Конспект заняття з патріотичного виховання на тему: «Україна - чарівна країна»

Про матеріал
Тема: Україна - чарівна країна Вікова група: старший дошкільний вік (логопедична група) Мета: Виховувати у дітей любов до своєї Батьківщини, розширювати знання про країну, в якій вони народилися, ростуть. Познайомити дітей з традиціями рідного народу. Продовжувати поповнювати словник вихованців, розвивати граматичну правильність мови, закріплювати вміння відповідати на запитання, узгоджувати слова в реченні, співвідносити іменники з прикметниками та займенниками. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, мислення.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття з патріотичного виховання

 на тему:

«Україна - чарівна країна»

 

 

 

 

 

Підготувала та провела :

 Вчитель-логопед

 ЛДНЗ №11 «Берізка»

Каменюка Наталія Олексіївна

 

 

 

 

 

м. Лозова

 

Тема: Україна - чарівна країна

Вікова група: старший дошкільний вік (логопедична група)

Мета: Виховувати у дітей любов до своєї Батьківщини, розширювати знання про країну, в якій вони народилися, ростуть. Познайомити дітей з традиціями  рідного народу. Продовжувати поповнювати словник вихованців, розвивати граматичну правильність мови, закріплювати вміння відповідати на запитання, узгоджувати слова в реченні, співвідносити іменники з прикметниками та займенниками. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, пам'ять, мислення.

Словник: Україна, батьківщина, українка, українець, українці, сорочка , спідниця,  фартух, хустка, віночок,  шаровари, чоботи , кушак, плести, вишивати, дарувати, українська, рідна, національні.                                       

Обладнання: іграшка Лунтик, мікрофон,сюжетні картинки «Україна - моя Батьківщина», м’яч, атрибути до ігор «Одягни ляльку»(площинні макети українського одягу), «Сплетемо віночок» (зображення квітів: волошки, ромашки, чорнобривці, маки, барвінок,), кольорові стрічки.

Попередня робота: знайомство та розгляд українського національного одягу, вивчення слів та обігрування сюжету українських народних ігор.

Хід заняття:

  1. Гра-привітання

Добрий день, мої малята!

Дуже рада вас вітати.

Наберем в долоні сміху,

Кинемо усім  на втіху.

Нашорошим наші вуха,

Щоб могли уважно слухать.

Ми поплескаєм завзято

Й почнемо наше заняття.

  • Сьогодні до нас завітав у гості незвичайний гість відгадайте хто це:

Знають дорослі й малюки,

Що з Місяця упав він до Землі

Він веселький чомучка

В фіолетовом кожушку. (Лунтик)

Слайд№1

Лунтик:

  • Добрий день, любі малята! Вчора , коли я гуляв із своїми друзями на квітучому лужку , бджілки мені сказали, що найсмачніший мед можна зібрати тільки з найкращих українських квітів. Але я не знаю, що таке Україна і де мені знайти ці найкращі квіти. Чи ви мені не допоможете познайомитися з цим невідомим для мене краєм.

Вихователь:

  • Щоб допомогти Лунтику давайте пригадаємо: Що таке Україна?

Слайд №2

Д\в «Закінчи речення»

Україна –це …

Вихователь:

  • Україна - це багата і красива країна. Давайте назвемо що є в нашій країні

Д\г «Склади речення за малюнком»

  • В Україні є високі гори.
  • В Україні є широкі лани.
  • В Україні є зелені ліси.
  • В Україні є веселі люди.

          Слайд №3

Лунтик:

  • Так я зрозумів що Україна - це гарна і чарівна країна. Але хто живе в цій країні?

Вихователь:

  • Діти, як називаються люди, які живуть в нашій країні?

Д\г «Хто живе на Україні?»

Я – українка   він - українець

Ти – українець вона - українка

Ми – українці вони – українці

Лунтик:

  • Мої друзі бджілки носять красиві смугасті костюми, а у мене ось яка гарна пухнаста шубка, а що одягають українці?

Вихователь:

  • В українців теж є своє вбрання називаються воно  національний костюми. У жінок і в чоловіків вони різні, давайте розглянемо їх:

Жіночий                                        Чоловічій

  • сорочка                                                      - сорочка
  • спідниця                                                    - шаровари
  • фартух                                                        - пояс (кушак)
  • хустка (віночок)                                        - шапка
  • чоботи                                                        - чоботи

Д\г «Одягни ляльку» (за підгрупами)

(дівчатка одягають на ляльку жіночий одяг, а хлопці - чоловічий)

Лунтик :

  • Які гарні квіти на сорочці, це мабуть з них і можна збирати смачний нектар про який розповідало Бджоленя.

Вихователь:

  • Ой, ні , Лунтику, з цих квітів ти нектар не збереш. Як ви гадаєте діти чому?(відповіді дітей) . З яких квітів можна збирати нектар, а як виникли ці квіти? Вишитими квітами прикрашали не тільки одяг, але й святкові рушники, якими прикрашали хату.  Пропоную вам показати як вишивали квіти та пограти в веселу гру .

Р\г. «Голочка і ниточка»

          Сюди –туди голка,

Сюди-туди нитка.

Як рушник повішу,

Хата буде - квітка

 ( Одна дитина бере на себе роль «голки» і стає першою, інші діти -«ниточка», вони стають один за одним, тримаючись за пояс один одного за пояс. За сигналом вихователя «голочка» починає рухатися в любому напрямку, ведучи за собою «ниточку», так щоб вона не порвалася.)

Лунтик:

  • Молодці, малята , дуже вправно ви  вишивали. Я так багато вже дізнався про Вашу чудову країну, але запашних квітів я так і не знайшов.

Вихователь:

  • Не засмучуйся,  Лунтику, адже українські квіти ти вже бачив, коли діти одягали ляльку. Діти знайдіть ці квіти. (діти знаходять вінок.). Діти, що це? З чого його зробили? Для кого плели вінок? Хто плів вінок?

Перший віночок плела дівчинці мама, коли їй було три роки ,пізніше дівчинка навчалася плести віночок сама. В нього вона вплітала 12 квітів і кожна з них була лікарем, оберегом.

Д\г «Сплетемо віночок»

 (діти по черзі витягають з чарівного мішечка квіти, називають їх та викладаємо їх в коло).

Вихователь:

  • Який гарний вийшов у нас вінок. Але я хочу запропонувати вам його ще прикрасити. Для цього нам потрібні ось такі кольорові стрічечки.

В’язати стрічки теж треба вміти, символи їх знати.

Слайд№4  Найпершу у віночку привязували

світло-коричневу стрічку – – посередині – це – символ землі.

жовті стрічки – символ сонця;

світло-зелені – символ краси й молодості.

блакитні, сині — символи неба й води, що дають силу і здоров’я; жовтогарячу – символ хліба, 

фіолетову - символ мудрості людини, 

малинову – символ душевності, щирості, 

рожеву – символ достатку.

Слайд№5

Лунтик:

  • Ой, малята, яка краса у вас вийшла ,тепер я розумію чому мої друзі так гарно розповідали про вашу країну та її красу. А такий віночок я обов’язково сплету для бабусі Капи, а вона мені за це спече смачний пиріг.

Вихователь:

  • Лунтику, а ти знаєш яку страву дуже полюбляють українці. Зараз діти тобі її покажуть.

Р\н гра «Вареники»

Бабця дідові годила

Вареничків наварила.

Варенички не погані

Варенички у сметані.

Дуже добрі на смак

Бо всередині є мак.

Варенички наші були

Та з макітри утекли.

А ти діду не зівай

Варенички упіймай.

(На підлозі лежить довга стрічка, викладена колом, це «макітра». Діти стоять у колі вони «вареники». Дід (хлопчик) – за колом. В кінці слів діти вибігають на середину кімнати. Господар ловить «варенички» та садить їх на місце).

  Лунтик:

  • Як же весело з вами грати, але мені вже час додому. Я обов’язково завітаю до вас наступного разу, , а зараз піду бабусі Капі сплету віночок з українських квітів, а вона мені за це приготує смачних вареників. До побачення !

Підсумок заняття

docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
2044
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку