Конспект заняття в старшій групі з елементів навчання грамоти «Фрукти в нашому саду» (підготувала вихователь Твеленєва М. В.)

Про матеріал
Програмовий зміст: закріпити знання дітей про те, що речення є одиницею мовлення. Дати уявлення, про те, що слова в реченні вимовляються послідовно, одне за одним. Продовжувати вчити складати дво- трислівні речення про предмети. Вчити позначати слова фішками. Вправляти в умінні проводити звуковий аналіз 3-х фонемних слів. Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення.
Перегляд файлу

Конспект заняття в старшій групі з елементів навчання грамоти «Фрукти в нашому саду»

(підготувала вихователь Твеленєва М. В.)

Програмовий зміст: закріпити знання дітей про те, що речення є одиницею мовлення. Дати уявлення, про те, що слова в реченні вимовляються послідовно, одне за одним. Продовжувати вчити складати дво- трислівні речення про предмети. Вчити позначати слова фішками. Вправляти в умінні проводити звуковий аналіз 3-х фонемних слів. Розвивати зв’язне мовлення, логічне мислення.

Матеріал: запис легкої веселої музики (про капітошку),торбинка, предметні та сюжетні картинки, фішки смужки-слова (демонстраційні і на кожну дитину по 4 штучки), фішки для звукового аналізу слів.

Хід заняття

Звучить мелодія про Капітошку. Вихователь звертає увагу дітей на торбинку:

Капітошка друг веселий,

Має небо за оселю.

Бо він виріс на хмаринці,

Нам залишив щось в торбинці.

Вам цікаво дізнатися, що в торбинці? Ану, Михайло, просовуй руку в торбинку і покажи нам, що в ній? (картинки). Що на них зображено?

  1. Білка збирає жолуді.
  2. Ведмідь спить у барлозі.
  3. Діти збирають листя.

Такі відповіді називаються реченнями. А з чого складається речення? Хто здогадається? Послухайте: «Білка збирає жолуді». Що коротше: слово чи речення? Так, слово. Слова ми будемо позначати короткими смужками.

Яблука достигли. Скільки фішок в цьому речення? (дві фішки).

Скільки слів у реченні – стільки і фішок. Відгадайте, яке слово я зняла зі смужки?

Аналогічний аналіз трислівного речення дітьми: «Фрукти на деревах».

Дидактична гра «Склади речення» (робота в парах)

Ця гра проводиться в парах. Станьте будь ласка парами. У вас лежить картинка. Роздивіться її уважно, спочатку, наприклад, Аня складе речення, а Даша виставляє слово-фішки. Потім Даша складає речення, а Аня викладає слова-фішки.

Дидактична гра «Живі слова»

Вихователь викликає трьох дітей – «живі слова», і діти послідовно говорять слова з речення: Олена зірвала грушу. Про кого сказали діти? Що сказали діти? Виходьте Вадим, Вероніка, Аліна. Скажіть разом кожен своє слово: «Сергій їсть сливи». Чи зрозуміли ви що сказали діти? Чому? Як треба було сказати слова? А тепер скажіть ці слова послідовно, одне за одним: «Сергійко їсть сливи».

Чи може одна людина промовити одночасно всі слова з реченя, яке хоче сказати?

Запам’ятайте! У мові слова промовляються тільки послідовно, одне за одним.

Фізкультхвилинка

Раз, два – дерева (рухи вгору, коливання)

Три, чотири – вийшли звірі (імітація рухів звірів)

П’ять, шість – пада лист (опускають руки згори вниз)

Сім, вісім – птахи в лісі (змахи руками)

Дев’ять, десять – це лисички (присіли)

Підвели гарненькі личка.

Гарно діти відпочили, (встали)

На стільці тихенько сіли. (сідають на свої місця)

А зараз послухайте речення і подумайте, яка схема відповідає даному реченню: «Сонце гріє». Давайте плеснемо у долоні стільки раз, скільки слів у реченні. А тепер знайдемо схему цього речення. Чому ви так вирішили? А зараз, ви придумайте речення з цією схемою. Молодці.

Давайте ще спробуємо? «Висить червоне яблуко». Я буду говорить, а ви будете плескати в долоні. Скільки слів у реченні? А цьому реченню яка схема відповідає? А зараз спробуйте скласти речення до цієї схеми.

Звуковий аналіз слова «сад».

Який перший звук в слові «сад»? Який другий? Третій? Скільки клітинок потрібно для цього слова? Давайте позначимо його фішками.

А тепер уважно подивіться на свої картинки і зробіть звуковий аналіз своїх слів.

Молодці малята, ви всі сьогодні були уважними.

 

docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
5985
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку