Тема : «Гусениця Ципа»
Мета: диференціація звуків [ц], [ц'] в мовленні; розвиток у дітей мовної творчої активності, мислення, фантазії, комунікативних здібностей під час спілкування, уміння аналізувати, порівнювати, класифікувати. Спонукати до мовної активності, вільно висловлювати свою думку. Виховувати відчуття власної гідності, самоконтролю за своєю вимовою; уміння знаходити вихід з будь-якої ситуації. Устаткування: наочні картинки, ляльки курча та гусениці, м’яч .
Методи: створення ігрових проблемних ситуацій, пізнавальні і проблемні питання.
Хід заняття
Логопед: Ось яку історію я почула від Сороки.
Усі знають, що курчата дуже люблять їсти гусінь - на сніданок, на обід і на вечерю. А наше курча Ца - Ца навідріз відмовився кривдити гусінь. Причиною цьому послужила різнокольорова гусениця Ципа. Вона повзла по стеблу квітки і була схожа на різноколірну веселку. Курча Ца - Ца любило спостерігати за веселкою після дощу, тому воно зупинилося і довго дивилося на гусеницю, яка піднімалася все вище і вище по квітці. Вона була прекрасна, і від неї неможливо було відірвати око.
- Як тебе звати? - запитало курча Ца - Ца.
- Ципа, - відповіла гусениця.
- Давай дружити! Я захищатиму тебе від своїх братів курчат. Я нікому не дозволю доторкнутися до тебе. А саме я можу їсти льодяники і навіть огірки.
Так гусениця Ципа і курча Ца - Ца подружилися, і дружать, до цього дня.
ЗАВДАННЯ І ПИТАННЯ
- Вимови слова з казки із звуком [Ц], склади.
- Згадай відомі тобі слова із звуком [Ц]. Придумай речення з цими словами.
- Що люблять вживати усі курчата?
- Як звуть курча - героя казки?
- Чому курча вирішило захистити гусеницю?
- Від кого курча захищало гусеницю?
- Що було згодне їсти курча, тільки щоб гусениця залишилася цілою і неушкодженою?
Творча гра-завдання «Намалюй гусеницю Ципу і розкажи про те, яка вона.» ( діти малюють свої варіанти)
Логопед: Уяви, що ти гусениця, і розкажи про курча, подякуй йому.
(логопед, вислухавши варіанти дітей, питає, за щоб курча могло подякувати гусениці)
- А чи можуть друзі зустріти крокодила? Де він живе? Чому не зустріти пінгвіна? Чому не можна відразу побачити синицю, ластівку, дятла? Чому не зустрінете тут корову?
- Діти, а якщо це відбувається в казці? Тоді як? (можна зустріти всіх звірів. У казці відбуваються різні чудеса)
Робота з презентацією «З квіточки на квіточку»
- Я пропоную друзям відправитися на чарівну галявину і погуляти серед квітів. Але гусениці буде важко пересуватися , тому давайте її перетворимо на метелика за допомогою чарівних слів.
- Друзі хочуть запропонувати пограти з вами в гру «Спіймай звуки [ц], [ц']»
Дорослий звертається до дитини:
— Уважно послухай вірш. У яких словах сховалися звуки [ц], [ц']? Якщо почуєш слова зі звуками [ц], [ц'], плесни у долоні — спіймай їх.
ЦАПОК НА БУДІВНИЦТВІ
Цеглинка на цеглинку
Лягає на пісок,
Працює цілу днину
Невтомний цап-цапок,
А цуцику цікаво:
— Це диво-дивина,
Яка буде без цементу
Міцною ця стіна?
- Які слова зі звуками [ц], [ц'] ти запам'ятав? Де знаходиться звук на початку, у середині чи у кінці слова?
Гра « Хто більше?»
Назвіть слова зі звуком [ц]. Хто назве більше?
Цап, цукерка, квочка, ціна, сцена, стілець, гречка, цуценя, криниця, цегла, олівець, цуценя, цап, сцена, концерт, ціпок, танцювати, працювати, продавець, горобець.
Логопед: Які ви, діти, сьогодні, молодці! Дуже гарно попрацювали. І на згадку про наше заняття курча та гусениця дарять вам ось такі незвичайні малюнки, які ви можете не просто розфарбувати, а заштрихувати.
КОНСПЕКТ
заняття з розвитку мови
з дітьми середнього віку
з використанням логопедичної казки
«Гусениця Ципа»
(взаємовідвідування)
Підготувала:
учитель – логопед ДНЗ № 42
Перепелятник Л.М.
Провела: 27.03.2015 р.