Конспект фронтального заняття "Пташиний двір"

Про матеріал

Вікова група: старша

Розділ програми: звукова культура мовлення з елементами грамоти та зв'язного мовлення

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне


Перегляд файлу

Дата проведення:

Вікова група: старша

Розділ програми: звукова культура мовлення з елементами грамоти та зв’язного мовлення

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

Тема: Пташиний двір

Програмовий зміст:

Корекційно - розвиваючі завдання:

- розвивати слухову увагу, мислення, фонематичний слух;

- розвивати дрібну моторику

Корекційно - навчальні завдання:

- продовжувати вчити виконувати ЗА слів;

- продовжувати формувати поняття «звук», «буква»;

- закріплювати поняття «голосний», «приголосний» звуки, їх умовні позначення, уміння розрізняти їх на слух;

- закріплювати вивчені звуки і букви;

- продовжувати формувати вміння давати артикуляторно - акустичну характеристику звуків

Корекційно - мовленнєві завдання:

- вправляти у слуховий диференціації голосних і приголосних звуків;

- вправляти у розрізненні на слух твердих і м'яких приголосних;

- формувати вміння складати речення з певним словом;

Корекційно - виховні завдання:

- виховувати інтерес до пізнавальної діяльності;

- виховувати активність, ініціативність;

- виховувати бажання надавати взаємодопомогу

Матеріал:

Розвиваюче середовище логопедичного кабінету

Демонстраційна наочність: коректурні таблиці

Роздавальний матеріал: зошити, олівці прості і кольорові, пенали з фішками

Художнє слово: вірш для фізхвилинки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

I. Організаційний момент

  • Привітання.
  • Вправа «Сяде той…», чиє прізвище починається зі звуку…

II. Основна частина.

1.Подивіться,До нас сьогодні прилетіла Мудра сова . Як ви думаєте, чому вона сумна? Сова хоче спати. Вона – нічна пташка.

 Вона прилетіла до нас тому, що хоче побачити, які ми розумні, що ми знаємо про домашніх птахів

Гра «Четвертий зайвий»

  • Півень, качка, ворона, курча
  • Качка , голуб, індик, гусак
  • Голуб, курка, гуска, каченя
  • Снігур, селезень, індичка, гусеня
  • Півень, курка, індичка, синичка. …

2. Основна частина.

Гра "Відгадай загадку".

  • По лужку він важно бродить, з води сухим виходить,

Носить червоні черевички, дарує м'які пір'їнки. (Гусак)

  • Вздовж по річці, по водиці пливе човнів верениця.

Попереду корабель іде, за собою всіх веде. (Качка з каченятами)

  • Гребінець червоненький, сорочка рябенька

Подвійна борідка, важлива хода.

Раніше всіх встає, голосисто співає. (Півень) – ЗАС – гр. А

Квохче, квохче, дітей скликає, всіх під крило збирає. (Курка) – ЗАС – гр. А

Про кого я не загадала в  загадках?

3. Гра « Скажи чому?»використання сполучника «тому що...»

- Чому курча йде за куркою? ( Курча йде за куркою, тому що вона його мама)

Картинки по запросу графический диктант петух-Чому курка несе яйця? Чому гусак п'є воду? Чому курка не схожа на качку? Чому курка домашня птиця?...

5. Фізхвилинка

  • Покажи курку,  курчат, півня    

             "Півень"

Ах, красень – півник!На голівці – гребінець,  

А під дзьобом – то борідка, Дуже горда хода!

Ноги догори піднімає, Важливо головою киває.

6. Графічний диктант «Півень»

7. Робота з коректурними таблицями.

  • (право-ліво, внизу-вгорі, над, під, між..)

8. Складання речення про улюбленого птаха креслення схеми речення 9.Рефлексія.

Підсумок:

Що сподобалося? Що запам’ятали? Що розповісте батькам? …

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дата проведення: 07.02.2017

Вікова група: старша

Розділ програми: звукова культура мовлення з елементами грамоти

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

Тема: ДОПОМОЖЕМО ГРАМАТЕЙКІНУ

Програмовий зміст:

Корекційно - розвиваючі завдання:

- розвивати слухову увагу, мислення, фонематичний слух;

- розвивати дрібну моторику

Корекційно - навчальні завдання:

- продовжувати вчити виконувати повний розбір слів;

- продовжувати формувати поняття «звук», «буква»;

- закріплювати поняття «голосний», «приголосний» звуки, їх умовні позначення, уміння розрізняти їх на слух;

- закріплювати вивчені звуки і букви;

- продовжувати формувати вміння давати артикуляторно -акустичну характеристику звуків

Корекційно - мовленнєві завдання:

- вправляти у слуховий диференціації голосних і приголосних звуків;

- вправляти у розрізненні на слух твердих і м'яких приголосних;

- вправляти у злитому читання складів, слів;

- вправляти у підборі слів на заданий звук;

- вправляти у складовому аналізі слів;

- вправляти у виділенні  наголошеного голосного

- формувати вміння складати речення з певним словом;

Корекційно - виховні завдання:

- виховувати інтерес до пізнавальної діяльності;

- виховувати активність, ініціативність;

- виховувати бажання надавати взаємодопомогу

Матеріал:

Розвиваюче середовище логопедичного кабінету

Демонстраційна наочність: д\і «Звуковий будиночок», схема «звук», «буква», картки «Прочитай склади», «Прочитай слова», «Чарівні сонечка».

Роздавальний матеріал: зошити, олівці прості і кольорові, д\і «Звуковий будиночок», картки для звукового аналізу , пенали з фішками

Художнє слово:вірші «буква заблукала» , вірш для пальчикової гімнастики і фізхвилинки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

I. Організаційний момент

1. Привітання.

2. Закріплення поняття «звук», «буква»

3. Сяде той, чиє прізвище починається зі звуку…

II. Основна частина.

1.Подивіться, наш Граматейкін сьогодні якийсь сумний. Як ви думаєте, чому він засумував?

Він забув, переплутав всі букви. Допоможемо їх згадати.

2. Почав Грамматейкин літери писати, але нічого не виходить.

«Напиши букви» - в зошитах, під диктовку: У, М, О, Х, У, З, А .......

3. «Чарівні сонечка» - з опорою на схеми діти характеризують букви і звуки.

4. «Підбери слівце» - підбір слів на звуки, які позначають літери записані в зошитах. Кожна дитина говорить, скільки в його слові складів.

5.Яку букву останню приносила ? (З).

«Звукова пташка» - визначення позиції звуку З у словах: зима, коза, мороз, зайка, зуби, собака, мазь...

6. Запис і повний розбір слів: ЗОШИТ (гр.Б), ЗОШИТ, ВАЛІЗА(гр.А)

 Фізхвилинка

Грамматейкин потягнулася,

Раз нагнувся, два нагнувся,

Руки в сторони розвів,

Букви видно всі забув.

7. Грамматейкин не може добирати рими, а ви можете «Рими»

8. Грамматейкин забув літери, почав читати і все переплутала, давайте допоможемо «Прочитай ланцюжки слів»

9. «Склади речення з прочитаним словом»

10. «Які слова сховалися в слові»: ПЛАСТИЛІН (складання речень)

III. Заключна частина. Рефлексія

- що робили?

- що сподобалося? – що було важко?

- Граматейкін посміхається - дякує за допомогу.

 

Самооцінювання  «Замок успіху»

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку