Конспект заняття "Морозенкова наука".

Про матеріал
Закріпити з дітьми знання про зиму, про зимові явища в природі (снігопад, вітер, завірюха, мороз), загадки про них. Пригадати поетичні рядки про зиму, заспівати пісні. Ознайомити з новою технікою створення зображень – акватипією. Вчити передавати задум малюнка у певній кольоровій гамі. Розвивати спостережливість, творчість, фантазію, естетичний смак, мислення, мову. Виховувати акуратність, самостійність, старанність, вміння бачити красу в природі.
Перегляд файлу

Мета: закріпити з дітьми знання про зиму, про зимові явища в природі (снігопад,  вітер, завірюха, мороз), загадки про них. Пригадати поетичні рядки про зиму, заспівати пісні. Ознайомити з новою технікою створення зображень – акватипією. Вчити передавати задум малюнка у певній кольоровій гамі. Розвивати спостережливість, творчість, фантазію, естетичний смак, мислення, мову. Виховувати акуратність, самостійність, старанність, вміння бачити красу в природі.

Матеріал: білий папір, дощечки для ліплення, господарське мило, гуашеві фарби, пензлі, стеки, мелодія, лист, вірші і загадки про зиму і зимові явища, розмальоване вікно морозовими малюнками.

Хід заняття

Психогімнастика «Привітання»

 

Діти відгадайте загадку:

Сніг біленький і м’якенький подивитись любо,

І дерева й малюки одягнули шуби,

Трави й листя ще нема, бо у нас гостює чарівна …(Зима).

 

- Так, навкруги погосподарювала зима, прибрала все біленьким, пухнастим сніжком.

 

Дид. гра «Яка ж вона зима?»

      

  • Діти, можливо хтось з вас знає вірші про зиму?

 

Прийшла зима красуня мила, в неї плаття сніжно-біле,

Черевички з кришталю, дуже зиму я люблю.

Прийшла в засніженім уборі,сяють очі наче зорі,

Щоб своє побачить личко, дзеркало зробила з річки.

Білі коси розпустила – землю лагідно укрила,

Хай спочине до весни, і чарівні бачить сни. 

 

-         Дуже гарно Юля розповіла про зиму. А тепер ви мені скажіть, за що любите чарівну зиму? (Відповіді дітей).

 

-         Справді, як її не любити, коли вона приносить нам Свято Миколая з подарунками і Різдво з колядками, ігри в сніжки, катання на саночках та лижах. Давайте заспіваємо про неї пісню.

Пісня «Ой, ти зимонька зима»

 

-         Та ходить вона нашим краєм не одна, а має помічників. Ми попросимо наших гостей відгадати загадки, які загадують їм діти, і тим нам допомогти їх пригадати.

Загадки:

І у місті, і у полі нагулялася доволі,

Не давала снігу спати, змушуючи танцювати (Завірюха).

·        В небі хмара пропливала, білий пух порозсипала.(Снігопад).

·        Літає часто він довкола, дерев чимало поламав,

          Але ніхто, ніде й ніколи, його не бачив, не тримав.(Вітер).

·        Узори вишиває без голки і без нитки,

          Улітку спочиває, а взимку – дуже рідко,

          Шкода, що ті узори, на сонці тануть скоро.(Мороз).

-  Тож повторимо діти, хто помічники у зими. (Відповіді дітей).

- Так, без них зима – не зима. Давайте підійдемо до вікна. Подивіться, які гарні малюнки на шибках вікон,які вони чарівні. А хто ж створив цю красу, як ви думаєте? (Відповіді дітей).

-       Так, Мороз-Морозенко.

-         Можливо хтось знає вірш про Морозенка-Морозця.

Морозенко-Морозець, справжній майстер малювець,

Він малює візерунки, дивовижнії малюнки,

Фарба, в нього лиш одна, білосніжна – чарівна.

-         А що ти бачиш на малюнку, Софійко?

Тут на славу потрудився Морозець

Це для діток поста рався пустунець,

Чудо-птиці, мов із казки прилетіли,

Поклювали, поспівали й тихо сіли.

-         А що ти бачиш, Таню?

Дивні квіти розпустились на шибках вікна,

Це Морозові приснилась уночі весна.

-         Юлечко, а що ти бачиш?

Вийшов-вийшов Морозець лісом погуляти

Білі-білі візерунки в гілля повплітати,

Мережева кришталеві, дарував осикам,

А берізкам завивав снігові косинки.        

 

Пісня «Морозець-морозець»

-         Дуже гарно малює Морозенко. А я подумала, діти, а чи не попросити нам Мороза, щоб і нас навчив так малювати? Давайте всі разом покличемо його в гості.

Діти: Морозе-Морозенку до нас в гості йди. Малювати нас навчи!

 

       

  • Мабуть не чує, своїми справами займається. Шкода, а так хочеться вміти малювати, як він.

(Стук в двері, залітає Сорока)

Сорока: «Добрий день, діти! Що не мене чекали? Та знаю я, знаю, чула, як Мороза кликали. То я мерщій від годівниці - і до нього. Передала ваше запрошення, сказала, що хочете малювати навчитися. Подякував він красненько, але йти до вас побоявся, в теплі розтанути може. Передав цей лист, не знаю, що в ньому, ось читайте. Тільки прошу дуже, дозвольте послухати, що ж Мороз написав, бо мені дуже цікаво.»

-         Слухай, будь-ласка. Дякуємо, що листа принесла.(Читаю лист).

«Здрастуйте, любі діти! Знаю, знаю я про вас. І з зимою ви дружите, і мене, Мороза, не боїтесь. З радістю навчу вас малювати, поділюся своїми секретами з такими хорошими дітьми. Тільки матеріал для малювання в мене трохи інший, вам не підійде, розтане у теплі. Але його легко можна замінити. Отож, щоб малювати вам потрібен білий папір, дощечка для ліплення, мило, гуашеві фарби: біла і синіх відтінків, пензлик і стек.

-         Діти, давайте я відразу все підготую, а потім буду робити все так, як вчить Морозенко. (Підготувала, читаю далі).

·        Розчиніть у воді мило,  воно має стати, як сметана.

·       Тоді стеком наносимо розчин мила на дощечку для ліплення. Це може бути одна чи кілька мильних плям. (Вихователь виконує і показує дітям).

·        Потім швидко розфарбовуйте намилений аркуш відповідно до задуму. Для зимового пейзажу потрібна біла, голуба, бузкова.

·        Робимо так як вчить Мороз, я розфарбую мило у біло-голубі тони, бо малюємо зиму.

·        Накриваємо дощечку чистим аркушем паперу,щільно притискуємо його, тоді обережно знімаємо, тримаючи його за краї. Розглядаємо, що у нас вийшло. Щоб вийшла картина потрібно домалювати деякі деталі, як підкаже нам наша фантазія. Я ось домалюю стовбури дерев і вийде ліс. І малюнок мій дуже схожий, на малюнок на вікні. Серед людей-художників така техніка малювання називається АКВАТИПІЯ.  Аква – це вода, а типія – подібність.

Повторюємо послідовність і діти працюють (звучить музика).

-         Коли діти вже завершила роботи діти демонструють гостям, і кладуть на вікно, щоб Мороз їх оцінив.

-         А ти, Сороко, передай Морозу велике спасибі від нас, за його науку.

І хай обов’язково прийде і подивиться, які ми гарні художники!!!!!!!!!!!

 

docx
Додано
25 січня 2019
Переглядів
1707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку