Конспект фронтального заняття для дітей старшої логопедичної групи "Пернаті друзі"

Про матеріал
Мета: розширити та збагатити знання дітей про диких птахів; закріпити вміння дітей визначати і розрізняти птахів за їх назвами, відзнаками, особливостями; поповнювати активний словник дітей, вправляти у словотворенні, відгадуванні загадок; вправлятись у вживанні присвійних прикметників, антонімів, зменшувально-пестливих слів, дати поняття про багатозначність дії, розвивати слухову увагу, дрібну моторику, зв′язне мовлення, пізнавальний інтерес до живої природи, зокрема до птахів, виховувати дбайливе ставлення до них.
Перегляд файлу

 «Пернаті друзі»

Мета: розширити та збагатити знання дітей  про диких птахів;  закріпити вміння дітей визначати і розрізняти птахів за їх назвами, відзнаками, особливостями; поповнювати активний словник дітей, вправляти у словотворенні, відгадуванні загадок; вправлятись у вживанні присвійних прикметників, антонімів, зменшувально-пестливих слів, дати поняття про багатозначність дії, розвивати слухову увагу, дрібну моторику, зв′язне мовлення, пізнавальний інтерес до живої природи, зокрема до птахів, виховувати дбайливе ставлення до них.

Обладнання: музичне оформлення, картинки в слайдах, експонати міні-музею «Птахи», інтерактивна дошка, мнемотаблиці до розповіді.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент

Психогімнастика

Логопед:

Станем дружно ми всі в коло

Щоб тепло сердець і рук

Нашим гостям передати

І з посмішкою привітати.

ІІ. Основна частина

Привітання

Добрий ранок, ротик! – будем говорити.

Добрий ранок, очки! – будете дивитись.

Добрий ранок, вушка! – нумо гарно слухать.

Добрий ранок, ручки! – нумо все робити.

Добрий ранок, ніжки! – будете ходити.

Один – два, один – два в нас розумна голова

Будемо навчатись – нового дізнаватись

Красиво говорити, чітко промовляти

Мову свою розвивати.

(Звучить спів птахів - запис)

Логопед: Діти, що ми почули? (Спів птахів). Де можна почути такі звуки? (У лісі, полі, гаю, парку)

Логопед:

Цвірінчали горобці:

«Гей ми хлопці-молодці!

Хоч тепла давно нема

Не лякає нас зима.

Цінь-цвірінь, цінь-цвірінь!

Як насипле снігу

Заб′ємось під стріху.

А як сонечко зійде,

Наша пісня оживе!»

1.Мовленнєва гра «Хто як співає?»

Горобці (цвірінь – цвірінькають);

Ворони (кар – каркають);

Голуби (тур – туркочуть);

Сороки (скре – скрекочуть);

Солов′ї (тьох – тьохкають);

Журавлі (курли – курличуть).

Логопед: Діти, до нас летить гостя. А хто це, дізнаєтесь, коли відгадаєте.

2.Загадка

Що це за дивна птиця

Світла денного боїться

Дзьоб гачком, великі очі

І не спиться їй щоночі.

Уху-уху-уху! – кричить вона

Відгадали? Це… (сова)

Логопед: Діти, запросимо її до нас! (з′являється на екрані сова).

Вона завітала до нас з посланням. Прочитаю я вам його.

3.Послання

Дорогі діти!

Вітає мудра вас Сова!

Навчаю діток також я:

Не хлопчаків, і не дівчат:

Пташок, комах, також звірят.

Усі вони старанні, здібні

Завжди уважні і активні

Вивчали все ми про птахів

І ви також навчалися.

Сьогодні перевіримо ваші знання.

Завдання вам передаю,

Бажаю успіху! Угу-угу-угу!

Логопед: Повторимо скоромовку в дарунок тіточці Сові.

4.Повторення скоромовок.

Поглянь на сірих совенят:

Вони тихесенько сидять,

Коли не сплять – вони їдять,

Коли їдять – вони не сплять.

***

Співає сова свої слова

Яка сова, такі й слова.

Логопед: Сова запрошує нас у подорож. Будем з вами мандрувати, чистомовки промовляти.

5.Чистомовки

Ли-ли-ли – дні осінні прийшли.

Рі-рі-рі – прилетіли снігурі.

Ва-ва-ва – хугає сова.

Ця-ця-ця – співа синиця.

Єць-єць-єць – цвірінькає горобець.

Ел-ел-ел – стукає дятел.

Луб-луб-луб – воркує голуб.

Уг-уг-уг – звеселіли всі навкруг.

На-на-на – насиплемо їм зерна.

Ють-ють-ють – прилетять і поклюють.

Ни-ни-ни – щиро дякують вони.

Логопед: От ми і дійшли до нашого міні-музею. Розгляньте уважно зображення птахів, що перед вами і назвіть тих птахів, яких ви впізнали.(діти називають птахів). А яких птахів ви ще знаєте? (діти пригадують).

Сова пропонує нам погратися в гру.

6.Гра «Скажи навпаки»

Горобець малий – лелека великий.

Дятел довгохвостий – синиця короткохвоста.

Лебідь білогрудий – снігур червоногрудий.

Сова -- нічний птах – лелека денний птах.

Ластівка летить швидко – сова -- повільно.

Дятел сидить високо – лебідь низько.

Логопед: Наступну гру пропонує Сова.

7.Гра «Назви лагідно»

Горобець – горобчик,

Сова – совонька,

Дятел – дятлик,

Лебідь – лебедик,

Снігур – снігурчик,

Синиця – синичка,

Лелека – лелеченька.

Логопед: Із завданням справились. Думаю, тітонька Сова задоволена вашими відповідями.

Значну користь людям приносять пернаті друзі-пташки. Вони не лише звеселяють нас своїм чудовим співом, а й допомагають садівникам, городникам, хліборобам. У народі є таке прислів′я : «Де багато пташок, там нема комашок». Хто скаже, яку ж добру справу роблять для нас пташки? (Вони знищують шкідливих комах). Але взимку комах надворі не побачиш. Чому? (Тому, що комахи ховаються під кору дерев, у землю і засинають до весни). Саме тому взимку в лісах та полях, у містах та селах стає пташок набагато менше, аніж у літку. Куди ж дівається більшість птахів? (Птахи відлітають у вирій) Як ми називаємо тих пташок, які зимують на далекому півдні, а не в рідному краї? (Перелітні птахи). Але не всі птахи залишають свою батьківщину. Є серед них такі, які не відлітають восени і зимують також у своєму рідному краї. Як ми називаємо таких пташок? (Зимуючі птахи).

Сова пропонує погратися нам у гру.

8. Гра «Хто відлетів, кого не стало»

Логопед: діти, чи будують гнізда на чужині?

( Не будують. Лише будують у рідному краї)

Логопед: Наступна гра, яку пропонує нам Сова.

9. Гра «Чиє це гніздо?»

У горобчика -- гороб′яче,

У ворони – вороняче,

У синички – синиччине,

У сороки – сорочине,

У голуба – голубине.

Логопед: А ще Сова хоче дізнатися, чи знаєте ви загадки про птахів і чи вмієте їх відгадувати.

10.Загадки:   День у день працюю в гаї                                     По корі дерев  я б’ю                                                                                                                                              Та не цв’яхи забиваю                                                                                                                                           Шкідників я дістаю              (Дятел)

 

                  З лісу в ліс перелітає    

                      Де не сяде – там співає,

                       І кладе яєчка

                       У чужі гніздечка        ( Зозуля)

      

                       Є  така у лісі птиця

                       Світла денного боїться,    

                        Дзьоб    гачком , великі очі

                        І не спиться їй  щоночі    ( Сова)

 

                        На ньому сіра свитка,

                        По подвір’ю скік та скік,

                        Поруч з нами цілий рік  (Горобець)

 

                         Сам вечірньої години

                         Заховався в кущ калини,

                         Та на дудочку одну

                         Грає пісню чарівну    (Соловей)

 

                          Балакуча скрекотуха,

                          Все почує, все підслуха ,

                          Ліс швиденько облетить

                          І про все розкаже вмить  (Сорока)

 

                         

                        Які ноги заввишки,

                         Такий ніс завдовжки.

                         Хату на хаті має,

                         Жабкам рахунок знає   (Лелека).

 

Логопед: Розглянемо картинку, як дівчинка Соня допомагала зяблику та побудуємо розповідь. У цьому нам допоможуть схеми.

11. Складання  розповіді за схемами.

Взимку Соня пішла до магазину.

У магазині вона купила зернятка.

Зернятка Соня насипала у годівницю.

До годівниці прилетів зяблик.

Зяблик дзьобав Сонині зернятка.

Зернятка дуже сподобалися зяблику.

Зяблик заспівав веселу пісеньку.

 

 Логопед:                      

Ви вже знаєте, яку користь людям приносять пернаті друзі-птахи А як слід ставитися до птахів? (Дбайливо, бережно).                                              

Які пташині житла люди будують, чекаючи прильоту шпаків навесні (Шпаківні).                                                                                                                       

Як слід поводитися, коли ви бачите пташку, яка висиджує яєчка? (Тихо, обережно, не слід її чіпати, турбувати).                                                               

Чому зимуючі птахи в сильні морози перебираються ближче до житла людини, що їм загрожує? (Холод і голод).                                                                             

Як люди допомагають таким пташкам? (Влаштовують для них годівнички). 

Що кладуть до пташиних годівниць? (Насіння, зерно, крихти хліба).

12. Підсумок заняття.                                                                                   

Діти,   ми з  вами погралися  в цікаві ігри , які запропонувала нам тітонька-сова,  показали свої знання. Вона задоволена вашими відповідями і дякує вам за роботу і я вам вдячна, що були уважні, старанні, активні.

docx
Додано
9 серпня 2023
Переглядів
563
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку