24 липня о 18:00Вебінар: Методи фасилітації для планування та реалізації STEM-проектів і не тільки

Конспект фронтального заняття з грамоти "Звук та літера А"

Про матеріал

Вікова група: старша

Розділ програми: звукова культура мовлення + елементи грамоти

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

Тема: «Звук , літера А»


Перегляд файлу

Конспект заняття

 

Дата: 

Вікова група: старша

Розділ програми: звукова культура мовлення + елементи грамоти

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: фронтальне

Тема: «Звук , літера А»

Програмне зміст:

Корекційно-розвиваючі завдання: формувати узгодженість мови з рухом; розвивати слухове увагу, фонематичний слух і сприйняття; розвивати мислення, уяву, візуально - просторовий гнозис;

Корекційно - навчальні завдання: Закріпити уявлення про те, що звуки бувають голосні і приголосні, закріплювати їх умовні позначення; Формувати поняття «звук», «літера»; Закріплювати вміння виділяти перший звук в словах; Познайомити дітей зі звуком [А], його артікуляторно- акустичними характеристиками, графічним зображенням букви А;

Корекційно - мовні завдання:  Вправляти в слуховий диференціації голосних і приголосних звуків; Тренувати вимову звуку [А], з різною силою голосу; вправляти в підборі слів зі звуком [А] на початку слова; Вчити визначати позицію звуку [А] в слові;

Корекційно - виховні завдання: Виховувати самостійність; Виховувати інтерес до пізнавальним завданням;

Матеріал:

 Розвиваюче середовище: навчальна зона

Демонстраційна наочність: схема «звук», «буква», графічне зображення букви А, картки позначення голосних і приголосних звуків, «Що вимовляє Сонечко

Роздатковий матеріал: зошити, олівці прості і кольорові, пенали з фішками, завдання в зошитах

Художнє слово: вірш про голосних і приголосних звуках, про літеру  А.

                                

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

I. Організаційний момент

 Орг. момент: сяде той, хто стоїть між ..., справа ..., зліва від ...

II. Основна частина.

1. Бесіда про голосні та приголосні звуки

2. Повторення віршів про голосні та приголосні звуки

 

3. Д \ г «Підніми фішку» - вправа у відмінності на слух голосних і приголосних звуків (Група А,Б)

 

4. Д \ г «Хто більше» - виділення першого звуку в заданому слові і позначення його фішкою: АПЕЛЬСИН, МАМА, ТАТО, ОСІНЬ, ІНДЮК, ДІД, БАБА, ЕКРАН, СІМ'Я, УДАВ…  (Група А)

 

5. Який звук однаковий в словах: апельсин, ананас, абрикос (Група А,Б)

 

6. Який звук говорить дівчинка Аня, яка прийшла до нас в гості: А- артикуляційно - акустична характеристика звуку.

 

7. Д /Г «Придумай слова» - підбір слів на звук А ( АБРИКОС, АПЕЛЬСИН, АНГЕЛ, АВТОМОБІЛЬ, АКВАРІУМ, АКУЛА, АВТОБУС,АНТЕНА, АПТЕКА, АНАНАС)

(Група А,Б)

8.Д / Г «Де звук» - визначення позиції звуку А в словах:

Артист, голова, Лелека, рак, Андрій, Антон, дошка, мак, Аня. (Група А)

9. Ознайомлення з буквою А: на що схожа, з яких елементів складається?

А-в алфавіті — найперша!
А-в алфавіті — найлегша!
А-іще ця буква А
І дзвінка, і голосна.
А ще хоче буква А,
Щоби Алла букви знала,
А тоді-до школи йшла.

(Група А,Б)

 

10. Пальчикова гімнастика

11. Робота в зошиті: друкування букви А

III. Заключна частина.

рефлексія:

         - Що робили?

           - Що нового дізналися?

          - Що найбільше сподобалося?  

-Яку літеру розташуємо в книзі?

 

 

 

 

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
807
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку