Конспект індивідуального заняття з ученицею 2-А класу на тему: «Постановка правильної вимови звука [ш]. Узгодження кількісних числівників з іменниками. Робота за лексичною темою "К

Про матеріал
Конспект індивідуального заняття з ученицею 2-А класу на тему: «Постановка правильної вимови звука [ш]. Узгодження кількісних числівників з іменниками. Робота за лексичною темою "Казка"»
Перегляд файлу

Конспект індивідуального заняття з ученицею 2-А класу на тему:

«Постановка правильної вимови звука [ш]. Узгодження кількісних числівників з іменниками. Робота за лексичною темою "Казка"»

Тема: Постановка правильної вимови звука [ш]. Узгодження кількісних числівників з іменниками. Робота за лексичною темою "Казка".

Мета: формувати чіткий артикуляційний уклад (артикуляційну позицію) й слуховий образ звука [ш]; формувати правильну вимову звука [ш] в складах, словах; розвивати фонематичні процеси, навички звукового аналізу і синтезу, зв´язне мовлення, увагу, пам´ять; розширити знання дітей про українську казку; продовжувати розвивати вміння орієнтуватися в просторі, удосконалювати дрібну моторику руки; виховувати бажання говорити правильно.

Обладнання: дзеркало, артикуляційний профіль звука [ш], мультимедійна презентація.

                                                      Хід заняття

І. Організаційний момент.

Напруження відлетіло…

І розслаблене все тіло…

Губи трішки відкриваються.

Все чудово розслабляється.

І слухняний наш язик

До розслаблення вже звик.

II. Основна частина.

1.Повідомлення мети заняття.

Слухання вірша.

Шматок сальця шукає мишка,

В нашій шафі шарудить.

Як шугоне на мишку кішка!

А мишка - шусть у шпаринку вмить.

2. Логопедична зарядка

Дихальні вправи:

"Подути на широкий язик".

"Подути по середній лінії язика".

"Здування з кінчика язика".

"Здування паперових смужок" 

3.Артикуляційна гімнастика 

Вправа "Лопаточка"

Я широкий язичок

На губу собі поклав.

Був рожевий п´ятачок

Він лопаточкою став.

 

Вправа "Грибок"

До піднебіння свій язик

Я тихенько присмоктав.

Він уже до всього звик:

Тепер грибочком став.

 

Вправа "Чашечка"

Зроби широким свій язик,

Його краєчки підійми,

Бач, вийшла чашечка у нас.

Ану, зроби її ще раз.

Динамічні підготовчі вправи

 

 

Вправа "Гойдалка"

Язик тягнувся до зубів,

До верхніх і до нижніх.

Немов гойдалкою злітав

До хмарок білосніжних,

Раз, два, три, (ім´я дитини), повтори.

 

Вправа "Маляр"

Вперед-назад, це твій язик

Так піднебіння гладить.

Як маляр, він білити звик,

Це стінам не завадить!

 

Вправа "Конячка"

За верхніми зубами

Поцмокав язичок

Біжить лоша за нами: Цок-цок, цок-цок.

 

Голосові вправи:
"Микання"

 "Мугикання"

 "Хор голосних звуків" .

Вправа "Вказівний"

 

4. Розвиток ручної моторики: пальчикова гімнастика.

Вправа "Пальчики"

Наші пальці постулялись.

От цікаво, що це сталось?

Замерзли? То погрієм їх,

Вкриєм ковдрою малих.

Виконання: діти стуляють ліву руку в кулачок, а правою обхоплюють його й міцно стискають. Потім міняють руки і легенько струшують їх. Вправу повторюють кілька разів.

Вправа "Теремок"

Стоїть у полі теремок, - 1

Двері взяті на замок, - 2

Дрик-дрок, дрик-дрок, - З

Прийшов котичок-коток, -4

Відчинив ключем замок. – 5

Виконання: пальці розведені - 1. Пальці сплетені в за мок - 2. Рухи зімкнутими кистями ліворуч-праворуч - 3. Рухи від себе - до себе - 4. Пальці розімкнути й стисну ти кистями рук – 5.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

                                               

 

 

   Презентація

1)Артикуляційний профіль звука [ш].

 Уточнення артикуляції звуку.

 Відтворення верхнього положення язика під зоровим контролем дитини: губи незначно витягнуті вперед, зуби розімкнені, передній край язика при верхній артикуляції піднімається до твердого піднебіння, утворюючи з ним щілину, бокові краї язика притиснуті до верхніх корінних зубів. При нижній артикуляції передній край язика відтягується назад, вигинаючи й потовщуючи спинку язика, утворює з піднебінням щілину. Бокові краї прилягають до бокових зубів.

2)Читання складів.

3)Розглядання малюнків зі звуком [ш].

4)Читання слів, чистомовок.

 

ІV. Фізкультхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.

 

 V. Закріплення нового матеріалу.

1)Розвиток фонематичного  слуху.

Гра "Піймай звук".

 Вчитель називає слова, склади зі звуком [ш]. Якщо дитина чує звук [ш], піднімає руку (шахи, шахта, шафа, шана, шок, шов, шомпол, шоколад, шелест, шило, шибка, шинель, пташеня, миша, пшениця, соняшник, сушка, шкода).

 Гра "Піймай звук".

Гра "Закінчи слово".

 Ша — шафа, шарф

 Шо — шофер, шорти, шоколад

 Шу — шуба, шухляда ІІІи — шия, шиба, шило

 Ш е — шепіт, шелест

2) Розвиток логічного мислення.

Розгадування загадок:

На дереві народився в кожусі, кожух розірвався, і я на землю впав. (Каштан.)

***

Маю жовтий вусок, запашний колосок.

Буде з мене мука й паляниця м’яка. (Пшениця.)

***

Я не їм вівса і сіна.

Дайте випити бензину,

Усіх коней обжену,

Кого хоч наздожену. (Автомашина).

3) Лічба до десяти назв предметів із звуком[ш].

(Узгодження кількісних числівників з іменниками): один аркуш - два аркуші, одна машина - ...

 

VI. Робота за лексичною темою "Казка".

Казка "Червона шапочка". Розвиток зв’язного мовлення. Збагачення словникового запасу.

VII. Підсумок заняття.

Запитання до дитини: Що нового довідались? Чому навчилися?

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Матеріали до уроків
Інкл
Додано
20 квітня
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку