Конспект фронтального заняття з грамоти "Звук та літера А"

Про матеріал

Вікова група: старша

Розділ програми: звукова культура мовлення + елементи грамоти

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

Тема: «Звук , літера А»


Перегляд файлу

Конспект заняття

 

Дата: 

Вікова група: старша

Розділ програми: звукова культура мовлення + елементи грамоти

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

Тема: «Звук , літера А»

Програмне зміст:

Корекційно-розвиваючі завдання: формувати узгодженість мови з рухом; розвивати слухове увагу, фонематичний слух і сприйняття; розвивати мислення, уяву, візуально - просторовий гнозис;

Корекційно - навчальні завдання: Закріпити уявлення про те, що звуки бувають голосні і приголосні, закріплювати їх умовні позначення; Формувати поняття «звук», «літера»; Закріплювати вміння виділяти перший звук в словах; Познайомити дітей зі звуком [А], його артікуляторно- акустичними характеристиками, графічним зображенням букви А;

Корекційно - мовні завдання:  Вправляти в слуховий диференціації голосних і приголосних звуків; Тренувати вимову звуку [А], з різною силою голосу; вправляти в підборі слів зі звуком [А] на початку слова; Вчити визначати позицію звуку [А] в слові;

Корекційно - виховні завдання: Виховувати самостійність; Виховувати інтерес до пізнавальним завданням;

Матеріал:

 Розвиваюче середовище: навчальна зона

Демонстраційна наочність: схема «звук», «буква», графічне зображення букви А, картки позначення голосних і приголосних звуків, «Що вимовляє Сонечко

Роздатковий матеріал: зошити, олівці прості і кольорові, пенали з фішками, завдання в зошитах

Художнє слово: вірш про голосних і приголосних звуках, про літеру  А.

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

I. Організаційний момент

 Орг. момент: сяде той, хто стоїть між ..., справа ..., зліва від ...

II. Основна частина.

1. Бесіда про голосні та приголосні звуки

2. Повторення віршів про голосні та приголосні звуки

 

3. Д \ г «Підніми фішку» - вправа у відмінності на слух голосних і приголосних звуків (Група А,Б)

 

4. Д \ г «Хто більше» - виділення першого звуку в заданому слові і позначення його фішкою: АПЕЛЬСИН, МАМА, ТАТО, ОСІНЬ, ІНДЮК, ДІД, БАБА, ЕКРАН, СІМ'Я, УДАВ…  (Група А)

 

5. Який звук однаковий в словах: апельсин, ананас, абрикос (Група А,Б)

 

6. Який звук говорить дівчинка Аня, яка прийшла до нас в гості: А- артикуляційно - акустична характеристика звуку.

 

7. Д /Г «Придумай слова» - підбір слів на звук А ( АБРИКОС, АПЕЛЬСИН, АНГЕЛ, АВТОМОБІЛЬ, АКВАРІУМ, АКУЛА, АВТОБУС,АНТЕНА, АПТЕКА, АНАНАС)

(Група А,Б)

8.Д / Г «Де звук» - визначення позиції звуку А в словах:

Артист, голова, Лелека, рак, Андрій, Антон, дошка, мак, Аня. (Група А)

9. Ознайомлення з буквою А: на що схожа, з яких елементів складається?

А-в алфавіті — найперша!
А-в алфавіті — найлегша!
А-іще ця буква А
І дзвінка, і голосна.
А ще хоче буква А,
Щоби Алла букви знала,
А тоді-до школи йшла.

(Група А,Б)

 

10. Пальчикова гімнастика

11. Робота в зошиті: друкування букви А

III. Заключна частина.

рефлексія:

         - Що робили?

           - Що нового дізналися?

          - Що найбільше сподобалося?  

-Яку літеру розташуємо в книзі?

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Венцель Ника
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
10690
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку