Вікова група: старша
Розділ програми: звукова культура мовлення + елементи грамоти
Вид заняття: тематичне
Тип заняття: фронтальне
Тема: «Звук , літера А»
Конспект заняття
Дата:
Вікова група: старша
Розділ програми: звукова культура мовлення + елементи грамоти
Вид заняття: тематичне
Тип заняття: фронтальне
Тема: «Звук , літера А»
Програмне зміст:
Корекційно-розвиваючі завдання: формувати узгодженість мови з рухом; розвивати слухове увагу, фонематичний слух і сприйняття; розвивати мислення, уяву, візуально - просторовий гнозис;
Корекційно - навчальні завдання: Закріпити уявлення про те, що звуки бувають голосні і приголосні, закріплювати їх умовні позначення; Формувати поняття «звук», «літера»; Закріплювати вміння виділяти перший звук в словах; Познайомити дітей зі звуком [А], його артікуляторно- акустичними характеристиками, графічним зображенням букви А;
Корекційно - мовні завдання: Вправляти в слуховий диференціації голосних і приголосних звуків; Тренувати вимову звуку [А], з різною силою голосу; вправляти в підборі слів зі звуком [А] на початку слова; Вчити визначати позицію звуку [А] в слові;
Корекційно - виховні завдання: Виховувати самостійність; Виховувати інтерес до пізнавальним завданням;
Матеріал:
Розвиваюче середовище: навчальна зона
Демонстраційна наочність: схема «звук», «буква», графічне зображення букви А, картки позначення голосних і приголосних звуків, «Що вимовляє Сонечко?»
Роздатковий матеріал: зошити, олівці прості і кольорові, пенали з фішками, завдання в зошитах
Художнє слово: вірш про голосних і приголосних звуках, про літеру А.
Хід заняття
I. Організаційний момент
Орг. момент: сяде той, хто стоїть між ..., справа ..., зліва від ...
II. Основна частина.
1. Бесіда про голосні та приголосні звуки
2. Повторення віршів про голосні та приголосні звуки
3. Д \ г «Підніми фішку» - вправа у відмінності на слух голосних і приголосних звуків (Група А,Б)
4. Д \ г «Хто більше» - виділення першого звуку в заданому слові і позначення його фішкою: АПЕЛЬСИН, МАМА, ТАТО, ОСІНЬ, ІНДЮК, ДІД, БАБА, ЕКРАН, СІМ'Я, УДАВ… (Група А)
5. Який звук однаковий в словах: апельсин, ананас, абрикос (Група А,Б)
6. Який звук говорить дівчинка Аня, яка прийшла до нас в гості: А- артикуляційно - акустична характеристика звуку.
7. Д /Г «Придумай слова» - підбір слів на звук А ( АБРИКОС, АПЕЛЬСИН, АНГЕЛ, АВТОМОБІЛЬ, АКВАРІУМ, АКУЛА, АВТОБУС,АНТЕНА, АПТЕКА, АНАНАС)
(Група А,Б)
8.Д / Г «Де звук» - визначення позиції звуку А в словах:
Артист, голова, Лелека, рак, Андрій, Антон, дошка, мак, Аня. (Група А)
9. Ознайомлення з буквою А: на що схожа, з яких елементів складається?
А-в алфавіті — найперша!
А-в алфавіті — найлегша!
А-іще ця буква А
І дзвінка, і голосна.
А ще хоче буква А,
Щоби Алла букви знала,
А тоді-до школи йшла.
(Група А,Б)
10. Пальчикова гімнастика
11. Робота в зошиті: друкування букви А
III. Заключна частина.
рефлексія:
- Що робили?
- Що нового дізналися?
- Що найбільше сподобалося?
-Яку літеру розташуємо в книзі?