Вікова група: старша
Розділ програми: лексико-граматична будова мови + елементи грамоти+зв'язне мовлення
Вид заняття: тематичне
Тип заняття: заняття-гра
Дата:
Вікова група: старша
Розділ програми: лексико-граматична будова мови + елементи грамоти+зв'язне мовлення
Вид заняття: тематичне
Тип заняття: заняття-гра
Тема заняття
Програмовий зміст:
Корекційно-розвивальні завдання:
зорово – просторовий гнозіс,
Корекційно-навчальні завдання:
Корекційно-мовні завдання:
Корекційно-виховні завдання
Хід зайняття
1.Трійка, трійка прилетіла, скакуни в тій трійці білі,
А в санях сидить дівиця білокоса, білолиця,
Як змахнула рукавом - все покрилося сріблом ( ЗИМА ) ЗАС – гр.АБ
2.Назви ласкаво - ЗИМОНЬКА Що за 3 скакуни привезли Зимоньку?
Що за срібло покрило все навкруги? - Сніг ЗАС ЗАС – гр.А
4.Сніг який?
Що робить сніг?
З чого сніг? - з води і великої кількості сніжинок
5. Відгадай, яка сніжинка говорить – немовні звуки
6.Сніжинки знають тільки зимові слова. Хто більше назве зимових слів? - фішки за правильну відповідь
Фізхвилинка У володарки Зими трішечки замерзли ми.
Грудень каже: «Пострибай!»
Січень просить: «Присідай!». встали — сіли, встали — сіли,
Розігріли наше тіло.
Лютий місяць нагадав: час нам братися до справ.
Сіли, дітки, всі гарненько. спинки держимо рівненько.
Книги відкриваємо —знання здобуваємо!
7.Ви знаєте сніг дуже любить безголосно опускатися на будинки і дерева, сідати на відкриті кватирки, як горобець, тільки не цвірінькаючи. Сидячи на кватирці Сніг мотиляє ногами, а оскільки спинки у кватирки немає, часто падає вниз хватаеться за повітря сніжинками. І ось одного разу, коли Сніг сидів на кватирці, він почув звуки скрипки і йому так сподобалося, що він вирішив навчитися грати на скрипці і ось відтоді, якщо ви чуєте скрип снігу під ногами - знайте це Сніг вчиться грати на скрипці. ( по В.Хмельницькому )
8.Слова - родичі:
9. "Знайди відмінності" - чим відрізняються сніговики?
Пальчикова гімнастика
«Падав сніг на поріг» - імітація дій
10.Робота в зошиті? Намалюй сніговиків
Скільки вийшло багато сніговиків. Порахуй - схема
11.Склади речення. Викресли схему речення
Підсумок. Що сподобалося? Які нові зимові слова запам'ятали? Що таке скрип Снігу?
Дата:
Вікова група: старша
Розділ програми: лексико-граматична будова мови + елементи грамоти+зв'язне мовлення
Вид заняття: тематичне
Тип заняття: заняття-гра
Тема заняття
Програмовий зміст:
Корекційно-розвивальні завдання:
зорово – просторовий гнозіс,
Корекційно-навчальні завдання:
Корекційно-мовні завдання:
Корекційно-виховні завдання
Хід зайняття
1.Загадка. Махнула птиця крилом
І покрила весь світ білим килимом. (Зима) – ЗАС – гр АБ
2.Зима яка?
3. Що буває взимку? ( сніг, снігопад, бурульки, снігурка, сани, сніговик, снігурі, мороз, завірюха, метедь.)
Загадка. Біле, як сорочка,
Пухнате, як квочка, крил не має, гарно літає. (Сніг) ЗАС – гр А
З чого складається сніг? ( зі сніжинок)
4. "Знайди 2 однакових сніжинки" - схеми
5. Пальчикова гімнастика
«Падав сніг на поріг» - імітація дій
Робота в зошиті: "Вікно в сніжинках і візерунках"
6.Сніг який?
7. Яке слівце загадала Сніжинка? ( на [С Х З В М] – зимові слова)
8.Слова - родичі:
Фізхвилинка. Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз, руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк. вище руки підніміть
І спокійно опустіть. плесніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд!
9. Вітер налетів, сторінки розкидав, виберіть вподобану картинку
Склади речення по картинці
10.Вийшла розповідь
Підсумок. Чим займалися? Що сподобалося? Що запам'яталося найбільше?
Що упізнали нового?
Зима у місті
Пада, пада безліч літ
Білий сніг на білий світ.
…Шумувало недарма —
В місто в’їхала зима.
Враз слухняне помело
Гори снігу намело.
Він — неначе білий птах —
Повсідався на дахах.
Білосніжні подушки
Повлягались на лавки.
Зачепились за гілки
Вати білої шматки.
І машини, й машинята
Одяглися в білі шати.
Ще й з’явилась відучора
Біла шапка в світлофора.
А ялиночка маленька —
Мов Снігуронька біленька.
Галина Джемула