Конспект фронтального заняття «Жабка Жанна» для дітей старшої логопедичної групи

Про матеріал
Мета: закріпити вимову звука «ж»; розвивати фонематичний слух, слухову увагу; поповнити знання дітей про роботу мовленнєвого апарату при творенні звука «ж»; автоматизувати вимову звука «ж» ізольовано, в складах, словах, чистомовках; відпрацьовувати вміння виділяти звук «ж» серед слів; визначати місце звука «ж» в слові; вправляти дітей в утворенні зменшувально-пестливих форм іменників, в узгодженні іменників з числівниками; закріпити вміння складати розповідь за малюнками-схемами; виховувати бажання говорити виразно, чітко, емоційно.
Перегляд файлу

Заклад  дошкільної освіти (ясла – садок) комбінованого типу «Калинка»

Броварської міської ради Броварського району Київської Області

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ  ФРОНТАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ

«Жабка Жанна»

(для дітей старшої логопедичної групи)

 

 

 

 

                                                                                        Підготувала:

                                                                                      Вчитель – логопед

                                                                                          Т.І.Клименко

 

 

 

 

 

 

Мета: закріпити вимову звука «ж»; розвивати фонематичний слух, слухову увагу; поповнити знання дітей про роботу мовленнєвого апарату при творенні звука «ж»; автоматизувати вимову звука «ж» ізольовано, в складах, словах, чистомовках; відпрацьовувати вміння  виділяти звук «ж» серед слів; визначати місце звука «ж» в слові; вправляти дітей в утворенні зменшувально-пестливих форм іменників, в узгодженні іменників з числівниками; закріпити вміння складати розповідь за малюнками-схемами; виховувати бажання говорити виразно, чітко, емоційно.

Обладнання: жабка Жанна, предметні картинки зі звуком «ж», картки до гри «Один-багато», малюнки з артикуляційною гімнастикою, мнемотаблиці до розповіді, аудіо запис.

 

                                              ХІД ЗАНЯТТЯ

Логопед:       Зібрались дошкільнята

                         На занятті пограти

                         Хто добрий настрій має,

                         Хай з нами пострибає,

                         А хто чомусь сумує

                          Хай жваво  покрокує

                          Ми будем дружно грати,

                          І на занятті всіх поважати.

 

  • Але перш ніж почнемо грати пропоную пальчики свої розім’яти.

Пальчикова гра «Добрий день»

                         Добрий день,добрий день!

                          Пальчики сказали

                           Ми сьогодні всіх дітей

                            Зранку привітали!

 

Звучить музика «квакання жабки», з’являється жабка.

Логопед: ось ця маленька жабка поспішала до нашого садочка за допомогою. Їй дуже хочеться навчитися правильно вимовляти своє ім’я- «Жанна», але вона не вміє вимовляти звук «ж». Допоможемо їй? Ми будемо гратись, а жабка навчатись.

Артикуляційна  гімнастика « Картинку знайди – вправу покажи»

(діти виконують вправи «Парканчик», «Хоботок», «Голочка», «Годинник», «Маляр», «Смачне варення»).

Логопед:Як працює наш ротик при вимові звука «ж»?(губи витягнуті трубочкою, зуби зближені; кінчик язика піднімається вверх за верхні зуби; але не притискається, а залишає щілину; крізь щілину проходить тепле повітря, що ми видихаємо; язик набуває форми чашечки; голосові зв’язки працюють, дзвенять). Вимовляємо цей звук чітко і протяжно.

  • Пригадаємо як летить бджілка: ж-ж-ж-ж-ж-ж.

(виставляється картинка з зображенням бджілки та квітів з голосними буквами).

Діти допомагають бджілці долетіти до останньої квітки проспівуючи голосні звуки та склади зі звуком «ж».

Логопед: Добре! Тепер покажемо жабці Жанні, як потрібно грати у гру «Піймай звук» (Я читаю вірш, а ви будете плескати в долоньки, коли почуєте звук «ж» у словах. Домовилися?)

Вірш «Родина»

Жила одна родина

В калюжі під кущем

Жабка-дід, жабка-бабка,

Жабка-тато, жабка –мама

І маленьке маленя,

Жабенятко-жабеня.

 

Логопед: А тепер жабко Жанно послухай як ми промовляємо чистомовки.

 

Жа-жа-жа-бачив я вужа.

Жу-жу-жу-правду я кажу.

Же-же-же-заховався вже.

Жи-жи-жи-а тепер біжи.

Жі-жі-жі –дуже гострі ножі.

Иж-иж-иж-на ожині сидить чиж.

Ож-ож-ож-засмажили корж.

(Молодці діти! З завданням впоралися.)

Логопед: Наступна гра «Де заховався звук- «ж»?

(Діти називають малюнки на картинках, та визначають місце звука в слові)

Логопед:  Жабка хоче дізнатися, чи вмієте ви перетворювати звичайне слово у лагідне? До кого жабка наблизиться, той придумує і називає лагідні слова про свою картинку. (Діти виконують завдання).

  • А як лагідно назвемо дитинча жабки? – жабенятко. (Діти розказують вірш «Бруднуля» за бажанням).

Вірш «Бруднуля»

Жабенятко забруднилось,

Забруднилось не помилось

Жабенятко так не гоже

Ну на кого ти похоже?!

  • Я похоже на мамуню.

На мамуню квакакуню.

 

Гра «Один-багато». (Діти позначають цифрами малюнки на картках, на називають предмети узгоджуючи іменники з числівниками).

 

Логопед: Жабка підготувала вам цікаве завдання. Розглянемо картки з картинками. Хто заховався за квітами? Розфарбуйте лише ті малюнки в назвах яких є звук «ж». (Діти розфарбовують малюнки).

Логопед: Жабка Жанна  пропонує послухати розповідь про неї і  жука. А переказати цю розповідь вам допоможуть малюнки-схеми.(Діти слухають розповідь, відповідають на поставленні питання за змістом, та переказують за допомогою малюнків –схем).

 

Підсумок заняття.

Логопед: аналізує роботу дітей, запитує жабку Жанну, чи зрозуміла і запам’ятала вона, як потрібно вимовляти звук «ж».

 

docx
Додано
9 серпня 2023
Переглядів
621
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку