кінці слів діти вибігають на середину кімнати. Господар ловить «варенички» та садить їх на місце).
Лунтик:
Підсумок заняття