Конспект інноваційного сюжетного уроку за темою
«Школа м’яча» для учнів 2-х класів
Підготувала:
учитель вищої категорії
Калюжна Т.А.
ДНІПРО 2024
Цікаво представлено вербальне оцінювання учнів у вигляді нагородження медалями на казкової трибуні. Велику роль для психічного та емоційного розвантаження має сюрприз космічного правителя у вигляді мильних бульбашок. Це теж винагорода учням за активну роботу під час уроку.
.
Тема: «Школа м’яча»
Завдання уроку:
Методи навчання: словесний, наочний, практичний, повторний, ігровий, змагальний.
Обладнання: секундомір, футбольні, баскетбольні, волейбольні, тенісні м'ячі, магнітофон, фішки, футбольні ворота, медалі, мильні бульбашки, ароматичні подушечки, маршрут космічної подорожі.
Тип уроку: комплексний.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
||
ОМГ |
ПМГ |
СМГ |
|||
І. Підготовча частина 10-15 хв. |
|||||
1 |
Організація учнів до уроку: Учні організовано входять до спортивної зали. Шикування учнів за основними медичними групами. |
30 сек. |
Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів та самопочуття. |
||
1.1. |
Привітання. Перевірка правильної постави. |
30 сек. |
Фронтальний метод |
||
1.2. |
Вимірювання ЧСС. |
За 6 сек. |
Учні вимірюють ЧСС та повідомляють учителеві. (7-8 ударів). |
||
1.3. |
Повідомлення теми та задач уроку. Тема уроку «Школа м’яча». Задачі: «Закріплення навичок з техніки виконання ведення, передач та зупинки футбольного м’яча, ловлі та передач волейбольного м’яча». |
30 сек. |
|
||
2 |
Мотивація діяльності учнів на уроці: - Але, сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми з вами перетворимося на космонавтів і відправимось у космічну подорож до казкової «планети м’ячів», де все кругле-кругле. - Покажіть, якими ви уявляєте собі мешканців цієї планети? - А мешканці цієї планети сумні чи веселі? Покажіть! (Діти посміхаються). - - Ви хочете з ними подружитися? - Тож, сідаймо у космічний корабель та вирушаймо до «Планети м’ячів!» Космічний правитель приготував для нас випробування - для цього нам потрібно здолати: «тенісну печеру» (ст. 1), зупинитися на «футбольній рівнині» (ст.2), залізти на «баскетбольну гору» (ст.3), здолати «волейбольний гірський хребет» (ст.4) та відпочити на станції «відпочинок та мрії». |
1 хв. |
Потрапити можна до планети тільки, якщо виконати всі завдання-випробування головного космічного правителя, які він передав для нас на цієї мапі.
І тоді, ми потрапимо на цю загадкову планету та її побачимо загадкових мешканців. |
||
3 |
Наші космічні ракети відправляються! Діти імітують відправлення ракети та звуками супроводжують рухи по спортивному залу. Стройові команди:
|
30 сек. |
Учитель стежить за правильним виконанням стройових вправ |
||
4 |
Різновиди ходьби (діти зображують ракету – руки вверх будиночком):
|
1 хв. |
Звернути увагу на обов’язкове стеження за правильною поставою учнів
|
||
5 |
Різновиди бігу (СБВ виконуються на м’яких модулях):
|
2 хв. |
Під час виконання вправ учні тримають дистанцію Учні СМГ допомагають учителеві в ролі головного космічного правителя
Поточний метод, дистанція 3 кроки, звертати увагу на частоту рухів
|
||
Виконують по 2 доріжці |
Виконують по 1 доріжці |
Учні СМГ допомагають учите леві |
|||
6 |
Відновлення дихання. Повільна ходьба зі змахами рук |
30 сек. |
Дати учням відпочити, зробити дихальні вправи. |
||
7 |
Стройові вправи:
|
2 хв. |
способом послідовних поворотів ліворуч за раніше позначеними орієнтирами.
|
||
8
8.1. |
Перша станція нашого корабля «Тенісна печера». Всі справжні космонавти кожного дня роблять ранкову гімнастику, що бути сильними та спритними. Комплекс загально розвивальних вправ з тенісним м’ячем. Діти беруть в руки тенісні м’ячі та виконують за вчителем комплекс ЗРВ під космічну музику. В.п. – о.с. м’яч в лівої руці 1 – 2 – руки через сторони вверх, підтягнуться и передати м’яч в правую руку. 3 – 4 – опустити руки вниз. |
5 хв. |
Давайте познайомимося з цими м’ячами, ними грають у великий теніс, ракеткою перебивають через сітку. В перекладі с англійської – «галявина», з французької – «візьміть, беріть»
Максимально потягнутися, розправити грудну клітку – вдих, стежити за диханням. |
||
4-6 разів
|
4-6 разів |
4-6 разів |
|||
8.2. |
В.п. – стойка ноги нарізно, м’яч в лівої руці 1 – нахил вправо, руки вверх, передаючи м’яч у праву руку, випрямитися, руки вниз. 3 – 4 – то же в іншу сторону, передаючи м’яч в ліву руку |
6-8 разів
|
4-6 разів |
3-4 рази |
Нахил тулуба максимальний, м’яч передавати з руки в руку за спиною.
|
8.3. |
В.п. – стойка ноги разом, руки в сторони, м’яч в правої руці 1 – глибокий присід, коліна разом, руки вниз, передати м’яч у леву руку, встати, руки в сторони. 3 – 4 – то же в іншу сторону
|
6-8 разів |
4-6 разів |
3-4 рази |
М’яч передавати під колінами, коліна не розводити. Темп виконання середній |
8.4. |
В.п. – стойка ноги нарізно, м’яч в лівої руці 1 – поворот тулуба вправо, руки в сторону, передаючи м’яч у праву руку, випрямитися, руки в сторони. 3 – 4 – то же в іншу сторону, передаючи м’яч в ліву руку
|
6-8 разів |
4-6 разів |
3-4 рази |
Амплітуда рухів максимальна, темп середній. |
8.5 |
В.п. – стойка ноги нарізно, м’яч в руках внизу. 1.Прокатити м’ячем між ніг вісімкою в правий та інший бік. |
4-6 разів |
3-4 рази |
1-2 рази |
Нахил тулуба виконувати з прямими колінами |
8.6 |
В. п. — ноги нарізно, руки вверх, м’яч тримати двома руками. 1-2 — нахил вперед, положити м’яч на підлогу, випрямиться, руки вверх; 3-4 - знов нахилитися, узяти м’яч и вернуться у В. п.
|
6-8 разів |
4-6 разів |
3-4 рази |
Нахил тулуба нижче, м’ячем торкатися підлоги. Під час нахилів ноги в колінних суглобах напружені. |
8.7 |
В.п. – упор присід, м’яч в руці. 1 – стрибок в гору, м’яч перекласти в іншу руку 2 – упор присід 3 – 4 – теж саме
|
6-8 разів |
4-6 разів |
3-4 рази |
Приземлення на носки. Висота стрибка середня, темп повільний з поступовим. Після стрибків перейти на ходьбу, дихання рівномірне.
|
9 |
Вимірювання ЧСС. |
за 6 сек. |
140-150 ударів за хвилину
|
||
ІІ. Основна частина 10-15 хв. |
|||||
1 |
Перше завдання ми виконали – «тенісну печеру» здолали! Наступна наша станція «Футбольна рівнина». Тут живуть мешканці, які дуже швидко бігають із футбольним м’ячем. Завдання буде таким:
Перешикування в 4 колони:
|
5-8 хв. Учні основної та підготовчої групи виконують завдання по 6 передач 2 рази |
Слово «футбол» перекладається з англійської мови, як гра ногою. Учні перешикуються у 2 колони для виконання завдань в парах. Друге завдання виконується за допомогою змагання між 4 колонами |
||
2 |
Наступна наша станція - «Баскетбольна гора». Тут живуть чудові мешканці, які високо стрибають із баскетбольним м’ячем. Гравці високо стрибають щоб закинути м’яча у кошик. |
2 хв.
|
Учні знайомляться з баскетбольнім м’ячем. Слово «баскетбол» перекладається з англійської мови «м’яч у кошик». |
||
3 |
Четверта станція «Волейбольний гірський хребет». Ця гра сталася від англійського слова «волей», «болл» - летючій м’яч. Тут живуть мешканці, які дуже спритні, можуть правильно ловити та кидати м’яча. Наше завдання навчитися грати у гру, яка називається «М'яч капітану»: Правила гри. Напроти кожної команди на відстані 1-2 метри стоїть капітан, який по черзі посилає м'яч гравцям своєї команди. Після зворотної передачі гравець йде в кінець колони. |
5 хв.
|
Мета гри: розвиток координації, точності рухів, уваги. Учні залишаються знаходитися у 4 колони
Перемагає команда, гравці якої першими закінчать естафету. Учитель дає завдання виконувати передачі різними способами |
||
ІІІ заключна частина 8-10 хв. |
|||||
1
1.1 |
Перешикування з 4 колон у 1 колону та займають місця на килимках по колу. У нас залишилася остання зупинка – «Відпочинок та мрії». На космічні «Планеті м’ячів» існують іще і особливі м’ячі – масажні та ароматичні. Їх використовують для зміцнення здоров’я та тренування м’язів. Пропоную зміцнити своє здоров’я - подихати корисним ароматом трави, розминаючи ароматичні подушечки. Запам’ятайте ці вправи и виконуйте їх, для того, щоб у вас ніколи не боліло горло та не було нежитю. 1.М’яч між долоньок, пальці прижаті один до одного. Стискаємо долоні. (4—6 раз). |
6-8 разів |
3-4 рази |
3-4 рази |
Діти сідають на фітнес-килимки та виконують вправи з ароматичними подушечками, набиті ялівцевою стружкою для аромотерапії. |
1.2 |
М’яч між долоньок, пальці прижаті один до одного. Робіть колові рухи, катаючи м’яча по долоням. |
6-8 разів |
3-4 рази |
3-4 рази |
Можна м’яти в руках тканинні м’ячі |
1.3 |
Передачі м’ячів по колу з рук в руки. |
1 коло |
Учні виконують вправи під супровід спокійної музики, дихаючі евкаліптовим ароматом. |
||
1.4 |
Вправа «Я мрію про…» Учитель. Діти, складіть долоньки «човником» і заховайте в них свою мрію, тихенько промовляючи те, про що ви мрієте. Притулить свої долоньки до серця й наповніть вашу мрію добротою й теплотою свого сердечка. А тепер зігрійте свою мрію теплим диханням й відпустить її |
30 сек. |
Вправа для подолання тривожності.
Нехай вона летить й обов’язково здійсниться. |
||
1.6 |
Вимірювання ЧСС |
6 сек. |
Учні вимірюють ЧСС та повідомляють учителеві (7-8 ударів) |
||
2 |
Підбиття підсумків уроку: «Отже, діти, сьогодні на уроці ми з вами побували на казковій «планеті м’ячів» та змогли виконати всі випробування головного космічного правителя. Ви познайомилися зі всіма спортивними іграми, де застосовуються м’ячі. Спробували виконати спеціальні вправи футболіста, волейболіста. Ви великі молодці! У вас звичайно все вийшло на відмінно, ми змогли пройти весь маршрут та і зараз космічний правитель приготував для нас сюрприз. Він хоче показати нам ще один вид м’ячів – ці мильні бульбашки! Вони теж круглі и ними можна гратися! Тож ловіть їх! |
2 хв. |
Діти ловлять мильні бульбашки, які пускають учитель та його помічники. Оцінювання діяльності учнів під час уроку: Головний космічний правитель дякує всім учням за активну роботу на уроці та нагороджує всіх медалями зі своєї планети! (Учитель та помічник учителя допомагає одягати медалі). |
||
3 |
Вихід із спортивного залу. |
30 сек. |
Учні організовано виходять із залу під супровід веселої музики. |