19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

ПЕРСПЕКТИВНИЙ ПЛАН ВИХОВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ТА ФІНАНСОВОЇ ОСВІТИ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Про матеріал

Пропонується для роботи з дітьми старшого дошкільного віку тематичний план занять на рік, що передбачає включення модулів з п'яти розділів програми соціальної та фінансової освіти «Афлатот», які найбільш доречні для даної вікової групи.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

перспективний план виховання СОЦІАЛЬНОї та ФІНАНСОВОЇ освіти дітей старшого дошкІльного віку

F:\Новая папка (2)\IMG_6763.JPG  Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

з/п

Тема заняття

Мета

Я і мій друг Афлатун

1

Знайомство з Афлатуном

Познайомити дітей з Афлатуном, розказати, що він - дуже особливий друг, який прилетів з Космосу, щоб погратися та навчити їх дивовижним речам. Читання казки про Афлатуна («Афлатот» програма соціальної та фінансової освіти дітей дошкільного віку від 3 до 6 років, заняття 1)

2

Коробка Афлатуна

Вчити дітей ділити альбомний аркуш на 16 клітинок шляхом згинання, згладжуючи згини, закріпити вміння правильно склеювати деталі удосконалювати дрібну моторику пальців;   збагачувати уявлення малят про предметний світ; підтримувати прагнення малюків бути вправними та умілими, отримувати задоволення від конструктивної творчості.

3

Подорож із Афлатуном до країни Економії

Дати дітям початкові відомості про економіку на конкретних прикладах, показати економічне використання часу, тепла, води; виховувати дбайливе ставлення до навколишніх предметів; корекція моторики рук, аналіко-синтетична діяльність, зорово-слухового сприйняття, корекція рухової активності. Виховувати економність, бережливість, хазяйновитість.

4

Розповімо Афлатунчику що таке потреби

Формувати у дітей елементарні економічні уявлення; узагальнювати знання про потреби людини; продовжити знайомити дітей з поняттями: «потреби», «товари», «послуги», навчати визначати, від чого вони залежать.  Розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності, формувати у дітей уміння зіставляти свої бажання зі своїми можливостями.   Виховувати ощадливість, бажання брати участь в економії бюджету, виховувати культуру поведінки на занятті, вміння працювати в парах і групах.

5

Що таке потреби? Які бувають потреби?

Закріпити уявлення дітей  про економічну категорію «потреби»; продовжувати формувати в дітей уявлення про те, що необхідно в різних ситуаціях самій дитині, близьким людям; учити виділяти першочергові потреби (їжа, вода, повітря, житло, одяг, взуття, безпека тощо). Розвивати економічне мислення на основі використання ігрових ситуацій. Виховувати повагу до людей-трудівників.

6

Потреби головні і другорядні

Розширювати знання дітей  про потреби в житті людей і тварин. Продовжувати вчити розрізняти потреби головні та другорядні, матеріальні та нематеріальні, корисні та шкідливі. Розвивати спостережливість, уяву, кмітливість. Виховувати любов до природи, допитливість.

7

Ярмарок Афлатуна (для дітей та батьків)

Розширити знання дітей про ярмарок як один з різновидів місця, де торгують товарами; розвинути уміння користуватися грошима як засобом оплати за товар; сприяти гарному настрою, бажанню грати разом.

Я і моя сім’я сім'я: турбота про людей, яких ми любимо

1

Піклування про здоров'я  в сім'ї

Знайомити дітей з поняттям «сім’я», розширити уявлення про сім’ю, розповісти дітям, як члени родини піклуються про здоров’я; розвивати вміння піклуватися про здоров’я родини, розвивати мислення  мовлення, увагу, пам’ять, спостережливість; виховувати повагу до старших членів сім’ї.

2

Я знаю, як бути здоровим

Продовжуватизнайомити дітей з різними видами рухової активності, розкрити значення фізичних вправ для здоров’я людини,  розучити вправи для ранкової зарядки; розвивати прагнення займатися фізкультурою і спортом; формувати навички комунікації і групової роботи; виховувати організованість, дисциплінованість, створити дружню атмосферу.

3

Бюджет моєї сім’ї

Дати уявлення про бюджет сім’ї; ознайомити дітей з поняттями ―доходи і ―витрати, їх значенням в житті людини. Особливу увагу звернути на невеликі, але цінні доходи пенсіонерів, студентів, дітей. Виховувати тактовне ставлення одне до одного незалежно від рівня доходів, а також вдумливе ставлення до витрат, ощадливість.

2

Бюджет сім’ї. Економимо електрику

Дати уявлення про електрику, її значення в житті людини; закріпити знання дітей про електроприлади, вміння користуватися ними; учити економити електроенергію; виховувати в дітей ощадливість.

4

Заняття – драматизація «Вчимося бути економними»

Формувати у дітей елементарні економічні уявленя, уміння зіставляти свої бажання з можливостями батьків; узагальнити знання про потреби людини, закріпити вміння вирішувати задачі, викладати числовий ряд. Розвивати інтерес до економічної сфери життєдіяльності, вміння  передавати характер персонажів у театралізованих іграх.  Виховувати ощадливість, бажання брати участь в економії бюджету, виховувати культуру поведінки на занятті, вміння працювати в группах

Мої права та обов’язки

1

Знай свої права, дитино

Закріпити знання дітей про права дітей (ім’я, родину, навчання, лікування); познайомити дітей із новим правом – на захист від злих людей;  розвивати у дітей творче, образне мислення, сприяти розумінню загальних норм моральної поведінки;  активізувати зв’язки і словник дітей;  виховувати бажання навчатися, допомагати іншим, чуйність, доброзичливість, уміння оцінювати поведінку людей.

2

Правова академія Афлатунчика-економа

Закріпити знання дітей про поняття «економіка» і «право»; знання про права, які має кожна дитина; учити дітей проводити операції  з грошима, відкривати, свою справу, закріпити отримані екологічні знання в різних видах діяльності; виховувати пошану до людей різних видів професій, пробуджувати інтерес і бажання знати про зміст їх діяльності;  формувати уявлення про те, що важка праця почесна, важлива та необхідна.

3

Дім, в якому я живу

Розвивати прихильність і любов до своєї оселі, підводити дітей до розуміння, що кожна дитина має право на власний дім, будинок, житло, в якому живуть тато і мама;  розширити уявлення про рідне місто, рідку Україну; познайомити дітей із різними видами будинків та їх призначенням (дитячий садок, школа, лікарня);  виховувати любов до рідного дому, почуття патріотизму, відчувати себе громадянином України.

4

Людей люби, добро і ласку їм твори

Розширювати знання дітей про людські чесноти;  з’ясовувати зміст понять – доброта, співчуття, допомога; познайомити дітей із правом на любов, доброту та турботу з боку дорослих;  виховувати почуття самоповаги, власної гідності, любові до героїв казки; аналізувати ситуації, які характеризують порушення прав героїв, вчити порівнювати добрі і погані вчинки;  виховувати почуття творити добро, чуйність.

5

Ми маленькі люди

Привернути увагу дітей до власної особистості;дати поняття, що люди – це дорослі і діти, і вони мають право на любов та піклування з боку дорослих, і кожна дитина повинна жити в мирі та безпеці; розвивати вміння мислити, передавати свої думки; виховувати почуття шанобливого ставлення до себе та оточуючих.

6

У кожної дитини є права, правила, обов'язки

Учити дітей через драматизацію казки виявляти свої права та обов’язки кожної людини; закріпити уміння оцінювати поведінку казкових героїв; учити самостійно робити висновки, відповідати на запитання; виховувати почуття взаємодопомоги, доброту милосердя.

7

Вітаміни вживаю – здоров`я маю

Формувати у дітей уявлення про право дітей  на харчування, здоровий спосіб життя  про те, як впливає на здоров'я людини рухова активність, загартовування, правильне, збалансоване харчування, дотримання гігієни; уточнити знання дітей про корисні властивості повітря; розвивати мовлення,  уяву, логічне мислення; виховувати бажання піклуватися про своє здоров'я; вчити керуватися своїми емоціями; формувати позитивну самооцінку.

8

Граюся і відпочиваю

Формувати у дітей знання про право  на гру, відпочинок, дозвілля; залучати до творчого використання здобуті знання; вчити регулювати свій емоційний стан під час гри

 

Всі люди рівні в своїх правах

Вчити оцінювати поведінку та вчинки однолітків та дорослих людей, засуджувати жорстоке поводження з дітьми, ознайомлювати з правами на медичну допомогу, що всі люди рівні в своїх правах, закріплювати знання про права вивчені раніше, розвивати увагу, уяву, мислення, пам`ять, виховувати шанобливе ставлення до людей, вчити обирати важливі життєві цінності.

Я і місто в якому я живу

1

Розповімо Афлатунчику про працю дорослих у нашому місті

Формувати в дітей уявлення про підприємства (заводи, фабрики) рідного населеного пункту, їх розташування, продукцію, яку вони виробляють; дати уявлення про працю дорослих, про її розподіл (люди різних професій виконують кожен свою частину роботи, а разом отримують готову продукцію); закріпити знання про ресурси; формувати уявлення про культуру праці дорослих на всіх етапах виробництва; ощадливе, раціональне використання матеріалів і часу; виховувати дбайливе ставлення до результатів праці дорослих.

2

 Афлатун і я - бізнесмени

Дати дітям уявлення про бізнес; пояснити, хто такий бізнесмен (підприємець); знайомити з основними рисами підприємця; показати значення розвитку бізнесу для покращення добробуту сім’ї, держави; розвивати вміння міркувати, самостійно знаходити рішення; сприяти зануренню дитини до світу елементарних уявлень про економічні процеси й об’єкти, через ознайомлення з сімейною економікою, продуктами праці та їх виробниками; виховувати інтерес до економічних знань на основі всіх видів діяльності й розвитку: економічного виховання, математичного розвитку, художньо-мистецької діяльності, соціально-етичного виховання.

3

 Зустріч із Майстром своєї справи

Продовжити знайомство дітей з різними видами праці (фізична та розумова) у різних сферах (виробнича й невиробнича); показати взаємозалежність різних видів праці, їх кінцевий результат; виховувати повагу до людей, що працюють.

4

У світі професій

Закріпити знання дітей про працю дорослих. Уточнити уявлення про найбільш доступні й необхідні для розвитку їх соціального досвіду види праці дорослих. Простежити взаємозалежність у роботі людей різних професій; необхідність виконання своїх трудових обов′язків для отримання потрібного результату. Активізувати словник дітей назвами професій; стимулювати вживання прислів′їв про працю. Удосконалювати вміння складати творчі розповіді за темою. Розвивати у дітей фонематичний слух, творчі здібності; інтерес до праці конкретних працівників тих чи інших професій; вміння співпрацювати. Формувати навички спілкування із знайомими та незнайомими людьми; виховувати почуття радості за свої та чиїсь успіхи, підбадьорювати та підтримувати у різних ситуаціях своїх товаришів. Розвивати логічне мислення, вміння висловлювати та доводити свою думку. Виховувати відчуття гордості за своїх батьків, повагу до праці дорослих, бажання наслідувати їх у посильних справах.

5

Як хліб на стіл прийшов

Продовжити знайомити дітей із тер­міном «економіка». Формувати уявлення дітей про те, який шлях проходить зерно, щоб   стати хлібом. Розвивати спостережливість. Вчити добирати прислів'я, приказки, що описують економічне життя. Виховувати любов та бережне ставлення до хліба, пошану до хліборобської праці.

7

Перегляд відеофільму «Ціна однієї хвилини»

Вчити дітей цінувати час. Дати знання про те, що раціонально використовуючи час, мож­на досягти значних результатів у трудовій діяль­ності. Вчити малят, як потрібно планувати свою ді­яльність протягом дня. Формувати в них переко­наність у тому, що маємо цінувати й берегти кож­ну хвилину.

8

Бережи тепло і воду -  бережи життя й природу

Формувати у дітей розуміння єдності людини і природи; уявлення дітей про екологію, можливості економії тепла, предметів вжитку;  про шляхи добування, збереження, транспортування тепла, води. Виховувати  повагу до результатів праці людей, завдяки яким всім дітям тепло і затишно взимку не тільки в садочку, а й і вдома; економне ставлення до тепла та води.

9

Без води нема життя

Розширити знання дітей про значення води в житті людей, тварин, рослин;  про раціональне використання водних ресурсів нашої країни;  про  залежність стану водойм від відношення людей;  про необхідність берегти природу, як багатство, яке нічим не можна замінити;  активізувати словник дітей назвами найбільших річок України, морів,    формувати у дітей показники економічного виховання. Сприяти розвитку у дітей мислення.  Виховувати шанобливе ставлення до водоймищ, екологічно-грамотне вирішення проблемних ситуацій

10

Подорож Афлатуна на планету Сміттєвію

Продовжувати знайомити дітей із проблемою забруднення навколишнього середовища (природне та промислове сміття); підвести до розуміння необхідності охорони навколишнього середовища; усвідомлення того, що збереження природних ресурсів, являється збереженням навколишнього середовища. Формувати вміння робити елементарні висновки, уміння міркувати. Виховувати дбайливе ставлення до природи.

11

Гори, ріки і моря – наша з тобою Земля!

Ознайомити дітей з проблемою забруднення навколишнього середовища (природне та промислове сміття); підвести до розуміння необхідності охорони навколишнього середовища; переробки сміття на корисні речі. Вчити правильно оцінювати дії та вчинки людей у повсякденні. Розвивати зв`язне мовлення, пам`ять, уяву, активізувати словник (сміття, екологічні знаки, переробка відходів). Формувати вміння робити елементарні висновки, уміння міркувати. Виховувати дбайливе ставлення до природи.

12

Знайомимо Афлатунчика  з Підземними скарбами Землі

Поповнювати знання дітей про природний та рукотворний світ. Знайомити дітей із поняттям «природні ресурси»; з корисними копалинами (вугілля, газ,торф, пісок, глина). Розширити уявлення про їх різноманітність та раціональне використання. Формувати екологічно-доцільну поведінку в побуті та природі. Розвивати вміння розмірковувати. Виховувати цікавість до нових економічних понять.

13

Потреби тваринного й рослинного світу

Знайомити дітей з потребами тваринного та рослинного світу, формувати дбайливе й економне ставлення до довкілля, розвивати увагу, мислення, уяву.

Я та гроші: витрачаємо, накопичуємо, ділимося

1

Півник і бобове зернятко

Обґрунтувати, що люди торгують товарами і послугами, коли очікують одержати від цього вигоду; Охарактеризувати бартер як найбільш просту форму обміну, тобто прямий обмін товарами і послугами; Аналізувати, як гроші допомагають здійснювати обмін, коли їх використовують для придбання товарів і послуг.

 

Гроші, купюра, монети

Розкрити суть понять «гроші», «монета», «купюра»; закріпити знання дітей про зовнішній  вигляд  сучасних грошей;вчити знаходити відмінні та подібні ознаки між монетою і купюрою, між купюрами різного номіналу; допомогти дітям усвідомити роль грошей у житті людей

2

Готівкова сума,  ціна, здача, вартість

Закріпити поняття «ціна», «товар», дати поняття «здача», «вартість»; продовжувати вчити дітей практично виконувати дії з придбання товарів; встановлювати зв'язок між ціною, готівковою сумою та здачею.

3

Для чого людям потрібні гроші?

Закріпити уявлення дітей про гроші, їх значення для людей. Розвивати мислення,  пам’ять, увагу, мовлення, комунікативні здібності. Виховувати ощадливість, адекватне ставлення до грошей, розширювати уявлення про гроші України та інших країн. Довести, що за гроші можна купити лише товари й послуги, і аж ніяк не дружбу, любов, повагу, безпеку тощо. Учити зіставляти ціну товарів з кількістю наявних грошей під час закупів у магазині чи на ринку.

4

Магазин. Які є магазини

Уточнити у дітей уявлення про різні види магазинів; вчити розподіляти предмети для продажу за різними видами магазинів. Ввести в активний словник поняття: «продуктовий магазин», «промтоварний магазин».

5

Магазин

Продовжувати знайомити дітей із торгівельними об’єктами – магазинами; дати уявлення про різні магазини, необхідність вибору; закріплювати вміння порівнювати і оцінювати товари, зіставляти потреби і можливості; розвивати вміння вибирати товари у відповідному магазині; вправляти в умінні домовлятися, переконливо доводити власну думку решті, терпляче сприймати позицію, що відрізняється від власної; показати дітям особливості праці продавця. Виховувати культуру поведінки, діловитість, ощадливість, самостійність.

 

Казкова подорож юних економістів

Дати дітям елементарні уявлення про економічні процеси й об’єкти через ознайомлення з сімейною економікою, продукцією праці та їх виробниками; уточнити та розширити уявлення дітей про обмін товарами та послугами; про послуги, про гроші, їх значення; учити робити прості припущення з приводу дій, необхідних для вирішення тих чи інших проблем; виховувати інтерес до економічних знань на основі всіх видів дитячої діяльності й розвитку: екологічного виховання, математичного розвитку, художньо-мистецької  діяльності, соціально-етичного виховання.

6

Навіть малятам про гроші

Уточнити явлення дітей про банки, способи заощадження коштів. Закріплювати вміння точно називати адресу дитсадка. Продовжувати вчити зв’язно відповідати  на поставлене запитання. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, творче та логічне мислення, пам’ять дітей. Виховувати повагу до людей праці різних професій.

7

Гроші та їх використання

 

Уточнити та розширити знання дітей про гроші, їх заощаджування, використання та шляхи надходження. Вчити ними користуватися та закрі­пити знання про те, як виконуються прості фінан­сові операції. Узагальнити уявлення малюків про грошову одиницю України та інших держав (грив­ні, рублі, долари, марки). Закріпити знання дітей про банк, його функції та професії людей, що там працюють (директор, економіст, бухгалтер, інка­сатор, поліцейський). Розвивати логічне мислення, пам'ять, уяву, зв'язну мову. Виховувати діловитість, ощадливість, економність у витраті грошей

8

Виставка товарів та послуг

Розповісти дітям, хто такі споживачі; охарактеризувати товари та послуги; проаналізувати, чим відрізняються товари  від  послуг.

9

Економічний КВК  «Економіку знаємо, бо ми її вивчаємо»

Узагальнити та систематизувати знання дітей про загальновживані економічні терміни: «бартер», «валюта», «товар», «штраф», «бізнесмен», «фермер», підвести дітей до свідомого розуміння цих слів, закріпити знання про виникнення грошей, уточнити уявлення про грошові одиниці іноземних держав (долари, марки, рублі), про рекламу, її призначення та різні види, про стиль одягу ділової жінки та ділового чоловіка. Розвивати логічне мислення, пам’ять, зв’язне мовлення, уяву, ініціативу. Виховувати діловитість, організованість, самостійність, відповідальність, вміння працювати разом.

10

Економічний тренінг із Афлатуном

 

Уточнити та розширити знання дітей про загальновживані економічні терміни: бартер, кон­куренція, економіка, кредит, прибуток. Підвести ді­тей до свідомого розуміння цих слів. Сприяти роз­витку в малюків творчості та ініціативи. Розвивати мислення, пам'ять, зв'язну мову. Виховувати куль­туру економічних стосунків.

 

doc
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку