Конспект фронтального заняття "Зимові фантазії"

Про матеріал

Вікова група: старша

Розділ програми: лексико-граматична будова мови + елементи грамоти+зв'язне мовлення

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: заняття-гра

Перегляд файлу

Дата:

Вікова група: старша

Розділ програми: лексико-граматична будова  мови + елементи грамоти+зв'язне мовлення

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: заняття-гра

Тема заняття        

Програмовий зміст:

Корекційно-розвивальні завдання:

  • розвивати дрібну моторику мускулатури кисті провідної руки; окомір,

зорово – просторовий гнозіс,

  • розвивати уміння орієнтуватися на аркуші паперу в клітинку
  • розвивати пам'ять, мислення, увагу.
  • розвивати слухове сприйняття, фонематичний слух

Корекційно-навчальні завдання:

  • Формувати вміння дітей викреслювати схеми запропонованих речень без прийменників
  • Навчити дітей складати речення  з 3 - 4 слів без прийменників за допомогою мнемодоріжки,
  • Вдосконалювати вміння дітей робити ЗАС «ЗИМА» - гр. АБ «СНІГ» - гр. А

Корекційно-мовні завдання:

  • Активізувати словник дітей по темі «Зима»
  • Закріпити з дітьми знання та назви  зимових місяців
  • Збагатити словник дітей іменниками –«зимовими словами».
  • Вправляти дітей в підборі якісних прикметників до слова «СНІГ»
  • Вправляти в підборі дієслів
  • Удосконалювати навички узгодження різних частин мови в роді, числі та відмінку
  • Намагатися граматично правильно  будувати  речення 
  • Формувати вміння подбирати слова-родичі до слова «СНІГ»

Корекційно-виховні завдання

  • Виховувати культуру поведінки, уміння вислуховувати один одного, не перебиваючи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід зайняття

1.Трійка, трійка прилетіла, скакуни в тій трійці білі,

А в санях сидить дівиця білокоса, білолиця,

Як змахнула рукавом - все покрилося сріблом ( ЗИМА )   ЗАС – гр.АБ

 2.Назви ласкаво - ЗИМОНЬКА  Що за 3 скакуни привезли Зимоньку?

  • 3 місяці: Грудень, Січень, Лютий Відплескай назви місяців. Який зараз місяць?

 Що за срібло покрило все навкруги? - Сніг ЗАС ЗАС – гр.А

4.Сніг який?

  • Білий, пухнастий, м'який, зимовий, легкий.

Що робить сніг?

  • йде, лягає, укриває, блищить, виблискує.
  • сніг іскриться - іскристий,
  • сніг блищить - блискучий

З чого сніг? - з води і великої кількості сніжинок

5. Відгадай, яка сніжинка говорить – немовні звуки

6.Сніжинки знають тільки зимові слова. Хто більше назве зимових слів? - фішки за правильну відповідь

Фізхвилинка  У володарки Зими трішечки замерзли ми.

                          Грудень каже: «Пострибай!»

                         Січень просить: «Присідай!». встали — сіли, встали — сіли,

                         Розігріли наше тіло.

                         Лютий місяць нагадав: час нам братися до справ.

                         Сіли, дітки, всі гарненько. спинки держимо рівненько.

                          Книги відкриваємо —знання здобуваємо!

7.Ви знаєте сніг дуже любить безголосно опускатися на будинки і дерева, сідати на відкриті кватирки, як горобець, тільки не цвірінькаючи. Сидячи на кватирці Сніг мотиляє ногами, а оскільки спинки у кватирки немає, часто падає вниз хватаеться за повітря  сніжинками. І ось одного разу, коли Сніг сидів на кватирці, він почув звуки скрипки і йому так сподобалося, що він вирішив навчитися грати на скрипці і ось відтоді, якщо ви чуєте скрип снігу під ногами - знайте це Сніг вчиться грати на скрипці. ( по В.Хмельницькому )

8.Слова - родичі:

  •  сніг - сніжинка, снігур, сніговик, снігуронька.

9. "Знайди відмінності" - чим відрізняються сніговики?

Пальчикова гімнастика

 «Падав сніг на поріг» - імітація дій

10.Робота в зошиті? Намалюй сніговиків

Скільки вийшло багато сніговиків. Порахуй - схема

11.Склади речення. Викресли схему речення

Підсумок. Що сподобалося? Які нові зимові слова запам'ятали? Що таке скрип Снігу?

 

 

Дата:

Вікова група: старша

Розділ програми: лексико-граматична будова  мови + елементи грамоти+зв'язне мовлення

Вид заняття: тематичне

Тип заняття: заняття-гра

Тема заняття        

Програмовий зміст:

Корекційно-розвивальні завдання:

  • розвивати дрібну моторику мускулатури кисті провідної руки; окомір,

зорово – просторовий гнозіс,

  • розвивати уміння орієнтуватися на аркуші паперу в клітинку
  • розвивати пам'ять, мислення, увагу.
  • розвивати слухове сприйняття, фонематичний слух, уміння пригадувати слова на заданий звук.

Корекційно-навчальні завдання:

  • Формувати вміння дітей складати речення за запропонованими малюнками з 3 - 4 слів , об’єднуючи їх в оповідання
  • Вдосконалювати вміння дітей робити ЗАС «ЗИМА» - гр. АБ «СНІГ» - гр. А

Корекційно-мовні завдання:

  • Активізувати словник дітей по темі «Зима»
  • Закріпити з дітьми знання та назви  зимових місяців
  • Збагатити словник дітей іменниками –«зимовими словами».
  • Вправляти дітей в підборі якісних прикметників до слова «СНІГ»
  • Удосконалювати навички узгодження різних частин мови в роді, числі та відмінку
  • Намагатися граматично правильно  будувати  речення 
  • Формувати вміння подбирати слова-родичі до слова «СНІГ»

Корекційно-виховні завдання

  • Виховувати культуру поведінки, уміння вислуховувати один одного, не перебиваючи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід зайняття

 1.Загадка.   Махнула птиця крилом
                     І покрила весь світ  білим килимом.  (Зима) – ЗАС – гр АБ

2.Зима яка?

  •  холодна, морозна, весела.

3. Що буває взимку? ( сніг, снігопад, бурульки, снігурка, сани, сніговик, снігурі, мороз, завірюха, метедь.)

Загадка.    Біле, як сорочка,

                   Пухнате, як квочка, крил не має, гарно літає. (Сніг) ЗАС – гр А

З чого складається сніг? ( зі сніжинок)

4. "Знайди 2 однакових сніжинки" - схеми

5. Пальчикова гімнастика

 «Падав сніг на поріг» - імітація дій

Робота в зошиті: "Вікно в сніжинках і візерунках"

 

 

 

 

6.Сніг який?

  • Сніг блищить - блискучий
  • Сніг виблискує - виблискуючий
  • Сніг іскриться - іскристий
  • Сніг хрускотить - хрусткий

7. Яке слівце загадала Сніжинка? ( на [С Х З В М] – зимові слова)

  • МОРОЗИ, ХОЛОДИ, ЗИМА, ХОЛОДНЕЧА, ВІЗЕРУНКИ

8.Слова - родичі:

  •  сніг - сніжинка, снігур, сніговик, снігуронька.

Фізхвилинка. Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити.

                        Руки вгору, руки вниз, руки в боки, руки так,

                        Руки вгору, як вітряк. вище руки підніміть

                        І спокійно опустіть. плесніть, діти, кілька раз.

                       За роботу, все гаразд!

9. Вітер налетів, сторінки розкидав, виберіть вподобану картинку

Склади речення по картинці

10.Вийшла розповідь

  • Прийшла холодна і морозна зима
  • На вулиці випав білий пухнастий сніг.
  • юди одягнули теплі шуби, шапки і рукавиці.
  • Діти взимку катаються на санчатах, лижах і ковзанах, ліплять з снігу снігових баб.
  • Я теж люблю зиму за те, що….

Підсумок. Чим займалися? Що сподобалося? Що запам'яталося найбільше?

 Що упізнали нового?

 

Зима у місті

Пада, пада безліч літ
Білий сніг на білий світ.
…Шумувало недарма — 
В місто в’їхала зима.
Враз слухняне помело
Гори снігу намело.
Він — неначе білий птах 
Повсідався на дахах.
Білосніжні подушки
Повлягались на лавки.
Зачепились за гілки
Вати білої шматки.
І машини, й машинята
Одяглися в білі шати.
Ще й з’явилась відучора
Біла шапка в світлофора.
А ялиночка маленька — 
Мов Снігуронька біленька.

Галина Джемула

 

docx
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку