Виступ «ПРЕДМЕТНО-РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЛОГОПЕДИЧНОЇ ГРУПИ» (З ПЕДАГОГИЧНОЇ СКРИНЬКИ)

Про матеріал
Виступ «ПРЕДМЕТНО-РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЛОГОПЕДИЧНОЇ ГРУПИ» (З ПЕДАГОГИЧНОЇ СКРИНЬКИ)
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

«ПРЕДМЕТНО-РОЗВИВАЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ

ЛОГОПЕДИЧНОЇ ГРУПИ»

 

(З ПЕДАГОГИЧНОЇ СКРИНЬКИ)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПІДГОТУВАЛА:

ВЧИТЕЛЬ – ЛОГОПЕД

ДНЗ № 42

ПЕРЕПЕЛЯТНИК Л.М.

 

 

 

 

 

 

 

Предметно-розвивальне середовище

Доведене, що на розвиток дитини дошкільного віку великий вплив має навколишній його простір, середовище, у якому він перебуває більшу частину часу.

Організація предметно-розвивального середовища — невід'ємна складова педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі. В умовах дошкільної установи таким середовищем є групова кімната. У ДНЗ, де має забезпечуватися виконання не лише навчально-виховних, а й корекційно-розвивальних та пропедевтич­них завдань, це набуває особливого значення. Відтак ак­туальною сьогодні є потреба в оновленні підходів до створення предметно-розвивального середовища для логопедичної групи. Це, зокрема, забезпечить:

 пришвидшення процесу адаптації дітей до умов дошкільного закладу;

 підвищення інтересу, вироблення мотивації до спів­праці педагогів з дошкільнятами через ігрову діяльність;

  • створення сприятливих умов для проведення ефек­тивної логопедичної роботи;
  • удосконалення імпресивного мовлення шляхом розширення знань дітей про навколишній світ;
  • активізацію експресивного мовлення, збагачення словника, вдосконалення граматичного боку мов­лення, формування зв'язного мовлення;

 постійне закріплення вивченого навчального мате­ріалу;

♦ встановлення взаємозв'язку в роботі логопедів, вихователів та батьків.

 

  • Як ви вважаєте, скільки часу займає нерегламентована рамками занять діяльність дітей (під керівництвом педагога або самостійна)? Вона найбільш тривала -  становить до 5/6 усього часу перебування дітей у садку. У ході цієї діяльності вихователі організують індивідуальні й підгрупові корекційно-орієнтовані форми взаємодії з дітьми.
  • Як ви гадаєте, яке значення має предметно-розвиваюче середовище? Воно дозволяє збагатити досвід емоційно-практичної взаємодії дитини з однолітками й педагогом, включити в активну пізнавальну діяльність усіх дітей групи. Середовище стимулює розвиток самостійності, ініціативності. У ньому діти реалізують свої здатності.
  • За яким принципом будується предметно-розвивальне середовище в групі та логопедичному кабінеті? Воно будуєть­ся згідно з програмно-методичними вимогами та з обо­в'язковим урахуванням вікових та індивідуальних психо­фізичних особливостей дошкільнят із ЗНМ.

 

У мікрозонах виділяються окремі секто­ри, наповнення яких сприяє цілісному гармонійному розвиткові дитячої особистості і розвиткові мовлення зокрема. Кожен з них має свою специфічну мету й від­повідне обладнання.

 

Логопеди нашого ДНЗ разом з вихователями постійно вдосконалюють  вже наявні мікрозони в групах. Саме в моїй групі, де я працюю, ми разом з вихователями створили мікрозони або сектори, які мають назви

В основу наповнюваності цих зон ми вкладаємо тематику тематичне планування по лексичних темах. Добір ігрового й дидактичного матеріалу здійснюється на основі рекомендацій логопеда, що робить його взаємодія з вихователями не формальним, а й плідним. Зміст визначається не випадково, а в відповідності із програмою, фізіологічними й психолого-педагогичними особливостями формування мови при загальнім її недорозвиненні.

Дидактичне оснащення повинне відповідати структурі мовних порушень дітей, індивідуальним і віковим особливостям. Досвід показує, що тільки при такому підході можлива ефективна корекція мови дошкільників. При випадковому формальному доборі ігор обсяг сприйняття дітей виявляється перевантаженим і навченість різко знижується. Матеріал, що знаходиться в мікрозоні, має багатофункціональний характер. Ігри повинні бути підібрані в порядку наростаючої складності, спрямовані на розвиток (корекцію) мови й внемовних психічних процесів і функцій, що становлять психологічну базу мови. Ігровий і дидактичний матеріал заміняється або поповнюється в щотижня, залежно від лексичної теми.

 

Зараз ми пропонуємо вам провести невелику екскурсію до логопедичної групи для дітей молодшого віку із ЗНМ. Для цього ми поділемось на три підгупи згідно кольору анкет, що знаходяться у вас на столах. Група з синіми анкетами буде досліджувати роздягальню, з червоними – групову кімнату, з зеленими – логопедичний кабінет.

В анкетах поданий перелік секторів, на які поділені групова кімната, роздягальня, логопедичний кабінет.

 

 

 

 

 

АНКЕТА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ЛОГОПЕДИЧНОГО КАБІНЕТУ

 

 

 

 

Вам необхідно визначити, яку мету несе кожен сектор для вирішення  корекційно-розвивальних задач в групі для дітей із ЗНМ. А також, можливо, додати свої пропозиції або рекомендації, якщо ви вважаєте за потрібне.

 

Отже, предметно-розвивальне сере­довище у логопедичній групі для дітей дошкільного віку із ЗНМ не тільки забезпечує умови для формуван­ня та розвитку мовлення. Воно виступає також одним з основних засобів розвит­ку всіх аналізаторів, адже саме на четвер­тому році життя у дошкільнят формуються сенсорні здібності. Вільна взаємодія ма­лят у правильно організованій ігровій ді­яльності розвивального середовища по­зитивно впливає не лише на формування їхнього мовлення, а й на інтелектуаль­ний розвиток загалом.

 

 

 

 

 

 

 

 

АНКЕТА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ГРУПОВОЇ КІМНАТИ

 

 

 

 

АНКЕТА ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ РОЗДЯГАЛЬНІ

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
7 лютого 2019
Переглядів
2072
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку