Заклад дошкільної освіти (ясла – садок) комбінованого типу «Калинка»
Броварської міської ради Броварського району Київської Області
КОНСПЕКТ ФРОНТАЛЬНОГО ЗАНЯТТЯ
«Жабка Жанна»
(для дітей старшої логопедичної групи)
Підготувала:
Вчитель – логопед
Т.І.Клименко
Мета: закріпити вимову звука «ж»; розвивати фонематичний слух, слухову увагу; поповнити знання дітей про роботу мовленнєвого апарату при творенні звука «ж»; автоматизувати вимову звука «ж» ізольовано, в складах, словах, чистомовках; відпрацьовувати вміння виділяти звук «ж» серед слів; визначати місце звука «ж» в слові; вправляти дітей в утворенні зменшувально-пестливих форм іменників, в узгодженні іменників з числівниками; закріпити вміння складати розповідь за малюнками-схемами; виховувати бажання говорити виразно, чітко, емоційно.
Обладнання: жабка Жанна, предметні картинки зі звуком «ж», картки до гри «Один-багато», малюнки з артикуляційною гімнастикою, мнемотаблиці до розповіді, аудіо запис.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Логопед: Зібрались дошкільнята
На занятті пограти
Хто добрий настрій має,
Хай з нами пострибає,
А хто чомусь сумує
Хай жваво покрокує
Ми будем дружно грати,
І на занятті всіх поважати.
Пальчикова гра «Добрий день»
Добрий день,добрий день!
Пальчики сказали
Ми сьогодні всіх дітей
Зранку привітали!
Звучить музика «квакання жабки», з’являється жабка.
Логопед: ось ця маленька жабка поспішала до нашого садочка за допомогою. Їй дуже хочеться навчитися правильно вимовляти своє ім’я- «Жанна», але вона не вміє вимовляти звук «ж». Допоможемо їй? Ми будемо гратись, а жабка навчатись.
Артикуляційна гімнастика « Картинку знайди – вправу покажи»
(діти виконують вправи «Парканчик», «Хоботок», «Голочка», «Годинник», «Маляр», «Смачне варення»).
Логопед:Як працює наш ротик при вимові звука «ж»?(губи витягнуті трубочкою, зуби зближені; кінчик язика піднімається вверх за верхні зуби; але не притискається, а залишає щілину; крізь щілину проходить тепле повітря, що ми видихаємо; язик набуває форми чашечки; голосові зв’язки працюють, дзвенять). Вимовляємо цей звук чітко і протяжно.
(виставляється картинка з зображенням бджілки та квітів з голосними буквами).
Діти допомагають бджілці долетіти до останньої квітки проспівуючи голосні звуки та склади зі звуком «ж».
Логопед: Добре! Тепер покажемо жабці Жанні, як потрібно грати у гру «Піймай звук» (Я читаю вірш, а ви будете плескати в долоньки, коли почуєте звук «ж» у словах. Домовилися?)
Вірш «Родина»
Жила одна родина
В калюжі під кущем
Жабка-дід, жабка-бабка,
Жабка-тато, жабка –мама
І маленьке маленя,
Жабенятко-жабеня.
Логопед: А тепер жабко Жанно послухай як ми промовляємо чистомовки.
Жа-жа-жа-бачив я вужа.
Жу-жу-жу-правду я кажу.
Же-же-же-заховався вже.
Жи-жи-жи-а тепер біжи.
Жі-жі-жі –дуже гострі ножі.
Иж-иж-иж-на ожині сидить чиж.
Ож-ож-ож-засмажили корж.
(Молодці діти! З завданням впоралися.)
Логопед: Наступна гра «Де заховався звук- «ж»?
(Діти називають малюнки на картинках, та визначають місце звука в слові)
Логопед: Жабка хоче дізнатися, чи вмієте ви перетворювати звичайне слово у лагідне? До кого жабка наблизиться, той придумує і називає лагідні слова про свою картинку. (Діти виконують завдання).
Вірш «Бруднуля»
Жабенятко забруднилось,
Забруднилось не помилось
Жабенятко так не гоже
Ну на кого ти похоже?!
На мамуню квакакуню.
Гра «Один-багато». (Діти позначають цифрами малюнки на картках, на називають предмети узгоджуючи іменники з числівниками).
Логопед: Жабка підготувала вам цікаве завдання. Розглянемо картки з картинками. Хто заховався за квітами? Розфарбуйте лише ті малюнки в назвах яких є звук «ж». (Діти розфарбовують малюнки).
Логопед: Жабка Жанна пропонує послухати розповідь про неї і жука. А переказати цю розповідь вам допоможуть малюнки-схеми.(Діти слухають розповідь, відповідають на поставленні питання за змістом, та переказують за допомогою малюнків –схем).
Підсумок заняття.
Логопед: аналізує роботу дітей, запитує жабку Жанну, чи зрозуміла і запам’ятала вона, як потрібно вимовляти звук «ж».