Конспект
ігрового заняття з логіки
Подорож до королеве Зими
( старший дошкільний вік )
МЕТА: закріпити знання цифр в межах 10, ознаки пір року, вчити рахувати двійками, складати фігуру-силует з геометричних фігур, розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, уяву, дрібну моторику.
Методична заувага: вихователь проводить заняття в одязі професора логіки
ОБЛАДНАННЯ: 10 промінців, сонечко, гномики, 5 торбинок, набір на кожнудитину: човник, хмаринка, смужка з зеленою травичкою, сонечко, хвиляста голуба смужка, кульбабки, деревце, метелик, аркуші паперу з цифрами від 1 до 10, малюнки з зображенням пір року, конверти з набором геометричних фігур для викладання тварин, аркуші паперу з незакінченими малюнками, п’ять карток з цифрою 2.
ХІД ЗАНЯТТЯ:
(Професор логіки пропонує дітям загадку.)
Що у світі найсвітліше
Наймиліше, найтепліше
Що по небу вдень гуляє,
Ніч приходить – спочиває?
Проф.логіки: Діти, а подивіться на наше сонечко, чого в нього не вистачає? (промінців). Так, промінців. А це сталося тому, що Зима відібрала в нього промінці – не хоче віддавати свої права весні. Треба Сонечку допомогти, адже ви хочете, щоб на землю скоріше прийшла весна? Ну то добре. А скажіт мені будь-ласка, скільки промінців має сонечко? А що придумали люди для позначення кількості? (числа). За допомогою чого записують числа? (цифр). Зараз невеличка розминка з числами.
(виставляється на дошці числа : 1, 5, 9; 2, 8, 4; діти запам’ятовують їх, а потім повторюють).
Проф. логіки: Добре! А тепер знову повернемося до нашого Сонечка. Щось воно ще більше засумувало, треба скоріше допомогти йому. А промінці заховані в торбинках, як ітримають наші гноми. Кожна торбинка розв’яжеться лише тоді, коли ви виконаєте завдання, яке приготувала для вас Цариця Зима.
І ось перше завдання. У ньому Зима пропонує намалювати картину, але не фарбами, а за допомогою цифр і силуетів.
1. Покажіть човником цифру, яка більше за 3 на одиницю.( 4)
2. Покажіть хмаринками цифру, яка отримається, якщовід 3 відняти 2 (1).
3. Покажіть зеленоютравичкою цифру, яка менше за 9 на 1 (8).
4. Покажіть сонечком цифру, яка заходиться між 1 і 3 (2).
5. Позначте хвилястою голубою смужкою цифру, яка позначає кількість пальців на однійруці (5).
6. Посадіть кульбабку напроти цифри, яка передує числу 8 (7).
7. Покажіть деревцем цифру, яка отримається, якщо до 5 додати 1 (6).
8. Покладіть метелика біля цифри, яка показує скільки у світлофора кольорів (3).
Проф. логіки: Уважно придивіться до аркушу паперу. Що ви на ньому бачи -
те? Яку вам пору року ця картина нагадує? А давайте придумаємо цій картині назву.
Проф. логіки: Молодці! Перша торбинка розв’язується і ось промінці. Скільки їх? (2) Ось і повернули ми 2 промінчика Сонечку.
Щоб виконати друге завдання, нам треба пригадати усі пори року. Перед вами малюнки, на яких треба з’єднати лінією зображення, які відповідають тій чи іншій порі року. А щоб вам не так просто було це зробити, Зима приготувала 4 олівці. Малюнки, які відносяться до весни ви будете з’єднувати зеленою лінією, до осені – жовтою, до літа – червоною, до зими – голубою.(Діти виконують завдання. Перевіряє правильність його виконання).
Проф. логіки: А зараз пограємо в гру „Добери слова”.
Зима – це ... (лижі, сніг, мороз, рукавички і т.д.)
Весна – це ... (проліски, свято 8 Березня, бруньки на деревах і т.д.)
Літо – це ... (жарке сонце, зелена трава, тепле море і т.д.)
Осінь – це ... ( жовте листя, дощ, пташині зграї, гриби в лісі і т.д.)
Ось і виконали ми завдання. Розв’язуємо другу торбинку і дістаємо промінці. Скільки дістали промінців? (2) Скільки стало всього? (4) Як ви отримали число 4? (2+2).
Проф. логіки: У країні, де живе Цариця Зима є чарівне дзеркало. Його передала Зима Гномові. Ось воно. Це дзеркало має незвичайні якості: якщо подивитися крізь нього, можна здогадатися, як зміниться те, на що ти дивишся. Наприклад, я крізь дзеркало дивлюся на насінину і бачу як вона стає соняшником або колосочком. Мені дуже цікаво, що побачите ви крізь це дзеркало, коли подивитися на :
Бруньки дерев; сніг весною; яєчко у гніздечку; похмуре небо; кошеня; дівчинку; хлопчика; випускника старшої групи; картоплю; тісто; будівництво; пластилін.
Молодці! Ще одне завдання виконали (роз’язує торбинку, дістає промінці). Скільки промінців? (2) Скільки всього вже промінців? (6) Як отримали 6? (2+2+2).
Проф. логіки: Діти, на нашій планеті є континенти і країни де ніколи не буває справжньої зими. Не буває снігу, льоду, морозу. А може ви знаєте де саме? (В Африці, Австралії, Азії, Індії).
А які там живуть тварини? (жирафи, кенгуру, крокодили ...)
Ось у четвертому завданні нам треба цих тварин викласти з геометричних фігур.
Конверт №1 – жираф.
Конверт №2 – кенгуру.
(Діти самостійно викладають тварин.Викладач перевіряє).
Молодці! Дістаємо промінці. Скількиїх? (2) Скільки всього? (8) Як отримали ви 8? (2+2+2+2).
Проф. логіки: А останнє завдання, яке приготувала Цариця Зима, у вас на аркушах паперу. Треба домалювати сонечко і равлика. Вибрати і правильно покласти картки з квітами і викласти на конвалії квіточки.
(Діти виконують завдання.) ( З останньої торбинки викладач дістає промінці). Скільки їх?(2) Скільки всього промінчиків тепер у Сонечка? (10) Скільки завдань Зими ми виконали?(5) За кожне завдання ми отримували по скільки промінців? (по 2 ) Як же у нас вийшло 10 промінців? (Ми взяли п’ять разів по 2. 2+2+2+2+2 – викладають на дошці).
Проф. логіки: Сонечко дякує вам за те, що ви його врятували і допомогли йому. Тепер воно почне світити більше, і на землю прийде справжня весна.
ПІДСУМОК: Чим займалися на занятті? Яке завдання найбільше сподобалося? А тепер оцініть себе. (Дітям пропонують вибрати смужки із зображенням зайченя, лисеня, сови). Аргументують свій вибір.